Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

2 sondy + wyjecie kata

VII

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
64 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:05, 25.02.2009

a po co

Niektorym trzeba uswiadamiac ze stozki, strumienice, magnetyzery to pic na wode. Rezonans układu wydechowego zostal policzony przez producenta i zadnej

pary swojemu wózkowi

niestety nie dodamy wrecz przy pewnej predkosci obrotowej przy ktorej nastepuje rezonans odejmiemy mu momentu obrotowego. Rezonansem wydechowym nazywamy moment w ktorym komora spalania sprawniej oproznia sie.

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:54, 25.02.2009

stożek to może i nie daje przyrostu mocy ale w accordzie bez niego to nie jazda :mrgreen:

niestety nie dodamy wrecz przy pewnej predkosci obrotowej przy ktorej nastepuje rezonans odejmiemy mu momentu obrotowego. Rezonansem wydechowym nazywamy moment w ktorym komora spalania sprawniej oproznia sie.

czyli jak piszesz wszystko musimy obliczyć i wtedy dopasować , a co z częściami dedykowanymi do samochodu , wydechy , kolektory itp. ale chodzi mi o takie które nie są z górnej półki , ja założyłem kolektor dedykowany do mojego accorda i mogę się złożyć że nie był obliczany konkretnie pod samochód ale po założeniu wyraźnie jest odczuwalny wzrost mocy a dokładniej momentu i to na niższych obrotach czyli nie dużym kosztem mogę coś polepszyć , nie stać mnie na super drogi tuning jak dużo innych osób więc kombinuje jak na razie tylko na +

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:03, 25.02.2009

Niektorym trzeba uswiadamiac ze stozki, strumienice, magnetyzery to pic na wode.

ja wiem ze strumienice i magnetyzery nic nie dają i nie musisz nic nikomu uswiadamiac :mrgreen: , chciałbym tylko wiedziec czy jak wyjmę katalizator to czy check sie zapali czy nie i czy komp moze np zmienic mieszanke bo 2 sonda bedzie mu wysyłała inne informacje?

#19 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:23, 25.02.2009

Tak wywali Ci błąd check

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:25, 25.02.2009

jak wyciągniesz katalizator to wyciągniesz również sondę i check będzie świecił na pewno , podobno druga sonda to sonda diagnostyczna i nie ma wpływu na skład mieszanki

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:32, 27.02.2009

Wiec sprobuje wyjac katalizator i zostawic sonde. Zobaczymy co bedzie sie działo :-D

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:18, 27.02.2009

ale po założeniu wyraźnie jest odczuwalny wzrost mocy

ten text nadaje sie na reklame 'tuningu' ;)

więc kombinuje jak na razie tylko na +

Niestety ale wielu hamowalo juz stozki, strumienice itd. Okazywalo sie ze mocy ubywalo, a lepszy efekt przynosilo kupno nowego filtra albo wymiany swiec na nowe. Nie kaz mi udowadniac, ile znacza twoje modyfikacje. Sa wykresy z hamowni i porownania..

#23 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:18, 27.02.2009

zyjemy w wolnym kraju i każdy może robić ze sobą i swoim samochodem co chce, zastanawia mnie tylo skąd się biora tak (muszę to napisać) głupie teorie, że wyżucenie kata da przyrost mocy czy momentu... ? jakiś domorosły mechanik wymyślił sobie, że skoro kat "blokuje" przepływ spalin to jak się go pozbędzie to spaliny będą szybciej opuszczały wydech i będzie miał mocnniejsze auto..., pogratulowac wiedzy...
co do sondy, to nic innego jak czujnik temp., od zawartości tlenu w spalinach, co za tym idzie temp. spalin zalezy jaka bedzie mieszana (paliwo/powietrze). jeżeli nie ma kata, to sonda przed nim, jest nie dogrzana, wiec będzie dawać błędny sygnał co powoduje, że komp. będzie zwiększał dawkę paliwa mimo że silnik osiągnął właściwą temp. pracy, jakie sa tego skutki nie trzeba pisać.
jak juz ktoś chce tak bardzo pozbyć kata, który zazwyczaj jest ceramiczny, to niech poszuka kata z wkładem metalowy, są normalnie dostępne w sprzdarzy..., mają większą przepustowość i szybciej się nagrzewają..., są stosowane w sporcie... ;-)

pzod.

#24 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 27.02.2009

ja założyłem kolektor dedykowany do mojego accorda i mogę się złożyć że nie był obliczany konkretnie pod samochód ale po założeniu wyraźnie jest odczuwalny wzrost mocy a dokładniej momentu i to na niższych obrotach czyli nie dużym kosztem mogę coś polepszyć

czy jak włączyś światła to czujesz spadek mocy i momentu ?, bo mniej więcej tyle mógł ci dać założony kolektor... tzn. wzros o ok 3% co i tak jest optymistycznym podejściem...

pozd.

#25 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:15, 27.02.2009

Miałem przypadek "zdławienia" wydechu zatkanym katalizatorem, chociaż mechanicznie był cały-niepokruszony. Hamowanie potwierdziło, że moc spadła dosć znacznie co wyczuwałem w czasie normalnej eksploatacji-nie mogłem prawie sie ruszyć ze skrzyżowania. W związku z tym, że nie miałem kasy na nowy kat ani zamiennik wstawiłem na próbę strumiennicę łuskową za parę złotych-była po prostu solidniej wykonana niż zwykła rura. Parametry mocowo-obrotowe wróciły do normy i juz tak zostało. Nie zauważyłem żadnych ujemnych skutków zasąpienia kata strumienicą. Pomiary z hamowni sa takie jak dużo wcześniej robione przy strojeniu Power Boxa.

#26 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:37, 27.02.2009

Byłem dzis u znajomego mechanika i powiedział mi ze 2 sonda jest tylko i wyłacznie do kontroli pracy katalizatora i gdy katalizator pada to wtedy ilosc tlenu w spalinach sie zwieksza i zapala sie check. Na zmiane mieszanki nie ma to wpływu. Mozna załozyc jakis symulator sondy ale tylko po to zeby sie kontrolka nie swieciła

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:39, 27.02.2009

pegal, hmm zaraz cie dojadą za to ze założyłeś strumienice , bo nikt normalny tak nie robi tylko wydaje tysiące złotych na tuning który nie daje dużo więcej jak ten typu Home made ale można się później pochwalić , ja jestem za strumienicą , a co do kolektora nie tylko ja zauważyłem że auto stało się dynamiczniejsze ale nie będę się kłócił , niektórzy zakładają chipa z allegro za 5 zł i odczuwają różnice w mocy , niektórzy wyczyszczą zawór EGR i mają rakietę , a niektórzy dopompują koła i też im inaczej auto przyspiesza


ze 2 sonda jest tylko i wyłacznie do kontroli pracy katalizatora i gdy katalizator pada to wtedy ilosc tlenu w spalinach sie zwieksza i zapala sie check. Na zmiane mieszanki nie ma to wpływu. Mozna załozyc jakis symulator sondy ale tylko po to zeby sie kontrolka nie swieciła


i o to chodzi

#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:48, 27.02.2009

zastanawia mnie tylo skąd się biora tak (muszę to napisać) głupie teorie, że wyżucenie kata da przyrost mocy czy momentu... ? jakiś domorosły mechanik wymyślił sobie, że skoro kat "blokuje" przepływ spalin to jak się go pozbędzie to spaliny będą szybciej opuszczały wydech i będzie miał mocnniejsze auto...,.



W accordach 90-93r byly dwa identyko silniki, F20A4 - 133KM , F20A5 - 135KM.
Jedyna różnica to katalizator. W F20A5 nie ma i jest mocniejszy.


.....

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:29, 27.02.2009

Kolego jedrek moze da sie Ciebie jeszcze nawrocic. Sproboj np. poszukac lzejszego koła zamachowego, albo koła rozrządu. Wzglednie sterownik Piggy-Back i pobaw sie mapa wtrysku. Kup jakies sportowe wałki Greddy.

Pamietaj masz honde accord a nie starego vw golfa..

#30 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1,426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:37, 27.02.2009

Kup jakies sportowe wałki Greddy.

Tu chyba koszta są nie do porównania z wycięciem kata ale przyrosty można odczuć.
Osobiście nie popieram takiej rzezby jak wycinanie katalizatora chyba,że zastępuje się go sportowym.




IPB Skin By Virteq