Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Vtec raz jest raz go nie ma


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:40, 30.04.2011

czesc... mam silnik 2.2 vtec 185 koni... problem polega na tym ze raz vtec zaskoczy dopiero przy 7k a czasami wogole.. zaczeło sie tak dziac jak zepsuł mi sie licznik... czy to ma jakis zwiazek ?? co robic...
  • 0

#2 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:39, 30.04.2011

Jak temat oleju wygląda ? Jaki masz stan, kiedy wymieniałeś ?
możliwe że jest coś nie tak z zaworem vtec'a
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#3 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 30.04.2011

najpierw napraw licznik. Na postoju pewnie vteca nie masz, więc problem by był jasny. Komputer nie wie czy stoisz czy jedziesz.
  • 0

#4 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:03, 01.05.2011

Damiano, a co wspólnego ma licznik do vtec'a ?
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#5 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:14, 01.05.2011

to że jak stoisz to vteca ni ma.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:49, 01.05.2011

no dosc sensowna teoria... oleju dolałem bo wiem ze dzieja sie takie rzeczy robilem reset kompa... Aha no i jeszcze pytanie jak naprawic ten licznik... czego szukac ... Jest to accord z 91 roku tylko ze silnik ma z pralki tak dla wyjasnienia:)
  • 0

#7 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:12, 01.05.2011

Na postoju pewnie vteca nie masz

Jeszcze nie spotkałem Hondy w której vtec działał by na postoju :hmmm:

to że jak stoisz to vteca ni ma.

Co masz dokładnie na myśli bo słabo Cię rozumiem ?
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:39, 01.05.2011

czego szukac jakiej usterki w tym liczniku?? czy ogólnie jakiej usterki vtec... bo mam we wtorek spara z bmw 525 a nie mam vtec :-(
  • 0

#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:44, 01.05.2011

Pawel_Aerodeck, na biegu jałowym VTEC się nie włącza nigdy. A co do oleju - jest to dość ważna sprawa, bo np. w H22A8 (i chyba A7) VTEC nie włącza się również gdy olej nie ma odpowiedniej temperatury.

czy ogólnie jakiej usterki vtec... bo mam we wtorek spara z bmw 525 a nie mam vtec


:k
  • 0

#10 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:58, 01.05.2011

Na postoju pewnie vteca nie masz

Jeszcze nie spotkałem Hondy w której vtec działał by na postoju :hmmm:

tarjei86, przecież napisałem to z ironią do kolegi Damiano, bo w ogóle nie rozumiałem jego teorii z biegiem jałowym i brakiem vtec'a.
Powodów braku vtec'a jest w praktyce niewiele i zwykle są te same, czyli albo zawór albo olej (ciśnienie) wystarczy po prostu znać zasadę jego działania ;-)
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#11 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 01.05.2011

tarjei86, przecież napisałem to z ironią do kolegi Damiano, bo w ogóle nie rozumiałem jego teorii z biegiem jałowym i brakiem vtec'a.


no ale czego nie rozumiesz. Na biegu jałowym i przy niedogrzanym silniku vtec się nie załącza i odcinka jest przy 6500rpm a nie przy 8000. Więc jeżeli kolega pisze, że ma zepsuty licznik, to najpierw naprawiłbym licznik, a nie szukał problemu w zaworze.
  • 0

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:54, 01.05.2011

a ja tak jeszcze zapytam.... co to znaczy, że raz VTEC zaskoczy przy 7k a raz w ogóle....w jaki sposób to weryfikujesz Robsonos? Pomijając "odczucia" fizyczne czy akustyczne - masz jakiegoś VTEC light'a albo podpinasz się pod kompa?

Ja mimo wszystko stawiam, że coś jest z zaworkiem, może się przycina albo ma nieprawidłowe ciśnienie. Nie mniej jednak - warto zweryfikować to chociażby z podpiętym laptopem, skoro nie działa koledze licznik. Ja np. podpinam sobie lapka i odpalam program SCANTOOL i mam obroty widoczne live na monitorze ;-)
  • 0

#13 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:37, 01.05.2011

Damiano, to że vtec nie włącza się na jałowym lub niedogrzanym silniku to chyba była rzecz oczywista^^
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:47, 01.05.2011

narazie zajme sie licznikiem... moze to zbieg okolicznosci ale warto sprawdzic.. moze ten caly czujnik vss padł.
nie mam podłaczonego laptopa nie trudno wyczuc vtec bo jezeli sie nie właczy to odcinka jak mowił kolega 6500 a jak zalapie to 8000..
wiec nie trudno sie domyslec
  • 0

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:02, 01.05.2011

Robsonos, takie diagnozy "na wyczucie" to wiesz gdzie można wsadzić ;-) podłącz lapka i sprawdź obroty. Przy okazji sprawdź, czy nie wywala Ci jakichś błędów - gdyby był czujnik któryś uszkodzony, miałbyś pewnie od razu checka.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq