Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drżenie w kabinie


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:06, 16.02.2009

Miałem ten problem w HA V i nigdy nie doszedłem do tego jaka jest przyczyna. Poduszki były OK, obroty też. Winny był tak naprawdę silnik - po prostu za bardzo wibrował na obrotach jałowych (mimo, że były poprawnie ustawione !).

HA VI też nie jest zupełnie wolna od tego problemu ale wibracje silnika czuję tylko na kierownicy i tylko jak załącza się sprężarka klimy a silnik pracuje na biegu jałowym.

Swoją drogą kiedyś maiłem okazję dotknąć pracującego silnika w Audi A3 1.9TDI. Ten to dopiero wibruje, silniki w Hondzie w porównaniu z nim w ogóle nie wibrują ;-) Ale na nadwoziu tego w ogóle się nie czuje, tyle że tam silnik jest chyba zawieszony na poduszkach olejowych a nie na zwykłych gumach.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#17 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 16.02.2009

Warto też zwrócić uwagę na ustawienie wałka wyrównoważającego, inną prawdopodobną przyczyną mogą być problemy z rozrządem ( podpierający się zawór)który to ma duży wpływ na kulturę pracy silnika. Poduszka nie jest elementem , który w znacznym stopniu amortyzuje drgania silnika, jej zadaniem jest stabilizacja położenia silnika.
Moim zdaniem przyczyn owych drgań należy doszukiwać się w samym silniku.

#18 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:48, 16.02.2009

Tak właściwie to poduszki jednak izolują wibracje zespołu napędowego od nadwozia - silnik jednak zawsze trochę wibruje, nawet najlepiej wyważony. Jednak nawet na biegu jałowym nie powinien tego robić aż tak bardzo aby było to odczuwalne przez pasażerów.
Dotknięty ręka na biegu jałowym nie powinien wyraźnie wibrować/drżeć - powinna być odczuwalna jego praca i tylko tyle.

Poza tym poduszki zmniejszają naprężenia jakie powstawałyby w nadwoziu w trakcie jazdy (szczególnie rozpędzania) - pozwalają poruszać się (nieznacznie) silnikowi/skrzyni względem nadwozia.

Co to głównego tematu wibracji silnika to przyczyn może być wiele. Wałki wyrównoważające mają znaczenie tylko przy wysokich obrotach (likwidują wibracje drugiego rzędu). Najbardziej odczuwalne niewyrównoważenie pierwszego rzędu (odczuwalne na niskich obrotach) likwidują przeciwwagi na ale korbowym. Koledze w Fiacie kiedyś zerwał się pasek napędzający te walki (cud, że nie wkręcił się w główny pasek !) i jeździł tak dłuższy czas o tym nie wiedząc, że ma zerwany.

Jedną z przyczyn mogą być znaczne różnice w stopniu sprężania cylindrów (czyli np. rzeczony podparty zawór), krzywy wał korbowy itp. itd.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#19 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:50, 16.02.2009

W VII komputer reguluje samoczynnie obroty biegu jałowego.Byłem dzisiaj w ASO i zapisali mnie na środę posprawdzają wszystkie wartości i przeczyszczą przepustnice-zobaczym.

#20 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:11, 16.02.2009

Czyżby pierwsze K24 "zabite" gazem? :k

A może to jakaś błachostka, czekamy na werdykt serwisu.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#21 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:53, 16.02.2009

Ja Ci dam gazem :-P :mrgreen: Masz rację jakaś błachostka,a silnik i na Pb i LPG chodzi do odcinki :mrgreen:

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:15, 17.02.2009

Glinus mamy zajechane accordy :?: :?: :mrgreen: jakos moj zap**** jak na zajechanego :shock: :-P

#23 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 17.02.2009

hmm a te wibracje masz zawsze , czy tylko od czasu do czasu ? i czy na ciepłym tylko ?

#24 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:29, 17.02.2009

Nie zawsze i tylko na ciepłym silniku

#25 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 17.02.2009

oszczędności na LPG dają znać o sobie :mrgreen: a co do czyszczenia przepustnicy to pewni psikną dwa razy sprejem a wezmą za to ze 100pln :mrgreen:
F1

#26 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:13, 18.02.2009

No i wszystko jasne byłem w ASO Autowitolin i okazało się że przepustnica zasyfiona prawdopodobnie nie czyszczona od początku.Z tym drżeniem to trochę przesadziłem zaglądałem do dwóch innych Accordów i okazało się,że jest tak samo.Mechanik podobno z 20 letnim stażem powiedział,że to normalne w tych Hondach,że czuć normalną pracę silnika.Ponadto stwierdził,że dawno nie spotkał się z tak dobrze utrzymanym silnikiem i układem jezdnym(informacja dla potencjalnego nabywcy mojego Accorda-gdybym kiedyś sprzedawał :-P :mrgreen: ),nie szarpie podczas zmiany biegów i płynnie jeździ-tylko się cieszyć.Jasne,że trochę krzywił się na Lpg :lol: ale jak będę regularnie serwisował to pojeżdżę.Odnośnie tej nieszczęsnej przepustnicy to powiedział również,aby co jakiś czas ją czyścić,a nie będzie kłopotów z szarpaniem,obrotami i spalaniem :ok

#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:21, 18.02.2009

Jednak czysta przepustnica to podstawa jak widać.
Glinuś tak z ciekawości ile policzyli za czyszczenie?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:30, 18.02.2009

Po zniżkach dla służb 100 zł.Przy okazji podpięli do kompa i posprawdzali.Zresztą w VII podobno czyści się na włączonym silniku i trzeba uważać bo można kompa uszkodzić-ile w tym prawdy nie wiem :?:

#29 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:38, 18.02.2009

mówiłem tanio w Autowitolin

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#30 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:27, 18.02.2009

.Jasne,że trochę krzywił się na Lpg :lol:


bo to profanacja :eee

Jak wyglądało to czyszczenie? widziałeś? i co to za niby bajka z tym że można ECU uszkodzić przy czyszczeniu przepustnicy ?
F1




IPB Skin By Virteq