Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak wymienić płyn hamulcowy ??


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
53 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:41, 04.10.2008

Dzisiaj pare rzeczy w Hance zrobione: płyn hamulcowy wymieniony na DOT4 marki VW :-P , dodatkowo świece Champion poszyły precz i założone Denso, sprawdzone przewody zapłonowe,okazało się że mają jeszcze bardzo dobre parametry i nie ma potrzeby zmieniać. Co do płynu wspomagania sprzęgła u mnie jest zalany czerwony, coś jak Dexron do skrzyń automatycznych, poziom w normie na razie więc nic z tym nie robię. Na ten rok jeszcze tylko przed zimą wymiana płynu w układzie chłodzenia i chyba na tyle. Jedyne co to mnie troche prawa noga boli od trzymaj, puść przy odpowietrzaniu układu hamulcowego :r

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#17 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:45, 07.05.2010

a moze mi ktos powiedziec ile wchodzi plynu hamulcowego do ukladu w VI gen?. Kiziol pisal ze kupuje rbf 660 ale gdzies juz bylo ze bezpieczniej jest kupic rbf 600 czy nadal podtrzymujecie ta opinie?. Plyn od wspomagania sprzegła tez zmienic? a jak tak to na jaki i jaka ilosc zakupic? Czy jezeli wlejemy tego motula do układu hamulcowego to mozna go rownież zastosowac do sprzegła?

#18 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:40, 07.05.2010

a co ile trzeba wymieniac plyn hamulcowy? jakie sa objawy zuzytego?

#19 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:00, 07.05.2010

blackfly, co 3 lata wg planu serwisowego.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#20 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:08, 07.05.2010

a jakie sa objawy zuzytego plynu hamulcowego?

#21 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:06, 10.05.2010

watpie by gumowaty pedał hamulca to mogł byc objaw, płyn wymoienia sie co jakis czas bo jest on higroskopijny i ulegla zawodnieniu a wraz z tym maleje jego temperatura wrzenia i obniza sie skutecznosc jego działana w awaryjnych sytuacjach. Srednio co dwa lata sie wymienia i tyle:)

ponawiam pytanie, ile płynu hamulcowego na wymiane, i czy RBF 600 spokojnie mozna wlać do układu wspomagania sprzegła a jezeli tak to rowniez jaka ilosc

#22 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:18, 10.05.2010

stacje diagnostyczne mają tester do sprawdzania temperatury wrzenia płynu hamulcowego - temperatyra prawidłowa to cos około 250-280 st C minimalna temperatura wrzenia to chyba cos około 160 st C - do wymiany
i tak jak napisał Mikołaj - co trzy lata

#23 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:13, 10.05.2010

samochod niedawno mial 3 lata wiec czeka mnie przeglad to pewnie wymienia jak trzeba co 3 lata.

#24 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 10.05.2010

watpie by gumowaty pedał hamulca to mogł byc objaw, płyn wymoienia sie co jakis czas bo jest on higroskopijny i ulegla zawodnieniu a wraz z tym maleje jego temperatura wrzenia i obniza sie skutecznosc jego działana w awaryjnych sytuacjach. Srednio co dwa lata sie wymienia i tyle:)


a jednak gumowaty pedal ma duzo wspolnego z plynem sprobuj zagotowac plyn i wyhamowac ze 100 (doliczajac gorace klocki i tarcze) to za hamulcow zrobia sie spowalniacze Wracalem kika razy 70 km do domu po ostrej jezdzie 10km przed finishem hamulcow w sumie nie bylo (fakt to bylo toledo a nie acco) ale jak wsyztsko sie schlodzilo hamowanie wrocilo do normy

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#25 Enriqe

Enriqe
  • Forumowicz
  • 187 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 31.05.2010

Mam takie same pytania co Zigi. Ile wchodzi tego płynu do Acco VI? Rbf 660 czy rbf600?
Nic na siłę! Lewy pas, gaz i płynę!

#26 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:24, 31.05.2010

swego czasu uzyskalem odpowiedz by kupic 2 buteleczki po 500ml i ponoc jescze troche zostanie. Co do płyny to RBF 600 mimo ze 660 niby jest bardziej sportowy to bodajrze ma nizsza temp wrzenia, dlatego polecam ten pierwszy

#27 Enriqe

Enriqe
  • Forumowicz
  • 187 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:00, 01.06.2010

Z opisu wynika, że to właśnie RBF 660 ma jednak wyższą temperaturę wrzenia. Niedużo, ale ma. Główna różnica to chyba baza na jakiej został zrobiony płyn.
RBF 660
Należyuniknąć mieszania z poliglikolowymi płynami hamulcowymi o niższychwłaściwościach. Nie należy mieszać w z produktami na baziesilikonu (DOT 5) lub produktami mineralnymi (LHM).

100% syntetyczny płyn, na bazie poliglikolu. Kolor żółty.

RBF 600
Wszystkie rodzaje hamulców hydraulicznych i sprzęgieł wymagających niesilikonowych płynów syntetycznych..
Specjalnie zaprojektowany by wytrzymać wysokie temperatury w trakcie wyścigów.

Czyli obu wlewa się tam gdzie nie może być płyn na bazie silikonu i nie może też być z takim mieszany. W Accordzie jest na bazie silikonu czy poliglikolu? Tego rbf 660 nie można mieszać z płynami o gorszych właściwościach, ale na pewno nie mam zalanego DOT 5 albo minerlanego, więc wszytko zależy od bazy.

Dodam jeszcze, że na innym forum przeczytałem, że te ww. płyny Motula trzeba znacznie częściej zmieniać (co najmniej raz na rok). Jest to płyn o świetnych właściwościach, ale te właściwości szybko zanikają. Przeznaczony jest bardziej dla osób z modyfikowanymi autami, którzy się ścigają itd. Prawda to?

Zacytuję kawałek z jeszcze innego forum:
"To niezły płyn hamulcowy, miałem taki zalany kiedyś w swoim BMW, jednak nie zauważyłem wielkiej różnicy po zmianie z DOT 5.1 - tylko, że jak każdy płyn o podwyższonych parametrach bardzo szybko się starzeje, gdyż jest bardziej higroskopijny, dlatego trzeba go wymieniać mniej więcej dwa razy częściej niż normalny. Kwestia, czy warto, bo jest droższy niż DOT 5.1 Motula, do tego trzeba go wymieniać dwukrotnie częściej, a parametry ma w sumie niewiele lepsze. Ja zdecydowałem się na DOT 5.1, bo nie chce mi się co roku wymieniać płynu, ale każdy ma swój rozum i w innych warunkach używa auta. "

"To prawda stara jak świat - lepszy płyn jest lepszy. Kwestia czy jesteśmy w stanie zagotować chociażby DOT3, bo jeżeli nie - to lepszy płyn w niczym nam nie pomoże, oprócz opróżnienia portfela. Do tego trzeba go częściej zmieniać. No chyba, że zdarza nam się czasami, że pedał puchnie, wtedy warto zalać lepszy płyn np. DOT4, DOT 5.1, a jeżeli te dalej gotują się to zostaje grupa produktów jak chociażby Motul RBF 660.

Płyny DOT5.1 mają tą zaletę, że są rzadsze - lepiej współpracują z autami w których jest ABS, do tego starzeją się wolniej niż DOT3 i DOT4, nie mówiąc już płynach grupy performance. Dlatego wydają się być optymalne do cywilnych zastosowań. "

#28 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:08, 01.06.2010

Dodam jeszcze, że na innym forum przeczytałem, że te ww. płyny Motula trzeba znacznie częściej zmieniać (co najmniej raz na rok). Jest to płyn o świetnych właściwościach, ale te właściwości szybko zanikają. Przeznaczony jest bardziej dla osób z modyfikowanymi autami, którzy się ścigają itd. Prawda to?


Prawda, jak dla mnie nie ma żadnych korzyści z zalania tego RBF, a wręcz tylko same utrudnienia. Nie ma szans że zagotujesz płyn hamulcowy, prędzej spalisz tarcze i klocki w naszych 1,8.

DOT 5.1 nie nadaje się do accorda!!!! Do accorda wlewa się DOT 4

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#29 Enriqe

Enriqe
  • Forumowicz
  • 187 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 01.06.2010

To jakiej firmy polecasz DOT 4?
Nic na siłę! Lewy pas, gaz i płynę!

#30 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:44, 01.06.2010

dowolnej i wymieniać go zgodnie z instrukcją, jak chcesz firmowy to kup Motula dot4

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





IPB Skin By Virteq