Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#61 ipos

ipos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pd-Zach
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:25, 07.01.2012

Mam jeszcze 2 uwagi:

1. Tylne klocki (te wymienione starte były nierównomiernie, tzn. 1 strona była wyraźnie mocniej starta od drugiej - czyżby jakiś problem w rozkładzie sił hamowania?
2. Po wymianie siła hamowania osłabła. Wiem, że klocki muszą się ułożyć, bodajże przez ok. 300 km., poza tym widzę, że jeszcze nie wpasowały się w tarcze - tarcze są stare z niewielkim rantem i mam wrażenie, że niektóre klocki łapią rant - to się ma samo ułożyć czy interweniować?

Dzięki i pozdrawiam
  • 0

#62 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:43, 07.01.2012

Jeśli rant jest niewielki, to klocki się ułożą ale przed założeniem mogłeś dać te tarcze (jeśli się jeszcze nadają/ mają wystarczającą grubość) do przetoczenia
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#63 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:04, 07.01.2012

Mam jeszcze 2 uwagi:

1. Tylne klocki (te wymienione starte były nierównomiernie, tzn. 1 strona była wyraźnie mocniej starta od drugiej - czyżby jakiś problem w rozkładzie sił hamowania?
2. Po wymianie siła hamowania osłabła. Wiem, że klocki muszą się ułożyć, bodajże przez ok. 300 km., poza tym widzę, że jeszcze nie wpasowały się w tarcze - tarcze są stare z niewielkim rantem i mam wrażenie, że niektóre klocki łapią rant - to się ma samo ułożyć czy interweniować?

Dzięki i pozdrawiam

Sprawdziłeś jak chodzą śruby pływające? Posmarowałeś prowadnice klocków na zaciskach? Klocki chodziły luźno w zacisku? Jeżeli wszystko było ok to musi się samo ułożyć :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#64 ipos

ipos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pd-Zach
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 11.01.2012

Wszystko dokładnie wyczyszczone i nasmarowane :) Po prostu potrzebowały się ułożyć i dopasować do rantu. Teraz już pięknie hamuje.
  • 0

#65 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:25, 16.01.2012

Tourer VII. Właśnie jestem po wymianie klocków. Tylne (firmowe) od nowości starczyły na 70tyś.km (już piszczały blaszki-znaczy zostało ciut wiecej niż 1mm ) , a przednie były wymieniane w ASO ( na ATE ,przy 28tys.km-wiem, dałem się wpuścić) i teraz przy 70tyś.km, i jeszcze ze 3-4mm zostało klocka, ale przy okazji wymieniłem. Przednie na ATE, tylne na TRW.
Czyli przednie klocki wystarczyły na ponad 40-50tyś.km a tylne na 70tyś.km.
Jazda normalna, mieszana pół na pół miasto (Wwa) i trasy.
Do wymiany zwykłe klucze i zwykły zacisk plus imbus 7, i ok.2-3godz. na samą wymianę i ok.4godz. na czyszczenie i malowanie zacisków.
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#66 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:39, 16.01.2012

tez tak zrobilem, tyl. ok 70 tys., przod przy 82 tys. razem z tarczami, ale juz drugi komplet klockow (dosc dobrych oryginalow), obecnie przod na ate 48 tys. i dalej maja sie klocki i tarzcze dobrze, tyl jakies 25 tys na akebono + blueprint, tez jest jeszcze mieso :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#67 rider143

rider143
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:lubartów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 17.01.2012

Sprawdziłeś jak chodzą śruby pływające? Posmarowałeś prowadnice klocków na zaciskach? Klocki chodziły luźno w zacisku?

do tego jeszcze należy sprawdzić stan osłony gumowej tłoczków i sprawdzić czy tłoczek porusza się płynnie w zacisku hamulcowym. Po całej operacji i kilkukrotnym naciśnięciu na pedał hamulca należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku-jeśli płyn był uzupełniany na bieżąco wraz ze zużywaniem się hamulców to teraz może go być za dużo.
  • 0

#68 Pemek

Pemek
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 11.03.2012

Dziś zmieniłem koła na letnie, i jak zawsze, spojrzałem na stan hamulców.
Muszę potwierdzić zdanie moich przedmówców, tył powoli się kończy, zostało może z 2-3 mm okładziny, a na przodzie jeszcze długo posłużą, myślę, że jest więcej niż połowa...
Do tego tarcze z tyłu są dużo bardziej zużyte, a przednie jak nówki.
Przebieg 52tys km, i to są jeszcze fabryczne klocuszki.
Odnośnie pytania o metaliczny dźwięk tarcia, wyraźnie słyszalny przy wolnej jeździe, to miałem raz taki problem ok.rok temu, myślałem że klocki się kończą i te blaszki wydają ten pisk. Okazało się jednak, iż wystarczyło oczyścić tarcze i klocki, i spokój mam do teraz.
:-P

[ Dodano: 2012-06-13, 11:49 ]
Dzisiaj byłem w ASO na wymianie klocków hamulcowych z tyłu ( oryginały ). Zostawiłem 450zł.
Ostro kasują, prawda? :-|
  • 0
Darek

#69 plotka30

plotka30
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Żagań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 07.02.2013

Witam,
mam takie pytanie. Kiedyś zmieniałem klocki hamulcowe z tyłu w Accord Tourer i zauważyłem takie blaszki ustalające założone na klocki. Kolejne klocki jakie kupiłem były Boscha i już nie maiły tych blaszek (zdarty klocek bardzo nie równo) - może dlatego że tych blaszek nie było. A mam pytanie gdzie można kupić takie blaszki do klocków ustalające????
Proszę o pomoc !! !!!!!


http://old.japancars...&nplblk=B__1910
tutaj link do klocka hamulcowego jak zobaczycie to posiada on te blaszki po jednej i drugie stronie
  • 0

#70 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:41, 07.02.2013

A mam pytanie gdzie można kupić takie blaszki do klocków ustalające????

To są podkładki antywibracyjne - aby klocek nie piszczał przy hamowaniu - w EBC Black są w zestawie

olejne klocki jakie kupiłem były Boscha i już nie maiły tych blaszek (zdarty klocek bardzo nie równo)

To nie wina klocków tylko zacierającego się zacisku lub/i nie starcia bolca który jest na klocku bo producenci mają źle skatalogowane klocki do VII Tourer i dobierają od V gen w których jest bolec...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#71 plotka30

plotka30
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Żagań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 07.02.2013

Chodzi o ten bolec co jest w górnej części klocka, jeszcze jest taki bolec po lewej stronie klocka z prawej jest czujnik zużycia. Czy trzeba go ściąć i po problemie, Na starym klocku widać tak jakby tłoczek w ten bolec dociskał.
  • 0

#72 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:01, 07.02.2013

Chodzi o ten bolec co jest w górnej części klocka

Dokładnie chodzi o ten bolec

Czy trzeba go ściąć i po problemie

W nowym klocku tak, stary niestety jest już do wyrzucenia - jest starty po skosie...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#73 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:01, 07.02.2013

Kolego plotka30 przestan zasmiecac forum ciagłym kopiowaniem swoich pytan i wklejaniem ich gdzie popadnie, w kazdym temacie gdzie wystepuje tylko słowo ' klocek ' jest wklejone twoje jedno i to samo pytanie. Odpowiedzi juz dawno uzyskałes na swoje pytanie.
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#74 plotka30

plotka30
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Żagań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:42, 07.02.2013

Ok dziękuję za pomoc, tak jak mówisz stary klocek jest nierówno zjechany i na 99% winny jest ten bole na którym widać że dociskał go tłoczek.
Zamykam temat pozdrawiam
  • 0

#75 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:09, 07.02.2013

bolec jest w klocku ktory wg katalogu nie pasuje do tourera, wiec go trzeba sciac, bo sa dwa rodzaje klockow, z bolcem i bez, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq