Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#46 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:30, 10.10.2011

Ok dzieki. Wymienione. Szczeka blokuje sie przez linke od recznego.
I jeszcze mam pytania.
1. Czy blaszke zuzycia montuje sie na wewnetrznym klocku czy zewnetrznym? U mnie szybciej starl sie wewnetrzny a dodatkowo grubosci tego klocka nie widac bez zdejmowania szczeki. Wiec wydaje sie logiczne, ze zaklada sie na wewnetrzny. Tyle, ze u mnie zapiekla sie sruba od mocowania przewodu hamulcowego i blaszka uniemozliwiala zalozenie szczeki. A moze sie po prostu nie da?
2. Czy podkladki pod klocki sa konieczne? U mnie juz mocno skorodowaly i nie nadawaly sie do ponownego uzycia. Zalozylem wiec bez podkladek.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#47 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:21, 10.10.2011

1. na wewnętrzej stronie, bo na zewnętrznej to widac
2. nie są, one tylko maja zapobiegać piszczeniu klocków, ale jak będą piszczały to posmaruj powierzchnie smarem ATE plastilube i tez będzie cisza
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#48 ipos

ipos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pd-Zach
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 05.01.2012

Witam,

Panowie, umęczyłem się dzisiaj z bratem przy wymianie klocków z przodu i z tyłu, a zwłaszcza z tyłu. Tłoczek wkręcaliśmy nożycami do blachy odpowiednio rozwartymi i zaklinowanymi :)
Doszliśmy do wniosku, że warto kupić narzędzia, skoro zaoszczędziliśmy parę złotych na wizycie w ASO ;)

Na allegro znalazłem takie cuś:
http://allegro.pl/ze...2028495072.html

Wygląda podobnie ale tylko podobnie do narzędzi pokazanych w tym wątku. Jeśli ktoś jest w stanie podlinkować mi narzędzia do tłoczków pasujące do akoredeona VII gen. to ma u mnie 100 punktów ;) A jakby jeszcze pasowały do mazdy3 to nawet 200 :)

Pozdrawiam
  • 0

#49 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:30, 05.01.2012

trzeba bylo kupic tourera tam sie tloczek wciska, a nie wkreca :mrgreen:
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#50 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:43, 05.01.2012

ipos, Ja u siebie wkręcam właśnie takim zestawem, co prawda mam auto 7 lat starsze ale myślę że do Twojego też będzie pasował ;-)
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#51 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:01, 05.01.2012

ipos, Ja u siebie wkręcam właśnie takim zestawem, co prawda mam auto 7 lat starsze ale myślę że do Twojego też będzie pasował ;-)


Ja w swoim wkręcam kluczem do szlifierki kątowej, pasuje idealnie :ok
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#52 ipos

ipos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pd-Zach
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:33, 05.01.2012

trzeba bylo kupic tourera tam sie tloczek wciska, a nie wkreca :mrgreen:


Następny ma być tourer ;) Najlepiej 2,4 type-s :)

Mogłem sprawdzić klucz od szlifierki ale mimo wszystko chyba zainwestuję w takie ustrojstwo do tłoczków.
  • 0

#53 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:42, 05.01.2012

Ja również polecam klucz od szlifierki :ok
  • 0

#54 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:29, 06.01.2012

klucz do szlifierki + jakas wieksza sruba z nakretka i podkladka. sruba dokrecamy zeby wciskalo tloczek a kluzem od szlifierki przekrecamy zeby chcial wejsc. koszt zerowy a dzialanie takie samo. te wszystkie sciagacze sie szybko psuja itp. sam swego czasu do rowera kupowalem rozne cudowne narzedzia za kupe kasy a prawda jest taka ze czasami najprostsze rzeczy sa najlepsze;)
  • 0

#55 ipos

ipos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pd-Zach
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:34, 06.01.2012

Znalazłem jeszcze taki zestaw:
http://allegro.pl/jo...2015389640.html

Szkoda, że tego klucza do szlifierki nie sprawdziłem :)

Mam jeszcze pytanie - czy w komplecie z tarczami są śrubki do piast? Przy okazji zmiany klocków postanowiłem je odkręcić i przykręcić (śruby oczywiści) aby nie zapiekły się na amen. Niestety, tylko niektóre się ruszyły, w niektórych się krzyżak zjechał i wiem już, że przy wymianie tarcz będzie problem...
  • 0

#56 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:50, 06.01.2012

czy w komplecie z tarczami są śrubki do piast


Z teg co wiem nie ma śrub w zestawie. Można natomiast kupić zwykłe stożkowe śruby m6 i 100% będą pasować :)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#57 ipos

ipos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pd-Zach
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 06.01.2012

Z teg co wiem nie ma śrub w zestawie. Można natomiast kupić zwykłe stożkowe śruby m6 i 100% będą pasować :)


Dzięki.
  • 0

#58 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:08, 06.01.2012

ipos, srub nie ma na pewno. ale spokojnie to odkrecisz bierzesz takie cos :mrgreen: (nie wiem jak to sie nazywa) ale uzywa sie tego do przed wierceniem w metalu. celujesz w miejsce a potem mlotkiem uderzasz zeby zrobic taka mala dziurke aby wiertlo nie zjezdzalo na boki.

i tym czyms ustawiasz na krawedz robisz ta mala dziurke a potem w bok tak jakbys odkrecal i idzie bez problemu.
  • 0

#59 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:29, 06.01.2012

Do wykręcania można zastosować też wykrętak udarowy
http://allegro.pl/wk...1997826524.html
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#60 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:16, 06.01.2012

bierzesz takie cos :mrgreen: (nie wiem jak to sie nazywa) ale uzywa sie tego do przed wierceniem w metalu

tzw. punktak :mrgreen:
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq