Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Dolot, rezonator


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
61 odpowiedzi w tym temacie

#16 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:08, 18.03.2011

ta rura wyprowadzona do zderzaka tylko pogarsza sprawa, moze i daje zimne powietrze ale ped powietrza zaburza prace calego dolu, pogadac z i-VTEC czy kims innym kto ma jakies pojecie. prawdziwy dolot mam na mysli CAI czy szorta, ta rura jest gladka a powietrze jest wprowadzane w odpowiedni sposob, powodujac jakby wir czy cos w tym stylu i moim zdaniem to wlasnie ten dzwiek jest piekny.

z tego co wiem do VI gena mozna kupic dolot z simoty za jakis 280zl do tego porzadny stozek np fujita i bedzie a na poczatek nawet mozna pojezdzic na stozku simoty. kszt jak za wkladke KN a efekt zdecydowanie lepszy.

#17 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 18.03.2011

A co wy gadacie ze tak glosno jest bez rezonatora?? Ja od pocztaku nie mialem i silnika wogole ni slychac dopoki vtec sie nie zalaczy. Na SRI bylo zdecydowanie glosniej. Teraz mam serie bez rezo do tego rura alu ze zderzaka. Na wolnych na zewnatrz slychac jakby jakis odkurzacz chodzil ;-) a Tak podacz jazdy jest ok Chyba ze sie depnie na obciazonym silniku to wtedy warczy, czasem sie ktos obejrzy jak go wyprzedzam co sie dzieje, ale na stozku efekt zdecydowanie lepszy i to troche meczylo. Tylko ostrzegam dzwiek uzaleznia, szczegolnie przy upalaniu fury w miescie :-P

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#18 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:12, 19.03.2011

ja też już z rok bez rezonatora jeżdzę....i na 1.8 i na 2.2 teraz - i jest w pytę. Jedynie co - ciut głośniej na wyższych obrotach i bardziej się drze przy pałowaniu :D ale to in +

ja tam dolotu nie zmieniam...zostawiam OEM + rura ze zderzaka. Nie bez powodu w H22A7 w układzie dolotowym jest taka specjalna przepustnica przy BOXie i akumulatorze, więc nie chcę jej usuwać na rzecz krzyczącego stożka.

#19 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:03, 20.03.2011

:?:

przepustnica przy BOXie i akumulatorze

możesz pokazać o co ci chodzi? Nie ma tego w 1.8 i 2.0??
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#20 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:47, 20.03.2011

:?:

przepustnica przy BOXie i akumulatorze

możesz pokazać o co ci chodzi? Nie ma tego w 1.8 i 2.0??


no ja też jestem tego ciekaw.
cóż to za ustrojstwo?
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#21 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:02, 20.03.2011

krisss111, tmc,fotki niżej. W dolocie OEM z H22A7 (ATR) jest taki element, sterowany podciśnieniem. Otwiera się i zamyka w zależności od obrotów z tego co zauważyłem i dostarcza dodatkowe powietrze do dolotu.


A oto i to ustrojstwo:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#22 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:22, 20.03.2011

Jak ze swapem takiej puchy do 2.0? Widze że różni sie znacznie...
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#23 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:35, 20.03.2011

nie mam pojęcia jak ze swapem, bo tak jak napisałem - jest to sterowane podciśnieniem z takiego zaworka pod kolektorem dolotowym. Raczej nie sądzę, aby w F-serii było coś takiego.

#24 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:40, 20.03.2011

Raczej nie sądzę, aby w F-serii było coś takiego.


no właśnie nie ma. ciekawe jakie ma to działanie i co powoduje, no i co by się stało jakby to usunąć
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#25 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:55, 20.03.2011

krisss111, stać się nic nie stanie ;-) wiele osób przecież w ATRach montuje stożki itp, jednocześnie pozbywając się tego ;-) i jeżdżą. Ale mi nie zależy, żeby samochód non stop "darł ryja" a poza tym - skoro fachmeni z Hondy tak to pomyśleli i policzyli, to niech tak zostanie. Nie widziałem tego w żadnym innym samochodzie z oryginalnie montowaną H-serią oprócz ATRa. Czyli domyślnie ma to związek z osprzętem silnika H22A7 - a więc kolektorem dolotowym itp. W H22A8 jest inny kolektor (z IAB) a więc tam nieco inaczej to działa i tym samym układ dolotowy jest zupełnie inaczej zbudowany (pomijając fakt, że w Preludzie w ogóle dolot wygląda inaczej). Nie widzę zatem sensu montowania takiego czegoś do innych silników.

#26 Cisus

Cisus
  • Forumowicz
  • 224 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:11, 20.03.2011

W v gen jest to samo tylko inaczej zbudowane :) i jest podłączone do przepustnicy. Ma to za zadanie dostarczać zimne powietrze :) Ja to wywalam i ciągnę rurę do dolotu :) żeby cały czas było zimne :)

#27 otis

otis
  • Forumowicz
  • 123 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 21.03.2011

W Prelude F20A4 również był ów podciśnieniowy zaworek otwierający drugi "tunel" w rezonatorze. Wg. mnie to ustrojstwo służy minimalizacji szumu/głośności zasysanego powietrza w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Osobiście pozbyłem się tego i poprowadziłem zimne powietrze ze zderzaka (na zwykły filtr w puszce, bez instalacji stożka). Zmienił się wyłącznie dźwięk pod czas przyśpieszania. Osiągi bez zmian.
Dodam też, że podobny mod przeprowadzony kilka lat wcześniej w Civic D15B2 spowodował wyraźną (zmierzoną) poprawę w przyśpieszaniu.

Pozdrawiam.
<p>Mój ex Typ. <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...ord-type-r/</a>

#28 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:27, 30.03.2011

przy okazji ze mialem sciagniety zderzak, wyjołem rezonator. na postoju jak dodaje gazu to nie slysze jakies wielkiej róznicy ale jak jade i zaczne przeciagac to szczerze troche jałope drze :-P

ale faktycznie, bez rezonatora, troszke bystrzejszy jest ;-)

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#29 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:51, 30.03.2011

bez rezonatora, troszke bystrzejszy jest


czyli to nie placebo, a rzeczywiście działa 8-)
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#30 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:34, 30.03.2011

bez rezonatora, troszke bystrzejszy jest


czyli to nie placebo, a rzeczywiście działa 8-)

\

z dołu ladniej ciagnie, juz nie tak mulasto

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"





IPB Skin By Virteq