Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Panowie- czy to zawory ?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
46 odpowiedzi w tym temacie

#31 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 00:24, 05.03.2009

Grzegorz na początku jak w każdym aucie przed rozgrzaniem silnika jest taki dziwny klekot, ale uwierz mi, że po rozgrzaniu już tego nie ma.


Heh a już miałem pisać posta jak były przymrozki, że albo dopada mnie choroba Accordziarza :> albo jak zimny to jakoś tak głośniej pracuje (jakby klekot).

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#32 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:08, 19.04.2009

Witam Panowie!Gdzies na forum wyczytalem takie dane na temat luzow na zaworach i mam pytanie czy sa one prawidlowe bo w nastepnym tygodniu bede jechal regulowac zawory i chce byc pewny co do tego

IN (wlotowe): 0.24 - 0.28
EX (wylotowe): 0.28 - 0.32

Dzieki!

#33 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:21, 19.04.2009

Prawidłowe ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#34 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:28, 19.04.2009

Dzieki Bardzo Seth! :ok

#35 freed

freed
  • Forumowicz
  • 13 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 23.04.2009

Panowie załączam krótki filmik pracy silnika i jednocześnie mam do Was pytanie: w zakresie mniej więcej 1500 obr./min. dochodzą do mnie dziwne odgłosy z mojego silniczka, ale podkreślam tylko i wyłącznie w tym zakresie obrotowym 1500 - czy to mogą być zawory ??

http://www.wrzuta.pl/film/yZflyV4WxW/



Tak chodziło moje Audi 1.9tdi i dlatego sie go pozbyłem hehehe.
FrEeD

#36 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:44, 23.04.2009

mam pytani co do zaworów własnie kupiłem Honde Accort 2.4 benzyna 2003 r przebieg 70000 tys nie wiem czy było to kiedys robione w moim samochodzi samochód był serwisowany co ile powinno sie robic taką regulacje silnik pracuje cicho

#37 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:46, 23.04.2009

tomaszanglia197, skanowalem plan serwisowy, zerknij sobie:
http://terror.org.pl...n_serwisowy.pdf

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#38 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:53, 23.04.2009

wielkie dzieki

#39 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:39, 24.04.2009

Pisaliście tu o wymianie łożysk w alternatorze - czym się objawia ich zużycie/uszkodzenie ? U mnie jest tak, że jak rano odpalam auto wyjeżdżając z garażu, z pod maski jest taki dźwięk wyjący "uuuuuuuuu", ale jak chwilkę go przegazuję i silnik nabierze lekkiej temperatury - problem znika. Czy to alternator ?

#40 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:26, 24.04.2009

czym się objawia ich zużycie/uszkodzenie

Ewidentny szum z alternatora. Nie sprawdzisz tego inaczej jak przykladajac tam ucho. Mozesz sprobowac poluznic pasek od alternatora, moze cos sie poprawic jak mocno obciaza lozysko.

#41 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 09.05.2009

Dzisiaj miałem regulowane zawory w serwisie w Pile i chciałem podzielić się spostrzeżeniami. Otóż po pierwsze co nastąpiło, to znaczne wyciszenie pracy silnika , już nie mam tego irytującego klekotania po uruchomieniu zimnego silnika.
Druga rzecz , która bardzo mnie cieszy ,to ustąpienie drgania silnika podczas delikatnego ruszania z lekkim gazem. Zobaczę jeszczę jak będzie teraz kształtowało się zużycie paliwa.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z wizyty w serwisie, koszt regulacji to 99zł. Przy okazji mechanik sprawdził samochód , w przyszłości do wymiany mam łącznik elastyczny wydechu i przednie tarcze hamulcowe ( jeszcze oryginały) prócz tego autko "brzytwa"
Dodam jeszcze , że umówiony byłem na godzinę 10-tą , ale przed serwisem byłem już o godzinie 6-tej i studziłem silniczek.

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:51, 09.05.2009

No to git 16v ;-)
Nie wiem kurcze tylko co u was tak klekocze na zimnym silniku? U mnie nawet przy -20 st nic nie klekotało jak uruchamiałem :roll:
A jaki przebieg masz ? Ja 170k i tarcze przednie tez jeszcze orginaly i jak tylko klocki sie skoncza to do wymiany sie szukuje klocki plus tarcze.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:02, 09.05.2009

Nie wiem kurcze tylko co u was tak klekocze na zimnym silniku? U mnie nawet przy -20 st nic nie klekotało jak uruchamiałem
A jaki przebieg masz ? Ja 170k i tarcze prze

Olej zmienia dzwiek silnika, a wlasciwie jego gestosc dlatego czesto dwieki sa inne ;)

#44 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 09.05.2009

Z tego wynika , że klekotały zawory, teraz jest juz cisza. Z resztą ja od początku obstawiałem zawory.
Pytałem się też o to co "stuka" u Ciebie mimo , że zawory są ok, mechanik powiedział , że trzeba pomierzyć zużycie wałka rozrządu , bo były takie serie silników F18b2, które miały wadę głowicy ,polegającą na zbyt słabym smarowaniu wałka na jednej z podpór , co w konsekwencji doprowadzało do zbyt szybkiego zużycia jego elementów. W każdym bądż razie nie jest to problem nie do przeskoczenia , ale koszty naprawy takiej głowicy sa równe cenie używanego silnika.

A jeśli chodzi o tarcze , to mam w tej chwili minimalną dopuszczalną grubość, nie wiem jak jest u Ciebie , ale 170.000 na pierwszych tarczach to jest raczej nie mozliwe, chyba , ze juz masz tak przekroczoną minimalną grubość , że grozi to uszkodzeniem tarczy. Z reguły tarcze z pierwszego montażu wystarczają w najlepszym przypadku do 120.000.
Ja wtej chwili mam 121.000 i to by się zgadzało :lol:

#45 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:17, 09.05.2009

Pytałem się też o to co "stuka" u Ciebie mimo , że zawory są ok, mechanik powiedział , że trzeba pomierzyć zużycie wałka rozrządu , bo były takie serie silników F18b2, które miały wadę głowicy ,polegającą na zbyt słabym smarowaniu wałka na jednej z podpór , co w konsekwencji doprowadzało do zbyt szybkiego zużycia jego elementów. W każdym bądż razie nie jest to problem nie do przeskoczenia , ale koszty naprawy takiej głowicy sa równe cenie używanego silnika.


Może i racja, ale oglądałem dokładnie wałek i popychacze i nie widać sladów wycierania wałka, na żadnej z krzywek. Jeden mechanik kiedyś mi powiedział że wałek może stukać praktycznie wszędzie, poprzecznie albo wzdłużnie. I koszty są takie że jak mówisz to lepiej silni kkupić cały. Pozatym skoro brak innych objawów to jaki jest sens cokolwiek ruszac. Narazie wszystko pracuje perfekto ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





IPB Skin By Virteq