Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Stuki z tyłu...?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
54 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:32, 28.01.2010

Panowie mialem ten sam problem do wczoraj...na stacji diagnostycznej nic nie wychodziło...zero luzów w zawieszeniu itd.amortyzatory sprawne po 80 %.każdy rozkladał ręce...no i okazało sie wczoraj że to amortyzatory:(gdzieś miały malutki luz w skoku i tak sobie delikatnie pukały na nierównościach co mnie doprowadzało do szaleństwa! niestety przyjemność pozbycia sie stuków kosztowała mnie 800 zł.:(no ale teraz jest zupełna cisza nie licząc zamarzniętego całego podwozia;)

#17 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:39, 28.01.2010

Panowie mialem ten sam problem do wczoraj...na stacji diagnostycznej nic nie wychodziło...zero luzów w zawieszeniu itd.amortyzatory sprawne po 80 %.każdy rozkladał ręce...no i okazało sie wczoraj że to amortyzatory:(gdzieś miały malutki luz w skoku i tak sobie delikatnie pukały na nierównościach co mnie doprowadzało do szaleństwa! niestety przyjemność pozbycia sie stuków kosztowała mnie 800 zł.:(no ale teraz jest zupełna cisza nie licząc zamarzniętego całego podwozia;)


A co konkretnie zrobili u Ciebie za te 800 zł ??
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#18 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 28.01.2010

Po przeczytaniu tego tematu, stwierdzilem, ze u mnie tez cos cichutko puka z tylu. Szarpaki nic nie wykazaly, naginanie lomem tez nic nie wykazalo.
Jezdzilem w bagazniku i nasluchiwalem gdzie to moze pukac, ale dzwiek roznosi sie po calym bagazniku i ciezko to namierzyc. Najbardziej jest to slyszalne gdy auto toczy sie wolno po dziurach i buja na boki.
Wymienilem gumy stabilizatora, potem laczniki stabilizatora (zupelnie niepotrzebnie, bo te na aiucie byly w super stanie) i nadal puka :(
Czy macie pomysl co jeszcze sprawdzic? Czy gorne mocowanie amorka moze sie wybic?
Mam dosc wymiany czesci tak na chybil trafil :/


Sprawdź poduszki amortyzatorów. Mogą być uszkodzone, tylko żeby to zrobić trzeba je wymontować i ściągnąć spężyny, chyba że masz na tyle siły żeby je ugiąć.

[ Dodano: 2010-01-28, 11:47 ]

Witam!

Od jakiegoś czasu usłyszałem dziwne stuki z tylnego zawieszenia. Stuki maja metaliczny dźwięk i występuje podczas ruszania oraz gdy auto toczy się na jedynce lub dwójce bez dodawania gazu przy płaskich nierównościach lub w momencie wykonywania zakrętu.
Spotkał się ktoś z podobną usterką? Wiadomo co to może być?


Też obstawiam łączniki, zdejmij koło i zobaczysz go od razu, pooglądaj czy manżetki (gumki) są całe, złap za niego, poruszaj na boki, będziesz widział czy jest luźny. Koszt dobrego zamiennika to ok. 80 zł (polecam 555 wytrzymują naprawdę długo), jak chcesz zaszaleć to weź FEBI - ponad stówę.

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:17, 28.01.2010

kiziol w zasadzie nic nie zrobili...sprawdzili zawieszenie, wymontowali amortyzatory, załozyli nowe i tyle...skroili mnie strasznie bo za same amory dałem coś koło 700zl. co też uważam za drożyzne :-x na necie znalazlem kayaba za 250zl.sztuke. Ale bylo juz za pozno zeby sie wycofac wiec już trudno.najważniejsze ze juz mam spokój ze stukaniem... :lol:

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:51, 28.01.2010

Koledzy ja wam powiem co to stuka.
U mnie stuka i stuka, byłem na diagnostyce u kolegi i wypatrzyliśmy że to górny przedni wahacz poprzedni (oczywiście mówię o tyle)
Wygląda następująco: przy kole jest końcówka, taki trzpień jak końsówka drążka kierowniczego a z drugiej tuleja metalowo gumowa, o łącznej długości ok 23-24 cm.

No i właśnie tu pojawia sie problem. Wahacze dostępne w sklepach są identyczne poza tym że są dłuższe o 3 cm. Może ktoś podpowie gdzie można kupić taki wahacz?
Słyszałem cos że może to być jeszcze zawieszenie od rovera 600 i tam ponoć jet 23 cm?

#21 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 223 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:40, 28.01.2010

Kolego wojt_s potwierdziles tylko moje przypuszczenia. Juz od dawna obstawialem ze to amory sa przyczyna cichego pukania z tylu. Wymienilem juz prawie wszystko co mozna bylo w tylnym zawieszeniu (oprocz amorow 70% skutecznosci).
Stwierdzilem ze nie bede tego robil bo trzeba wydac duzo, zeby zyskac malo.

grzesiekm4 moze pokazesz na jakis rysunkach o ktorych wahaczach mowisz, bo nie bardzo moge skojarzyc.
SUPERBIKE RULEZZ

#22 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 28.01.2010

Koledze grzesiekm4 chodzi o drążek reakcyjny przedni, ten ze sworzniem na końcu. Tylko idąc tym tropem nigdzie nie zajdziemy, bo u niego suka ten, a u innego inny.

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:17, 28.01.2010

Koledzy ja wam powiem co to stuka.
U mnie stuka i stuka, byłem na diagnostyce u kolegi i wypatrzyliśmy że to górny przedni wahacz poprzedni (oczywiście mówię o tyle)
Wygląda następująco: przy kole jest końcówka, taki trzpień jak końsówka drążka kierowniczego a z drugiej tuleja metalowo gumowa, o łącznej długości ok 23-24 cm.

No i właśnie tu pojawia sie problem. Wahacze dostępne w sklepach są identyczne poza tym że są dłuższe o 3 cm. Może ktoś podpowie gdzie można kupić taki wahacz?
Słyszałem cos że może to być jeszcze zawieszenie od rovera 600 i tam ponoć jet 23 cm?


Mialem identyczny problem. kupilem zamienniki według jakiegos tam katalogu. mechanik rozebral auto a tu zonka nie pasuje. wahacz jest za dlugi. chciałem wymienic ale w nie potrafili znalesc odpowiedniego wahacza. szukalem w 7 innych sklepach i zawsze znalezli za dlugi. w internecie tez nic nie znalzlem. wpadl mi do glowy zeby zregenerowac sworzeń. znalazlem firme zajmujaca sie regeneracja i wyslalem wahacze. niestety auto musialo stac na klockach przez 4 dni. wahacze wrocily zregenerowane (koszt 100 zl za sztuke).

http://www.fotosik.p...0184f7cfc5.html

#24 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:42, 29.01.2010

i jak się sprawują takie zregenerowane??
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:07, 29.01.2010

dopiero miesiac miesiac temu to robilem. przejechalem okolo 1500 km. jak narazie wszystko w porządku.

#26 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:23, 29.01.2010

kupilem zamienniki według jakiegos tam katalogu. mechanik rozebral auto a tu zonka nie pasuje. wahacz jest za dlugi. chciałem wymienic ale w nie potrafili znalesc odpowiedniego wahacza. szukalem w 7 innych sklepach i zawsze znalezli za dlugi


W katalogach jest trochę namieszane z generacjami :-/ i w większości przypadków nasza gen. jest oznaczona jako VII. Ja szukam po kodzie silnika i nr nadwozia i jak na razie się sprawdza. Wpiszcie w wyszukiwarce na stronie http://sklep.intercars.com.pl/ kod J84014 http://sklep.intercars.com.pl/ a potem kliknijcie na dole na symbol J84014YMT jest to górny wahacz jaki kupiłem do VI gen i basował idealnie.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#27 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 29.01.2010

kupilem zamienniki według jakiegos tam katalogu. mechanik rozebral auto a tu zonka nie pasuje. wahacz jest za dlugi. chciałem wymienic ale w nie potrafili znalesc odpowiedniego wahacza. szukalem w 7 innych sklepach i zawsze znalezli za dlugi


W katalogach jest trochę namieszane z generacjami :-/ i w większości przypadków nasza gen. jest oznaczona jako VII. Ja szukam po kodzie silnika i nr nadwozia i jak na razie się sprawdza. Wpiszcie w wyszukiwarce na stronie http://sklep.intercars.com.pl/ kod J84014 http://sklep.intercars.com.pl/ a potem kliknijcie na dole na symbol J84014YMT jest to górny wahacz jaki kupiłem do VI gen i basował idealnie.


Zgadzam się w pełni, miałem podobny problem z uszczelką pod kolektor ssący, tylko ja tak namieszałem, że w sklepie pozamieniali numery zanim okazało się, że wszystko jest ok, bo oznaczenie VII gen. to mój samochód. U większości dystrybutorów VI gen. jest skatalogowana jako CG VII.

#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:44, 30.01.2010

Wpiszcie w wyszukiwarce na stronie http://sklep.intercars.com.pl/ kod J84014 http://sklep.intercars.com.pl/ a potem kliknijcie na dole na symbol J84014YMT jest to górny wahacz jaki kupiłem do VI gen i basował idealnie.


to jest wahacz na przednia os a ja my mowimy o wahaczu na tylna os. w sklapowych katalogach maja dostep wszytkich czesci na przedia os ale w zadnym nie ma nic na temat wahaczy tylnej osi. zgadzam sie z tym ze w katalogach maja niezłe zamieszanie.

#29 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:29, 30.01.2010

a ja ostatnio odkryłem,że mi stuka tłumik w nawiśl śniegolodu za tylnym kołem :-P

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#30 Wiker

Wiker
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 31.01.2010

Panowie mi też z tyłu puka i jest to dość denerwujące, ale ustaje jak mam komplet pasażerów. Macie może jakiś pomysł? poduszka gumowa?




IPB Skin By Virteq