Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Podsterowność


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#1 ptycho

ptycho
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 28.02.2011

Witam,

to mój pierwszy post na forum-zatem najpierw witam wszystkich. :-)

Przejąłem Accorda, którego kupiłem Żonie na przełomie 2007/2008.
Autko ma 30 tys.km, amory w doskonałym stanie.

Zauważyłem jednak, iż jest mocno podsterowny. Czy da się jakoś wyeliminować to denerwujące "uciekanie" przodu w zakrętach? Oczywiście wiem, że wszystko zleży od techniki jazdy, bo wystarczy dohamować i dociążona przednia oś sprawia, że auto wraca na właściwy tor jazdy.

Czy wymiana zawieszenia na to sportowe hondy będzie rozwiązaniem problemu?

Co radzicie?

Pozdrawiam, Ptycho
  • 0

#2 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 28.02.2011

Czy wymiana zawieszenia na to sportowe hondy będzie rozwiązaniem problemu?

Tak.To pomorze.Jeszcze minimalne znaczenie mają opony.
Z tego co czytam na forum to przednia górna rozpórka też by ci się przydała.
Ale obniżenie zawieszenia to jest główny mod by auto lepiej w zakręty wchodziło.
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:57, 28.02.2011

obniżenie/usportowienie zawiasu nie rozwiąże całkiem problemu podsterowności w zakręcie,
ale na pewno auto będzie się lepiej prowadzić,

poczytaj forum, może będzie lepsza alternatywa dla tego sportowego zawieszenia z Hondy

jak nie masz ważniejszych wydatków, to inwestuj 8-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:06, 28.02.2011

ja radzę wolniej pokonywac zakręty :-)
mój też podsterowny, ale jak to trzeba zepier.. aby było widac tą podsterowniść :roll:
sprawdź opony
  • 0

#5 shine

shine
  • Forumowicz
  • 426 postów
  • Skąd:WZ
  • Silnik:1,2
  • Wersja:zen
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:11, 28.02.2011

Może kolega ma po prostu słabe opony i dlatego słaba przyczepność.
  • 0

#6 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:39, 28.02.2011

żeby przy spokojnej jeździe czuć podsterowność, to musiałby mieć na tyle lepsze gumy niż na przodzie, albo amortyzatory w kiepskim stanie (ale to wykluczyliśmy).

Czym jeździłeś wcześniej? Bo może auto zachowuje się normalnie, a Ty jesteś przyzwyczajony do tylnego napędu, który zupełnie inaczej idzie?
Jaki styl jazdy masz? Gumy piszczą, jak Ci ten przód ucieka? :mrgreen:
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#7 ptycho

ptycho
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:04, 28.02.2011

Hej,
jeździłem przez ostatnie kilka lat X5 z pełnym sportpakietem. Zawieszenie było sztywne oczywiście i napęd 4x4, więc nie za bardzo jest co porównywać :-/
Gumy nie piszczą-mam na myśli jazdę szybką w miarę, ale nie "po bandzie" ;-)
Zdaję sobie sprawę, że prawa fizyki są nieubłagane i accorda też będą dotyczyły. :-)
Biorę poprawkę na to, że teraz mam zimowe koła-wyższy profil, mieszanka bardziej podatna na uślizg.
Dowiedziałem się w międzyczasie, że w moim przypadku rozpórka nic nie da, bo tam firmowo jest zdaje się jakieś wzmocnienie, które pełni tę samą funkcję.
W tej chwili auto jest na zimowych kołach: "michalinki" primacy alpin PA3 205/55/16. Letnie kółka są 17calowe z oponkami bodaj bridgestone potenza-nie zmieniałem od wybrania auta z salonu.
Teraz sobie przypominam, że na letnich kołach zachowywał się też niestabilnie, bo nawet chciałem zmieniać te opony zaraz po zakupie jak się przejechałem, ale jakoś to umknęło, bo Żonie nie przeszkadzało...
Myślę też o wersji "minimalistycznej" czyli sprężyny eibach z obniżeniem o 3cm. Bez wymiany amortyzatorów, bo ponoć przy takim obniżeniu nie powinno się to odbić na żywotności firmowych amortyzatorów...
W najgorszym przypadku będę miał do sprzedania prawie nie używane eibachy ;-)
Jak oceniacie takie rozwiązanie?
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:08, 28.02.2011

same springi jak włożysz to po miesiącu będziesz chciał odrazu jakies amorki sportowe
kup odrazu Eibach i i amory Koni ;-)

Rozpórka daje górna i to czuć, wiem bo założyłem, na forum jest nawet grupowe zamówenie na taką rozpórkę do VII
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:18, 28.02.2011

obnizenie poprawi zachowanie w zakretach ale i tak nie zmieni podsterownosci na nadsterownosc czy neutralne zachowanie w zakretach. tu bardziej chodzi o naped na przod i rozklad masy.

rozporka duzo poprawi ale teraz tego nie wyeliminuje, musialbys tak dobrac wysokosc przodu i tylu aby przod byl bardziej dociazony. zreszta moj accord tez sie dziwnie prowadzil na seryjnym zawiasie - bylem zawiedziony. na "hopkach" podskakiwal i bujalo nim, w zakretach tez czegos brakowalo. same eibachy to nie jest zle rozwiazanie bo duzo sie poprawilo ale ja drugi raz bym tego bledu nie popelnil:) jak kupowac to od razu caly sportowy zawias. ten oem honda nie jestl zly ale mozna wyrwac cos lepszego w podobnej kasie. a nawet najtanszy gwint tein basic bedzie niewiele drozszy tylko czy lepszy?

[ Dodano: 2011-02-28, 12:19 ]
Seth, a potem od razu hamulce do remontu bo seria bedzie za slaba do sportowych zapedow kierowcy :mrgreen:
  • 0

#10 ptycho

ptycho
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 28.02.2011

oj tam oj tam. zaraz sportowych :-)
Co do tej rozpórki-pytałem Mateusza z mtuning.pl i powiedział, że do tej wersji nie są produkowane rozpórki w zw. z jakimiś fabrycznymi wzmocnieniami. Hmmm.
Jeżeli jednak taka rozpórka coś da i jest do wersji 2.4 to ja się też piszę na zakup.
Na razie brnę przez ponad 60 stron wątku o rozpórkach więc jeszcze nie wiem do kogo się zgłosić :-)
aha-czy ma znaczenie jakie będą docelowe spręzyny i amory dla tej rozpórki? no i czy tylko przód góra czy też tył?

--
ptycho
  • 0

#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:51, 28.02.2011

ptycho, o rozporke do mnie. pasuje ona do kazdej wersji VIIgen, sprezyny czy silnik tutaj nie ma znaczenia. rozporka poki co jest tylko gorna, ja ze wzgledu na i tak juz niski samochod chyba nie zaloze dolnej bo nie chce urwac pol podwozia w razie zahaczenia o cos.

jezeli chcesz cos poprawic to zmien amortyzatory i sprezyny. najnizszym kosztem beda billsteiny B8 + jamexy. jak chcesz cos oem to jest zawias sport ale jakos ja mam mieszane uczucia co do niego, bo to ani komfortowe ani sportowe ani nie wyglada jakos super.
  • 0

#12 ptycho

ptycho
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 28.02.2011

OK.
Zatem zapisuję się na rozpórkę. Jak coś trzeba doprecyzować, wpłata etc. to poproszę info na priv.
Gdzie najrozsądniej zamówić te bilsteiny i sprężyny, o których piszesz?
Dziękuję za info!
PS. w weekend zrobię jakieś fotki auta, bo czuję się jakoś taki anonimowy ;-)
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:36, 28.02.2011

ptycho, do billsteinow ktos tu wrzucal link ale nie wiem czy to Seth czy ktos inny nie pamietam. Jednak ja bylbym za koni sportami bo maja regulacje twardosci i nawet moglbys zostawic seryjne sprezyny. tylko ze B8 kosztuja cos kolo 350zl za szt (przynajmniej jakies pol roku temu jak pytalem) a koni sporty okolo 550 (ale moze znajdziesz taniej). roznica jest taka ze na koni sportach mozesz na seryjnych sprezyna posadzic auto o 15mm i mocno je usztywnic wiec prowadzi sie znacznie lepiej i jakiejs super gleby tez nie ma bo to tylko troche. pozniej jak Ci bedzie brakowalo mozesz mocno posadzic dokupujac sprezyny.
  • 0

#14 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 28.02.2011

Czy aby na pewno przod nalezy dociazyc przy poslizgu podsterownym? Nie na odwrot? Przeciez to ciezki przod pcha auto do przodu zamiast pozwolic wejsc w zakret.

W poslizgu podsterownym trzeba puscic gaz, wyprostowac kierownice i ponownie skrecic.
  • 0

#15 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 28.02.2011

tutaj może Cię uratować tylko szpera. Zamiast inwestować w zawias poszukaj czegoś w tę stronę. Gwarancja satysfakcji.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq