XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wymiana oleju i krótki opis.
#1
Napisano 17:16, 11.05.2010
czym charakteryzuje się pierwsza część (0, 5W, 10W, 15W)a czym druga(20, 30, 40, 50 a nawet 60) w rodzajach oleju.
To są jakieś gęstości? Wytrzymałości na temperaturę?
Ja właśnie jutro będe wymieniać olej i mam zalany ELF 5W/30, lecz po tamtej wymianie oleju założyłem instalację LPG. W sklepie powiedziano mi, że można zalać np. 5W/40. Czy powinienem zostać przy tym , który już mam, czy też mogę zmienić, ale z jakimi skutkami, czy później ewentualnie znów mogę przejść na 5W/30 jeśli zauważę zmianę na gorsze??
Prosze o soczyste wyjaśnienie :)
__________________________________________
Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu
#2 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:18, 11.05.2010
Oleje silnikowe posiadają szereg dodatków polepszających ich właściwości:
* dodatki przeciwkorozyjne – w celu zmniejszenia korozyjnego wpływu oleju na elementy silnika
* dodatki przeciwutleniające – w celu spowolnienia procesu starzenia się oleju
* dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia
* dodatki powiększające smarność
* dodatki obniżające temperaturę pienienia się oleju
Klasyfikacje olejów [edytuj]
Aby umożliwić porównywanie między sobą różnych olejów silnikowych, zostały opracowane systemy ich klasyfikacji. Klasyfikacje ulegają ciągłym modyfikacjom, wraz z pojawianiem się nowych rozwiązań w budowie silników oraz nowych technologii.
Można wyróżnić następujące klasyfikacje:
* Klasyfikacje lepkościowe dla olejów silnikowych
o Klasyfikacja SAE (Society of Automotive Engineers)
* Klasyfikacje jakościowe dla olejów silnikowych
o klasyfikacja według ACEA – klasyfikacja europejska
o klasyfikacja według API – cywilna klasyfikacja amerykańska
o klasyfikacje według producentów silników, np. Mercedes-Benz (MB), Volkswagen (VW), Volvo, MAN, Ford itp.
Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych [edytuj]
Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:
* 6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
* 5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60
Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:
* maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej ujemnej temperaturze
* graniczna temperatura pompowalności
* minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
Klasy letnie natomiast wg:
* minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
* maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C
* minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)
W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:26, 11.05.2010
W sklepie powiedziano mi, że można zalać np. 5W/40
Możesz, W40 oznacza że będzie lepiej się sprawował w wyższych temperaturach/większym obciążeniu. Lej 5W40, będzie ok. K-seria bardzo ładnie się sprawuje też na 10W60, lałem taki do mojego poprzedniego acco z K20A6.
#4
Napisano 17:32, 11.05.2010
Rafał co masz na myśli mówiąc K-seria?K-seria bardzo ładnie się sprawuje też na 10W60
__________________________________________
Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu
#5
Napisano 17:38, 11.05.2010
Do zobaczenia na trasie.
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:41, 11.05.2010
Rafał co masz na myśli mówiąc K-seria?
K-seria to seria silników Hondy o oznaczeniu początkowym K.
Tu masz specyfikację, ale uwaga, amerykańce poprawili po swojemu w wiki i wywalili wiele info o europejskich odmianach lub je pozmieniali
http://en.wikipedia..../Honda_K_engine
Ty masz prawdopodobnie silnik K24Z2 lub K24A8.
[ Dodano: 2010-05-11, 18:41 ]
pablo.see, wyprzedziłeś mnie - za długo pisałem
#7
Napisano 18:07, 11.05.2010
chłopaki jestem w temacie silników zielony jak trawa w lecie... stąd takie proste pytaniaA co masz w avatarze? K24
http://en.wikipedia..../Honda_K_engine
Edit: To jaką markę polecilibyście do zalania do mojego silniczka?
__________________________________________
Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu
#8
Napisano 06:46, 13.05.2010
podłącze się do topicu
otóż mam pytanie ile wchodzi oleju przy wymianie do acco VII gen. z silnikiem 2.4 z automatem? czy bańka 4litry starczy,
#9
Napisano 07:59, 13.05.2010
Temat rzeka,poruszany na forum wielokrotnie.Nie chodzi mi,abyś szukał i czytał bo moim zdaniem można sobie w głowie zamieszać.Jeżeli masz zalany Elf to spokojnie możesz przy nim zostać,ewentualnie dobrać o podobnej specyfikacji-dane masz powyżej.Co do oleju zalecanego przez ASO też bym się nie sugerował.Teraz jest:To jaką markę polecilibyście do zalania do mojego silniczka?
Poprzednio był Mobil 1 5W50,do nowych aut wlewali Mobil 5W30 i jak widać oba te oleje mają podobne specyfikacje i jaki olej ASO stosuje zależy to od polityki.Ważne jest,aby olej był wiadomego pochodzenia-nie podrabiany,ale jak to sprawdzić? to jest loteria i nikt z nas nie ma 100% pewności.Shell Helix Ultra 5w40
Ps.robiłem kiedyś ankietę odnośnie jaki olej mamy zalany w naszych Hondach i wg.kolejności wyszło Mobil,Shell i inne.
#10
Napisano 15:13, 13.05.2010
__________________________________________
Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu
#11 Guest_Anonymous_*
Napisano 07:14, 14.05.2010
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:26, 14.05.2010
Też szykuje się do wymiany oleju, w tej chwili jest Mobil 2000 10W40 i przy takim miałem zostać, ale w sklepach zauważyłem olej Lotos Gas (planuje założyć LPG) do samochodów z instalacją gazową, czy ktoś używa takiego oleju, czy warto, czy zostać przy normalnym oleju?
Zostań przy Mobilu, jednak pewna marka. Nie mam nic do lotosu, paliwo z ich rafinerii bym kupił, ale oleju już nie.
Co do olejów do LPG to powiem tak. Z tego co się orientuje olej w aucie z LPG ma lżej. A to dlatego, że nie jest rozrzedzany paliwem, gaz odparowuje momentalnie, a żeby pozbyć się paliwa które dostało się do oleju trzeba auto solidnie przegonić. Oleje zawierają dodatki dzięki którym nie tracą właściwości nawet jak mają trochę paliwa w sobie.
Teoretycznie taki olej, dedykowany do LPG tego dodatku nie musiałby zawierać (cholera wie czy ten dodatek nie sprawia, że olej np. gęstnieje jak nie dostaje swojej porcji paliwa, ale szczerze mówiąc wątpię i to takie sobie moje dywagacje - prędzej obstawiłbym, że bez dodatku może być po prostu tańszy).
Jednak najwięcej paliwa dostaje się do oleju przy rozruchu zimnego silnika, a ten odbywa się i tak na benzynie. Więc jaki miałby mieć sens olej dedykowany do LPG? Wydaje mi się, że to marketing i nic więcej.
#13
Napisano 09:54, 14.05.2010
#14
Napisano 16:23, 15.05.2010
czytalem tematy na tym forum o olejach i troche sie zagubilem. Z tego co piszecie Honda zaleca olej 5w40. Problem w tym, ze w mojej okolicy nie moge znalezc firmowego oleju o takich parametrach. Stad moje pytanie...Czy moge zalac 5w30 lub 0w30. Konkretnie chodzi mi o Castrol Edge lub Mobil 1 ESP. Z tego co czytalem na stronie Castrola to do mojego auta zalecaja 0w30 (przynajmniej na stronie dla UK&Ireland tak jest).
Ktory z tych wybrac? 0w30 czy 5w30 bedzie lepszy? A moze zaden z tych?
p.s. ile oleju wchodzi do silnika (2.0)?
#15
Napisano 17:46, 15.05.2010
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych