Najlepsza odpowiedź backdraft998 , 15:09, 08.02.2016
Jeżeli wszystko zostało dobrze ustawione to nie nie możesz sam sobie poluzować rolki napinacza paska rozrządu.Po pierwsze w tym silniku do ustawienia rozrządu są potrzebne dwie blokady .Jedna blokada na wałek rozrządu z tyłu i kołek do blokowania pompy wtryskowej.KOŁO ROZRZĄDU NIE MA KLINA - JEST NA STOŻKU !!. Dlatego stosuje się blokadę wałka.Odpowiednie ustawienie wału korbowego sprawdzasz na wieńcu przez okienko pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem. Aby wszystko było jak należy naciąga paska rozrządu regulujesz na poluzowanym kręcącym się kole wałka rozrządu.Pasek napinasz rolką (rolka na w środku dwa otworki to są miejsca gdzie musi wejść specjalny klucz którym napinasz rolkę ,zamiast niego możesz użyć szczypiec do pierścieni segera kąt szczypiec 90 stopni) O prawidłowym napięciu paska informuje cie znak na rolce ,,nacięcie ma się znaleźć po środku ,, wtedy jest odpowiedni napięty pasek.Po tej czynności dokręcasz rolkę nakrętką(ostrożnie nie na siłę bo to jest na szpilce -zalecam klucz dynamometryczny) ja osobiście zalecam wymianę tej szpilki na nową .Po dokręceniu rolki sprawdzasz ustawienie wału korbowego z tyłu od skrzyni - jak jest ,,ok,, dokręcasz koło rozrządu wyjmujesz blokady i kręcisz silnikiem dwa obroty .Po wykonanych dwóch obrotach ponownie ustawiasz wał korbowy na znak i patrzysz czy blokada wałka rozrządu i pompy wtryskowej pasują sprawdzając równocześnie czy znak na rolce napinającej jest po środku. Jeśli wszystko pasuje dokręcasz koło rozrządu odpowiednim momentem(ponownie odpowiednia siła bo nie ma klina) blokując je odpowiednim kluczem.To cała procedura którą wykona każdy szanujący się mechanik .Inny mechanik jeśli chce iść na skróty nie zastosuje blokad tylko zrobi to na ,,farbkę,, i wtedy pasek nie pracuje tak jak należy - jeśli chodzi o naciąg .Po tej operacji powinno się sprawdzić początek wtrysku pompy. Pasek Micro-V jest napinany AUTOMATYCZNIE więc jeżeli napinacz jest sprawny to nie ma prawa się nic dziać . ZA KAŻDYM RAZEM WYMIANY ROZRZĄDU WYMIENIA SIĘ POMPĘ WODY !! To jest cała operacja którą starałem ci się przedstawić jak najbardziej zrozumiale.To co możesz teraz sam zweryfikować to rozebrać osłonę rozrządu i ustawiając wał na znak i pompę sprawdzić czy w rolce napinającej pasek znak jest po środku pomiędzy ogranicznikami. Nie wiem jaki to dzwięk ale jeszcze może być wina osłon rozrządu i dlatego możesz zdemontować osłony i odpalić silnik bez nich będziesz wtedy słyszał różnicę lub nie
Przejdź do postu