Witam.
Wiem że temat był już wałkowany ale...
Wczoraj rano jak odpaliłem silnik było ok.Po ruszeniu i wrzuceniu 2 biegu zapaliły mi się kontrolki Wykrzyknik+ABS+VSA.Dojechałem do pracy i nie zgasły.Wieczorkiem gdy wyruszałem z roboty po odpaleniu auta kontrolki paliły się dalej a po wrzuceniu dwójki zgasły.Dziś rano znowu się zapaliły i nie zgasły.Wieczorem to samo;/O co chodzi?Pozostaje podłączenie do kompa tylko,aby sprawdzić?Czy można to jakoś samemu sprawdzić.Dodam tylko że wcześniej tzn. od ponad roku nie miałem tego typu problemów.Czy można na z tym problemem jeździć?Bo mam większą dłuższą w wekeend.Proszę o pomoc.
RESET ORAZ KALIBRACJA BŁĘDÓW VSA
Reset błędów:
wcisnąć hamulec
włączyć zapłon
poczekać aż lampka ABS zgaśnie
puścić hamulec
poczekać aż lampka ABS się zapali
wcisnąć ponownie hamulec
poczekać aż lampka ABS zgaśnie
puścić hamulec
lampka ABS powinna zamrugać dwa razy
Czekamy na kody błędów silnika/vsa.
po tej operacji błędy powinny być skasowane
i dopiero teraz można przeprowadzić kalibrację położenia neutralnego czujnika VSA
Kalibracja VSA:
Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. ustawić samochód na równej nawierzchni.
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.
1) wersja bez VSA nie potrzebuje kalibracji
2) reset się robi ze zwartymi pinami
Użytkownik przemkowal edytował ten post 18:02, 20.04.2023