Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

awaria zegarów

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 08.02.2010

Dziś zapalając samochód zgasły mi wszystkie zegary. Nie działał obrotomierz, prędkościomierz, wszystkie kontrolki... nic nie działało. Domyśliłem się że to bezpiecznik. Wymieniłem i jest ok. Nie wiem co mogło być przyczyną. problem w wyświetlaczem zaczął się od awarii kontrolki drzwi, problem już opisałem wcześniej. http://www.accordklu...opic.php?t=7790 Czy jest sens robić diagnozę błędów w komputerze? Czy ktoś miał podobny problem?
  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:57, 09.02.2010

Usuwanie usterek modułu MICS
Jak wyświetlić kod DTC w module zestawu wskaźników.

1. W trybie 1 kody DTC wykryte i indywidualnie zapisane przez różne moduły sieci B-CAN będą prezentowane kolejno na wyświetlaczu LICZNIKA KILOMETRÓW, w przypadku gdy komunikacja między MICU (zespolonym modułem sterującym multipleks) i modułem zestawu wskaźników jest prawidłowa. Między kolejnymi kodami DTS przechodzi się poprzez wciśnięcie przycisku kasowania licznika na module zestawu wskaźników. Wyświetlanie kodów DTC.Dolne cztery cyfry reprezentująkod DTC w systemie dziesiętnym.Nie zostały wykryte kody DTC.Wyświetlone zostały wszystkie kody DTC.
Kasowanie kodów DTC

Dołączona grafika

1. W trybie testowym 1 należy wcisnąć i przytrzymać przycisk kasowania przez ponad 10 sekund.
2. Moduł, który wskazał kod zostanie zidentyfikowany poprzez wyświetlenie jego numeru na wyświetlaczu.MICU 10
Moduł przekaźników 11
Multipleksowy moduł sterujący drzwi 30
Moduł zestawu wskaźników 50
Moduł sterujący klimatem 51
Moduł sterujący przełącznika zespolonego 70

Tryb 1. samodiagnozy (bez HDS)

Dołączona grafika

1. Zdjąć lewą (wersja LHD) lub prawą (wersja RHD) osłonę dolną boczną.
2. Włączyć zapłon (II) i przesunąć przełącznik oświetlenia wnętrza na pozycję środkową.
3. Sprawdzić działanie Trybu 1 samodiagnozy w zakresie DTC; w tym celu podłączyć narzędzie specjalne (A) do złączki kontrolnej multipleksowego modułu sterującego (MCIC) (B). Po około 5 sekundach powinny zaświecić się lampka oświetlenia wnętrza oraz lampka kluczyka zapłonu, powinny następnie migać przez 0,2 sekundy. Oznacza to, że został uruchomiony Tryb 1 funkcji samodiagnostycznych. Jeśli lampki oświetlenia wnętrza nie migają, sprawdzić masę MCIC (zącza kontrolnego). WYŁ.2 s0,2 s0,2 sONABTRYB 1: Oświetlenie stacyjki i sufitowe
Tryb 2. samodiagnozy (bez HDS)

1. W Trybie 1 odłączyć narzędzie specjalne (A) od złączki kontrolnej multipleksowego modułu sterującego na około 10 sekund, a następnie ponownie je podłączyć. Lampka oświetlenia wnętrza oraz lampka kluczyka zapłonu powinny zapalić się na 2 sekundy, następnie mignąć jeszcze dwukrotnie w odstępach 0,2-sekundowych. Oznacza to, że system przeszedł z Trybu 1 funkcji samodiagnostycznych do Trybu 2. WYŁ.2 s0,2 s0,2 sONTRYB 2: Oświetlenie stacyjki i sufitoweA
2. Aby skasować Tryb 2, należy odłączyć narzędzie specjalne od od złączki kontrolnej multipleksowego modułu sterującego na co najmniej 10 sekund lub wyłączyć zapłon.
  • 0

#3 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 21.09.2011

Mam problem ze zlokalizowaniem złącza , bo to chyba żadne z tych
[img][img]http://img844.imageshack.us/img844/7893/dsc3118m.jpg[/img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
złącze znajduje się między bezpiecznikami a tymi zielonymi złączami
http://aplukasz.fm.interia.pl/HAKP/accord/MICU/micu_1.jpg
  • 0

#4 mayday1

mayday1
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Bierun
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 14.11.2011

muzyczka próbowałem przytrzymać przycisk do kasowania km przez ponad 10s w pozycji stanu kilomertów trip a i b ale to nic niedało ale odkryłem że jak się go przytrzymie w pozycji temperatury to mozna sobie ją skalibrowac max o 3 stopnie;)
  • 0
BYŁ civic coupe jest accord VII

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:10, 14.11.2011

mayday1, w trybie testowym, czyli najpierw trzeba w niego wejść, a to się robi przez zworkę (Tryb 1. samodiagnozy (bez HDS) )

[ Dodano: 2011-11-14, 20:15 ]
mietek440, jeśli dobrze interpretuje zdjęcie (tzn gdzie jest góra a gdzie dół :-), ale wydaje mi się, że góra to góra, bo widzę złącze obd) to niżej. Trzeba tak jak napisane zdjąć cały ten plastik słupka A gdzie są bezpieczniki (to sama "płytka" co bezpieczniki).
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:21, 14.11.2011

Mikołaju bardzo dobrze interpretujesz góra to góra ,aby dostać się do złącza należy zdjąć plastikową nakładkę progu wewnątrz samochodu , wyjąć niebieską spinkę widoczną na zdjęciu lub tak jak ja plastikowy element który trzy spinka zsunąć w dół , jest w miarę elastyczny - podda się , tak samo założyłem z powrotem
  • 0

Andrzej
 


#7 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:06, 21.09.2012

dobrze panowie i co mam tam wpiac w ten wtyk jak to wyglada i skad to wziac??Co to jest narzedzie specjalne (A)??
  • 0

#8 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:49, 21.09.2012

muzyczka podał to na rysunku pod Tryb 1. samodiagnozy (bez HDS) , pokazane jest złącze w którym należy zawrzeć piny
  • 0

Andrzej
 


#9 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:40, 21.09.2012

AGENT, w moim opisie masz linki do diagnostyki spinaczem i jak sprawdzić zegary bez niczego czy się zapalają wszystkie kontrolki np CE. Narzędzie diagnostyczne (A) to zworka.
  • 0

#10 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:03, 21.09.2012

AGENT, w moim opisie masz linki do diagnostyki spinaczem i jak sprawdzić zegary bez niczego czy się zapalają wszystkie kontrolki np CE. Narzędzie diagnostyczne (A) to zworka.


Czyli poprostu mam zewrzec te dwa piny w tej kostce poprostu czy tak??
  • 0

#11 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:17, 21.09.2012

kolejność
1. włączyć zapłon
2. zewrzeć piny
  • 0

Andrzej
 


#12 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:19, 24.09.2012

Czyli poprostu mam zewrzeć te dwa piny w tej kostce poprostu czy tak??

w moim opisie masz linki do diagnostyki spinaczem i jak sprawdzić zegary bez niczego

czyli:
1. jak zrobić diagnostykę elektryki za pomocą spinacza- opis plus rysunki.
2. jak sprawdzić diagnostykę zegarów bez spinacza- opis plus rysunki.
  • 0

#13 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:39, 24.09.2012

czy VI tak samo sie testuje multiplexa ?
  • 0

#14 ziutek2002

ziutek2002
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 13.06.2013

Witam. Nie chcę zaczynać nowego tematu więc się dołączę.

U mnie również pojawił się ,,System prufen''. Zrobiłem wszystko wg wskazań klubowiczów. Na wyświetlaczu pojawiły mi się kolejno napisy:
DTC SERVICE
DTC B1325 PA71

Co to może oznaczać i co z tym dalej można zrobić? Proszę o pomoc.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Przyczymałem teraz przecisk kasowania kilom. na 10s, uzyskałem:
DTC SERVICE
DTC NO

Tak jakby błędów teraz nie miał, ale nadal zaraz po przekręceniu kluczyka zapala się ,,System prufen''........ :cry:

-----------------------------------------------------------------------------------------


Tematów związanych z tym błędem znalazłem w necie dość sporo. Niestety wszystkie w języku RU, np:

http://forums.drom.r...62719-p729.html

http://accord-russia...ead.php?t=40923

A to chyba najważniejsze: B1325 PA71 - у Мазды, Форда: Door ajar warning light short circuit to battery / короткое замыкание лампы двери (то ли подсветка, то ли индикация открытой двери), у Шевроле: Низкое напряжение аккумулятора.

Potrafi to ktoś przetłumaczyć?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejny etap walki.

Dowiedziałem się od życzliwego klubowicza, że błąd B1325 związany jest z czujnkiem deszczu. No i tutaj raczej bym się z tym nie zgodził. Dlaczego?

- Sprawdziłem przednią szybę czy nie jest pęknięta, czy nie ma odprysku – wszystko OK. (logicznie rozumując najważniejszy jest fragment szyby nad czujnikiem, jeśli nie proszę mnie poprawić)

- Sprawdziłem zamontowanie czujnika deszczu – wszystko OK. tj. zdemontowałem, fragment przez który przechodzą promienie przyklejony orygionalnie, diody w czujniku czyściutkie, wszsytko oryg.

- Sprawdziłem połączenie zielonej zielonej złączki czujnika 5 stykowej – wszystko OK.

- Sprawdziłem czy sam czujnik reaguje prawidłowo (przed i po demontażu), pędzl zamoczony w wodzie i ,,bryzgałem’’ nim czujnik. Zachowanie OK. – im częściej skrapiałem tym wycieraczki w AUTO pracowały częściej.

Nie pokojące dla mnie jest to, że odłączenie aku. Na 1 godz nie kasuje błędu tz. Po ponownym jego podłączeniu i odpaleniu auta po około 4s pojawia się z powrotym ,,System prufen’’. Zrobiłem od razu jeszcze raz samoldiagnoze, wynik: DTC NO

Jak to rozumieć? Komputer nie ,,widzi’’ tego błędu a nadal wyświetla ,,System prufen’’? Jak to wygląda z podłączeniem się pod komputer? Jeśli samodiagnoza nic nie pokazuje to komputer coś pokarze? Może kluczowa jest końcówka błedu tj PA71?

Przyznam się szczeże jeszcze, że komunikat pojawił mi się w momencie kiedy ostro Hondzie ,,wymieszałem’’ , przeciągłem na każdym biegu …(niemiecka technologia ,,usiadła’’ mi na trasie na tyłku no i chciałem pokazać gdzie jest jej miejsce – oczywiście pokazałem w końcu to ACCORD….tylko zostałem z czymś takim…

Proszę o wszelkie sugestie/ podpowiedzi
Z góry dziękuję.

------------------------------------------------------------------------------------

Przetlumaczylem cyrylice - ostatnie zdanie – wychodzi na to, ze to po prostu zbyt niskie napiecie akumulatora.
Dzis kolejny dzien walki – sprawdze, poinformuje...

------------------------------------------------------------------------------------

Kolejny dzięń walki: pomiary akumulatora:
Napięcie nominalne: 12,5 V
Przy odpaleniu(rozruch): 10 V
Ładowanie: 13,9 V

Nie spodobało mi się napięcie przy rozruchu więc wymieniłem aku. Teraz:
Napięcie nominalne: 12,9 V
Przy odpaleniu(rozruch): 11,6 V
Ładowanie: 14,3 V

Niestety bez rezultatu.......problem nie zniknął. Nadal wyświetla ,,System prufen’’, samodiagnoza nic nie pokazuje....... :-(

--------------------------------------------------------------------------------------

Kolejny etap: Załatwiłem właśnie sobie moduł do zczytywania błędów poprzez OBD2. Od razu znalazł błąd silnika nr PO135 02 Sensor Heater Circuit (Bank1 Sensor1)
Z tego wynika, że to coś z sondą lambda....Rozumiem, że jest to pirwsza sonda zaraz za silnikiem.

---------------------------------------------------------------------------------------

Sonda wymieniona na oryginalną DENSO tylko z opisem Toyota. Oporność grzałki 2,5 ohma (w starej sondzie - przerwa), charakterystyka pracy taka sama. Po zamontowaniu i podłączeniu akumulatora błąd już nie powrócił.
Mój wątek uznaję za zamknięty.
  • 0

#15 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:40, 23.07.2013

Dolacze sie jeszcze raz do tematu...u mnie okazalo sie ze to nie licznik tylko program w liczniku(wsad) ulegl awarii w zwiazku z tym moje pytanie jest takie czy ktos z was zgrywal go moze z pamieci licznika i moglby mi go przeslac??Z góry dziekuje i pozdrawiam
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq