XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Uwaga nie rób tego sam - Odgrzybianie klimatyzacji
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:24, 02.09.2008
Niestety nigdzie nie jest napisane czym to grozi.
Kupiłem w Norauto środek który wpuszcza się do wlotów powietrza w kabinie samochodu.
Następnego dnia autko zaczęło się krztusić, dławić. Po dwóch dniach autko stanęło.
Okazało się że pianke którą wpryskałem skropliła się i zalała instalacje. Po wyczyszczeniu całej instalacji samochód dalej niej jeździł. Okazało się że zalało komputer który znajduje się w środkowej części pulpitu. Niestety tego typu środki są bardzo silne i delikatnie mówiąc zeżarło mi dużą iloś przelotek i styków na płytce kompa. Płytka jest dwuwarstwowa więc praktycznie nie do naprawienia. Musiałem szukać komputera (ciężko dostać) koszt 600zł do tego kodowanie immobilaizera 150zł + czyszczenie instalacji 200zł.
Wniosek
Lepiej jechać do serwisu klimy i zapłacić 100zł a nieoszczędzać na środku za 30zł
Dużo wydzwaniałem za komputerami i sprzedawcy mówili że bardzo dużo osób ma takie przygody, także po myciu silnika.
Środek jest tak silny że jak kapnie na radio i się dostanie do środka to praktycznie radio do wywalenia.
Teraz słyszałem o przypadkach kiedy po takim odgrzybianiu potrafiło wszystko w kabinie paść (komp,klimatronik,radio)
Pisze o tym bo naprawde zwykły użytkownik samochodu nie wie o takich konsekwencjach.
Jak jeździłem po elektromechanikach to się zemnie śmiali że nie wiedziałem - tylko skąd?
Pozdrawiam i licze że nie popełnicie tego samego błędu.
Może moderator przykleji ten temat aby każdy przeczytał
#2 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:17, 04.09.2008
#3
Napisano 18:26, 05.09.2008
#4
Napisano 16:47, 11.09.2008
dzisiaj się za to zabrałem, ale udało mi się tylko filtr wymienić, parownik wiem gdzie jest, ale jest tak obudowany, że chyba musi być jaiś łatwiejszy sposób niż demontaż całej tapicerki z przodu -
może ktoś podpowiedzieć?
#5
Napisano 17:34, 11.09.2008
do parownika dostajemy się zdejmując mały dekiek przy nogach pasażera po lewej stronie potem odginamy tapicerkę i już mamy dostęp do wężyka i parownika. zdejmujemy wężyk odprowadzający skropliny na zewnątrz i aplikujemy rurką piankę.
W niedzielę wyjełem komputer ze swojego samochodu, odkręciłem puszkę i się przeraziłem... płytka kompa cała zalana i zasyfiona pianką od ogrzybiania która po zaschnięciu ma konsystnecję powłoki gumowej... płytkę wymontowałem i całą wykąpałem w preparacie Kontakt do poprawiania kontaktów elektrycznych usuwania tlenków z metali itd potem całą płytkę kompa wypędzelkowałem z tego syfu następnie suszarka w dłoń i ciepłe powietrze żeby dobrze wygrzać płytkę z pozostałości preparatu. w większości się go pozbyłem całość złożyłem do kupy no i wszystko gra teraz mam pewność że coś mi nie nawali od tego syfu co tam był.
Puszka od kompa nie jest chermetyczna i zastanawia mnie jedna rzecz którędy tam się dostaje pianka a raczej jej pozostałości w postaci skroplin?? napewno nie przez parownik przecież ten powienien być szczelny... może przez nawiewy które idą na nogi gdyż kanały są zbudowane z kilku elementów są one ze sobą łączone i te połączenia nie są szczelne bo na łączeniach jest jedynie gąbka z tego powodu żeby dało się to wszystko rozmontować.
Także przestrzgam wszystkich i proszę o uwagę. ja następnę odgrzybiaie również będę robił przez rurkę odprowadzającą skropliny z parownika bo to jedyna skuteczna metoda ale do tego czasu wykombinuję jakąś obudowę na kompa żeby go osłonić od góry... ew nawet zakryć szmatą na czas całej operacji i kilka chwil potem po to żeby go osłonić i co najważniejsze zlokalizować źródło wycieku . pozatym do obudowy kompa przykręcony jest jakiś element elektroniczny (nie znam się na tyle) dla którego obudowa komputera jest poprostu radiatorem więc jak coś radzę na to zwrócić uwagę.
No to tyle
#6
Napisano 19:40, 11.09.2008
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:19, 05.01.2009
Ja zastosowałem preparat firmy NIGRIN ,którego nie trzeba wpuszczać w kanały wentylacyjne. Dobre rozwiązanie do Hond.
http://allegro.pl/it...rki_nigrin.html
Dobry efekt i bezpieczny.
#8
Napisano 14:21, 05.01.2009
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#9
Napisano 16:00, 05.01.2009
Co do tego nigrina stosowałem go raz... pierwszy i ostani po nim 2x bardziej śmierdziało nie polecam tego wynalazku. porządne odgrzybianie to odgrzybianie parownika z racji na porę roku efektu dobrego raczej nie będzie, ale można to zrobić...
#11
Napisano 16:57, 05.01.2009
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 16:58, 05.01.2009
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:42, 06.01.2009
#14
Napisano 23:16, 02.08.2009
Dekielek zdjety ale nie mam pojecia co odgiac. Poza tym nie moge zlokalizowac zadnego wezyka, jedynie wiazki kabli. Gdzie dokladnie znajduje sie parownik? Zamieszczam zdjecia.do parownika dostajemy się zdejmując mały dekiek przy nogach pasażera po lewej stronie potem odginamy tapicerkę i już mamy dostęp do wężyka i parownika.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#15
Napisano 07:35, 03.08.2009
nie zapomnij zasłonić kompa kilkoma ręcznikami papierowymi i zostaw je na jeden dzień dla świętego spokoju
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 Mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 Jan 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 Nov 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 Apr 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 Mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych