XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Regulacja ustawienia reflektorów
#1
Napisano 15:02, 07.11.2011
Wczoraj po raz pierwszy od dawna jechałem po zmroku poza terenem zabudowanym i kilkakrotnie jadąc z przeciwka kierowcy dawali mi do zrozumienia drogowymi (a Ci jadący przede mną tylnym przeciwmgłowym), że ich oślepiam światłami mijania a że są to ksenony (dodam, że fabryczne) to pewnie jest to podwójnie dokuczliwe.
Zajrzałem dziś pod maskę i widzę otwory na pasie przednim do regulacji reflektorów: L/R i U/D. Jeśli chodzi o L/R to sprawa jest jasna ale w przypadku U/D przez te otwory widać jedynie silniczki regulujące reflektor. Jest to dla mnie o tyle dziwne, że nawet przy "zwykłych" reflektorach (gdzie regulacja jest "manualna" z wnętrza auta a nie automatyczna czujnikami na zawieszeniu) te silniczki też tam są - więc po co w ogóle te otwory regulacyjne w pasie przednim ?
Zmierzam do tego - jak reguluje się wysokość świecenia reflektorów w VII gen ? Jedynie na samych silniczkach widzę tylko coś co ew. mogłoby być otworem do regulacji (jakby w takiej rurce skierowanej do góry). Instrukcja serwisowa milczy na ten temat (albo nie umiem znaleźć).
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#2
Napisano 15:17, 07.11.2011
#3
Napisano 15:22, 07.11.2011
#4
Napisano 15:26, 07.11.2011
#6
Napisano 15:30, 07.11.2011
#7
Napisano 15:40, 07.11.2011
Blackfly, co do Twojego pytania, to na pewno nie wszystkie auta maja reczną regulację. Xenony po wyłączeniu opadają w dół. Po zapłonie wracają do zaprogramowanego poziomu "0". Miałem Omege B Fl, BMW 320d, Vectre C 2006r. i wszedzie kalibracja za pomocą kompa. Jak już wspomniałem w accordzie może być inaczej. Honda juz mnie w paru sprawach zaskoczyła, więc nie upieram się przy swoim.
#8
Napisano 15:41, 07.11.2011
Ja u siebie też szukałem, czy jest jakaś śruba regulacji na wysykość. Nic takiego przy xenonach nie ma. Stawiam na kalibrację za pomoca komputera, ale niech wypowie się ktoś kto może temat przerabiał.
i tu się mylisz , jest regulacja ręczna
Zmierzam do tego - jak reguluje się wysokość świecenia reflektorów w VII gen ? Jedynie na samych silniczkach widzę tylko coś co ew. mogłoby być otworem do regulacji (jakby w takiej rurce skierowanej do góry)
to właśnie jest do korekcji ustawienia świateł i w tej niby rurce jak się przyjrzysz jest taka mała plastykowa zębatka którą można pokręcić za pomocą wkrętaka krzyżowego
[ Dodano: 2011-11-07, 14:42 ]
Mikołaj mnie uprzedził
Pozdrowionka
-----------------------------------------------------------------
Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa
#9
Napisano 15:44, 07.11.2011
BTW: jest nawet lepiej, bo ja też wczesniej szukałem takiej możliwości. Muszę minimalnie podciągnąć lewy reflektor do góry.
#10
Napisano 15:45, 07.11.2011
#11
Napisano 15:47, 07.11.2011
#12
Napisano 15:55, 07.11.2011
#13
Napisano 16:01, 07.11.2011
ten pas przedni z osłonami wydaje się być uniwersalny do wszystkich wersji. W przypadku HID logicznym jest, że raczej ręcznej regulacji nie ma. Całość jest kalibrowana i poziomowana za pomocą czujników umieszczonych na wahaczach (głównie ten z tyłu). Sprawdź czy one pracują prawidłowo. Ja myślę, że pierwsze kroki powinieneś skierować na stację diagnostyczna i sprawdzić ustawienie świateł. Następnie sprawdzić czujniki.
Nie czytasz tego co napisałem. Zwykłe reflektory też mają silniczki tylko nie ma tam regulacji automatycznej. Więc po co otwory na pasie ? W VII nie ma reflektorów bez silniczków - one są zawsze, inne jest tylko sterowanie nimi.
Silniczki tylko korygują ustawienie reflektorów wraz z przechyłem aua w osi tył-przód (w zwykłych - manualnie przez kierowcę, w HID - automatycznie, dodatkowo nie wiem po co także w funkcji prędkości auta). I w jednym i w drugim wypadku musi być regulacja wysokości świecenia dla auta "wypoziomowanego" czyli dla bazowego punktu odniesienia. Sterownik HID nie ma czujnika 10 metrów przed autem który by mówił czy auto oślepia czy nie. Nie może też polegać na założeniu że palnik jest idealnie zawsze taki sam i tak samo ustawiony, że reflektor jest idealnie taki sam i że idealnie tak samo zamocowany. Jakaś regulacja punktu odniesienia musi być.
Doczytałem teraz resztę wypowiedzi, czyli wynika, że przez ten otwór na końcu silniczka się to reguluje. W takim razie oznaczenie na pasie i otwór dla U/D są mocno mylące. Wygląda, że one mają zastosowanie tylko dla regulacji L/R. Ach ta Honda...
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#14
Napisano 16:04, 07.11.2011
#15
Napisano 16:05, 07.11.2011
jak tak myślę, to jest sens w tym, że mimo HID zawsze powinna być możliwość regulacji ręcznej, choćby podczas badania okresowego na stacji diagnostycznej. Sam popatrzę jak to w innych auta wyglada.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych