XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Płukanie silnika
#1
Napisano 11:11, 20.08.2011
1. "Postaram się przytoczyć tu pewne słowa znamienitego inżyniera techniki samochodowej, z którym kiedyś rozmawiałem nt. płukania nowoczesnych silników oraz co w przypadku gdy samochód stoi pewien okres czasu bez jazdy. Czy wtedy płukanie ma zastosowanie czy nie?
--------------------------
Współczesne oleje syntetyczne i nie tylko (mam na myśli wiodace firmy ,a nie te, które poleca np. Fiat) posiadają w swym składzie detergenty usuwajace wszelkie osady smoliste i przenoszą je w obiegu smarowania do filtra oleju. Zabiegi płukania silnika stosowano w dawnych czasach w celu usunięcia osadow smolistych z silnika smarowanego olejami mineralnymi ( do płukania stosowano olej wrzecionowy, taki sam jak do smarowania wrzecienników obrabiarek skrawajacych - stąd nazwa WRZECIONOWY).
Jeczcze we wczesnych latach siedemdziesiątych, Polski Fiat zalecał płukanie silnika olejem smarowym w ilości 1/2 nominalnego napełnienia (takim samym , jakim był smarowany podczas eksploatacji). Jednak to już jest historia. W przypadku obecnych silników jeżdżących na codzień ważne jest tylko terminowe i dokładnie wymienianie olejów.
W przypadku gdy samochód ma pewien przestój od jazdy ważne są w przejażdżki , bo to pozwala nasmarować silnik i zmienić położenie mechanizmów przy dalszym postoju. Bez obawy, silnikowi nic złego sie nie stanie. Można zastosować nowy olej, bo spełnia wymogi specyfikacyjne. Ogólne zalecenia eksploatacyjne są takie, że jeśli auto nie wykona przebiegu w ciągu roku, to należy wymienić olej (raz do roku).
-----------------------------
2. "Płukanie samochodu o przebiegu 33 tys km, dla odmiany również płukanie samochodu 25-letniego. Do tego konkretny opis techniczny: http://www.motochemi...adu-smarowania/ ".
#2
Napisano 11:23, 20.08.2011
#3
Napisano 12:24, 20.08.2011
Do zobaczenia na trasie.
#4
Napisano 12:29, 20.08.2011
#5
Napisano 07:26, 21.08.2011
#6
Napisano 07:45, 21.08.2011
#7
Napisano 07:48, 21.08.2011
juz tutaj widac ze ktos ma jakis problem, od kiedy fiat zaleca gorsze oleje jak inniWspółczesne oleje syntetyczne i nie tylko (mam na myśli wiodace firmy ,a nie te, które poleca np. Fiat)
ja plukalem silnik plukanka LM, LM jest producentem oleju i płukanki stad nie mam zadnych obaw aby ja stosowac
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#8
Napisano 11:05, 21.08.2011
Na marginesie dodam, że dobry olej, usunie nawet to czego nie ruszy płukanka (oczywiście w sytuacji kiedy nie musi rozpuszczać nagaru po innym syfie), o czym przekonałem się, w trakcie właśnie trwających interwałów w obu moich accordach.
#9
Napisano 11:08, 21.08.2011
#10
Napisano 11:14, 21.08.2011
#11
Napisano 11:17, 21.08.2011
#12
Napisano 20:56, 21.08.2011
#13
Napisano 21:08, 21.08.2011
#14
Napisano 21:39, 21.08.2011
już jak chcesz płukać to tylko tym co lałeś wcześniej czyli w twoim wypadku podejrzewam ze to będzie 10W40 a co kupisz to już wybór. nie zmienia się oleju na żatrzy gdyż będzie rozpuszczał nagar który się zgromadził co prowadzi do rozszczelnienia
no wlasnie...czy przejscie na rzadszy olej a plukanie silnika to nie to samo? nie chce zeby mi sie pocil z kazdej strony
#15
Napisano 21:42, 21.08.2011
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych