Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przejście z 10W40 na 5W30 a płukanka, zapieczone pierścienie?

VII #olej #valvoline #płukanka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 damif666

damif666
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 11.06.2018

Witam, obecnie jeżdzę na Valvoline Synpower 10W40, Honda Accord CL9 360Kkm, Problem polega na tym, że aż "czuć" jak Honda pali olej, podczas jazdy powyżej 4500RPM śmierdzi przepalonym olejem, czy to normalne? (Podczas normalnej jazdy nic nie pobiera, VTEC-1l/1000km) Podejrzewam zapieczone pierścienie. Zastanawiam się nad płukanką, oraz zalaniem innym olejem? Czy to coś pomoże, czy może zaszkodzi(wypłuka nagar i będzie spożywać jeszcze więcej)? Najbardziej mnie denerwuje smród palonego oleju. Ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii? Dwie wymiany temu zalany był 5W40, obecnie 10W40. Pozdro  :duch:


  • 0

#2 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1,300 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedeS
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:00, 11.06.2018

Skąd w ogóle pomysł na taką lepkość oleju w tym silniku?
Jeżeli dasz płukankę, to może tylko pomóc. A jeżeli wyczyści i zacznie więcej brać,to oznacza, że czas coś zrobić z silnikiem, a nie zalewać go kisielem.


  • 0

#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2,289 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:05, 11.06.2018

Odkręć świece i 50ml nafty do każdego cylindra nalej plus płukanka następnego dnia.
Może coś pomoże.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 tolakowy

tolakowy
  • Validating
  • 171 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:35, 11.06.2018

Jeżeli w kabinie czujesz palony olej to zapewne do spalania dochodzi w poza komorą spalania, czytaj: poza silnikiem. Sprawdź najpierw czy Ci zawór v-tec (na tylnej ścianie silnika) nie cieknie albo czy nie leje spod uszczelki pokrywy zaworów.
  • 0

pzdr


#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4,265 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:02, 11.06.2018

x2.....i na 99%

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:03, 11.06.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 1,938 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:19, 11.06.2018

można by też na postoju przygazować silnik do odcinki i zobaczyć czy z rury wydechowej nie dymi na bialo-niebiesko.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:37, 11.06.2018

Ja jastem przekonany że w tym wypadku pomoże tylko remont silnika. To samo przerabialem w zeszłym roku w swoim aucie. Wiem inny silnik i t.p. ale problem ten sam. Tez miałem zapach spalonego oleju w kabinie i żadnych wycieków. Wiem jak to brzmi ale ta właśnie było. Ja jeszcze oprócz płukanek stosowałem specjalny preparat do odlokowania zapieczonych pierścieni ( przywieziony z Bialorusi) który własne wlewasie w cylindry na 40 min ale wszystko na nic. Nawet wymieniłem uszelniacze zaworów bez demontażu głowicy. Tez nie pomogło.
Dopiero jak rozebralem silnik i zobaczyłem jak wyglądają pierścienie i kanały olejowe w tłokach, zrozumiałem jaki byłem naiwny, łudząc się nadzieją ze płukania czy inne cuda pomogą Nagar w kanałach w tłoku werciłem wkrętarką (twardy jak węgiel ). Podejrzewam że poprzedni właściciel tez lał coś w rodzaju 10W40 typu GM albo i "lepiej" Raczej żaden z magicznych specyfików nie jest na tyle żrący żeby to ruszyć. . .
Więc wnioski zrub sam. Powodzenia
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #olej #valvoline #płukanka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq