Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Trudny rozruch w zimniejsze dni; alternator VI gen.

VI

Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
18 odpowiedzi w tym temacie

#16 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:05, 28.10.2008

Jest w alternatorze i działa tak jak napisałem.

Jeśli masz na myśli regulatory umieszczone poza generatorem prądu to ostatni raz takie rozwiązanie widziałem w przypadku prądnic (czyli generatorów prądu stałego a nie zmiennego) stosowanych czy to w Maluchu czy w Syrence lub Wartburgu 353.

Ale nawet tam regulator nie był włączony pomiędzy wyjście prądnicy a akumulator. Sterował prądem ładowania także pośrednio, poprzez regulację prądu płynącego w stojanie (w prądnicy do instalacji elektrycznej jest podłączony wirnik).

[ Dodano: 2008-10-28, 19:10 ]
Natomiast co do mojego konkretnego przypadku to prąd ładowania jak i stopień naładowania akumulatora są jak najbardziej OK.

Miałem z tym kłopoty ale w Accordzie V i tak do końca nie wiem co było ich przyczyną. Nie doszedłem do tego w każdym razie zanim zdążyłem go sprzedać po stłuczce.

Tyle, że te kłopoty też nijak się nie wiązały z obserwowanym zjawiskiem co do zapalania zimnego silnika - napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika było za niskie (rzędu 13,5-13,8V a nie 14,5V) czy to latem czy zimą. A silnik zapalał gorzej tylko zimą :(

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#17 16v

16v
  • Forumowicz
  • 249 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:25, 28.10.2008

Nie miałem ani syrenki ani wartburga , ale w tym konkretnym przypadku rozmawiamy o alternatorze a nie prądnicy.
Sama istota działania regulatora , którą opisałem jest prawidłowa,a czy znajduję się pół metra od generatora czy bezpośrednio w nim ,to nic nie zmienia.
W moim poście zanegowałem tylko podłączenie "obejścia" które wykonał tomi , ale skoro jest tak jak piszesz to niepowinno to stworzyć problemów.
Dzięki za przypomnienie paru spraw , bo przyznam się , że trochę juz się zapomina...

#18 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 5467 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:31, 28.10.2008

(położenie przed odpaleniem silnika) to poziom paliwa powinien Ci sie "podnieś" a przy odpalaniu opaść... i po chwili powrócić do normalnego poziomu.


Coś chyba namieszałeś albo ja nie potrafię się połapać :hmm:

MI tez przygasa a te kontrolki...


Mi przygasa tylko wyświetlacz z przebiegiem kilometrów, a ładowanie akumulatora, olej, "kluczyk" i check wogóle czasami nie świecą a autko odpala normalnie :-/

Całe forum pozdrawia Cię Guest.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.


#19 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:37, 28.10.2008

Tak jak piszesz, fizyczna lokalizacja nie ma znaczenia (choć nie spotkałem się z przypadkiem umieszczenia regulatora poza obudową alternatora) jednak istota jego podłączenia zawsze będzie taka sama. Tj. nie jest włączony (tak jak sugerowałeś) pomiędzy alternator a akumulator - nie płynie przez niego prąd wytwarzany przez alternator. Jest niejako "obok".

Samo "obejście" też nie jest wskazane, ze względu na bezpiecznik znajdujący się po drodze - nie powinno się go "obchodzić". Nie jest potrzebny póki wszystko działa, jednak zadziała i przepali się np. w przypadku przebicia w jednej z diod mostka prostowniczego alternatora.

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





IPB Skin By Virteq