Ja nie muszę się oferować
Jak ja ponad rok temu podejmowałem decyzję o wycięciu - niestety nie znałem możliwości mycia filtra.
Napisano 13:43, 14.01.2016
Ja nie muszę się oferować
Jak ja ponad rok temu podejmowałem decyzję o wycięciu - niestety nie znałem możliwości mycia filtra.
Napisano 12:48, 15.01.2016
Mówisz też żeby co 10tys wypalać, a w serwisie mówią, że po kilku wypaleniach już nie można więcej
A masz możliwość sprawdzania czy się wypalało w międzyczasie? Jakieś odczyty itp?
Bo tak jak wspominałem wcześniej, to przejechałem ponad 2kkm bez wypalenia, a w serwisie wypalałem przy 122400kkm, bo znalazłem fakturkę. Teraz mam 128300kkm więc ciekawe ile razy w tym czasie się wypalał, bo na szczęście w Hondzie nie widać tego kiedy się wypala, jak to ma np. miejsce w Oplu gdzie kumpel opowiadał jak mu się wypala to spalanie 2L w górę i trzęsie się cały jak galareta.
W komputerze zapisuje się kiedy ostatni raz miałeś wypalanego dpf-a . Wypalałem kiedyś w civicu miał ostatni raz wypalany filtr przy 230 a na pace 160 więc te filtry nie są takie złe tylko brakuje konkretnych mechaników ..... Co do wypalania kilka razy to jakbym był producentem to lepiej byłoby kupić nowy za 4 tys zł ....
Po przeczytaniu instrukcji obsługi accorda, zadajemy mądre pytania ...
Napisano 16:41, 17.01.2016
W komputerze zapisuje się kiedy ostatni raz miałeś wypalanego dpf-a . Wypalałem kiedyś w civicu miał ostatni raz wypalany filtr przy 230 a na pace 160 więc te filtry nie są takie złe tylko brakuje konkretnych mechaników ..... Co do wypalania kilka razy to jakbym był producentem to lepiej byłoby kupić nowy za 4 tys zł ....
Ok, dzięki za info, następnym razem zgłaszam się do Ciebie
Napisano 17:10, 19.01.2016
Napisano 10:06, 20.01.2016
A ja mam pytanie laika. Czy jestem w stanie sam wymontować pdf-a? Wyciąga się od spodu czy spod maski? Zapalił mi się drugi raz po okolo 2 miesiącach przy przebiegu 96.000
. Wtedy go tylko wypaliłem komputerowo dzięki uprzejmości kolegi mechanika. Teraz może spróbuję go wypłukać. Jesli to nie pomoże na dłużej to usunę go całkowicie. Ma ktoś namiary na fachowca w Katowicach lub okolicy?
ja dosłownie wczoraj skończyłem temat dpf u siebie. sam wyciągnąłem, umyłem i zamontowałem spowrotem, przepaliłem komputerowo i mam jak nowy. z rury leci lekki dymek, spalanie spadło - normalnie czuje się jakby miał nowy samochód.
koszt około 20 zł na środek do czyszczenia silników i jego podzespołów i myjka.
najtańszy i najlepszy sposób. - jak ktoś ma jakieś pytania zapraszam chętnie podpowiem co i jak.
siemka ,
panowie zrobiłem tak jak radził kolega muzyczka. Umyłem dpf. Zaświeciła mi się kontrolka z wykrzyknikiem - serwis na to wymiana za 4,500 zł, kreator mocy powiedział 1000 zł za wycięcie + możliwość pokręcenia mocy do 180 KM.
Co do podkręcenia to nie wiem czy to dobry pomysł - trzeba by było mocno się zastanowić czy seryjne sprzęgło by wystarczyło. ale wracając do tematu.
Wypalanie bez ingerencji fizycznej nie ma sensu - szkoda pieniędzy bo przejedziesz kilka tyś i znów będzie to samo.
Co do wypalania wielokrotnego - że nie można kilka razy wypalać to bzdura - bo przecież dpf jak tylko straci jakiś procent drożności to sam się wypala nie informując nas o tym, jak to nie pomoże to wtedy świeci się kontrolka bez wykrzyknika - a jak to nie pomoże to wtedy zaświeci się kontrolka z wykrzyknikiem choć nie zawsze może to być w tej kolejności bo wszystko zależy od stylu jazdy oraz od trasy jaką robicie. mi się zapaliła kontrolka dpf pierwszy raz po przejechaniu 151 tyś i od razu z wykrzyknikiem .
kolega wcześniej zapytał czy sam da radę wyciągnąć - odpowiem tak, jest to bardzo proste dla kogoś kto nie boi się rąk pobrudzić, ma gdzie a przede wszystkim ma czym - tutaj akurat potrzebne są klucze 13 i 14.
do odkręcenia jest 10 śrubek + czujniki.
cała zabawa zajęła mi dwa dni. samo rozłożenie i złożenie w sumie około godzinki.
koszty 17 zł na środek czyszczący + nieoceniona pomoc kolegi muzyczka ( wpisy powyżej )
po całym zabiegu silnik zupełnie inaczej chodzi, spadlo mi spalanie o około 15-20%
powiem tylko że jak wyciągnąłem dpf przedmuchałem go sprężarką aby cokolwiek ruszyć ale to nic nie pomogło.
jak wlałem wodę ( około 200 ml ) do środka to się tak sączyła że można było spokojnie piwko wypić a i tak nie wszystko przeszło.
jak użyłem środka do czyszczenia to w ogóle się zapchał i nic nie leciało.
więc zrobiłem roztwór wody z tym środkiem i zostawiłem na noc. a na drugi dzień myjka ciśnieniowa
ja zrobiłem 3 cykle - wpryskuje środek czekam 2 min i myjka przez jakieś 20 minut i zostawiam na 20 minut do wyschnięcia i tak 3 razy powtórzyłem.
po wszystkim woda leciała normalnie ale jeszcze trzeba zrobić wypalanie komputerowe plus kasowanie kontrolki.
i to wszystko w tym temacie. sądzę że na kilkadziesiąt tysięcy mam spokój patrząc na rezultat.
co do wycinania to wiecie to jest ryzyko - w drogówce kolega oglądał jak policja sprawdzała czy samochód ma dpf bo jadać za nim dziwnie dymił. Zabrali dówód, wlepili mandat, a kierowca musiał wstawić dpf z powrotem. oczywiście można w razie czego wstawić jakiś używany ale to chyba nie o to chodzi w całej tej zabawie.
dodam jeszcze że na youtube są filmiki o regeneracji fitra bez użycia płynów ( bo to rzekomo jest nieskuteczne i może zaszkodzić dpf ) oczywiście reklamują się fachowe firmy które życzą sobie od 500 zł w zwyż + koszty u mechanika za wyciągnięcie dpf.
podsumowując koszty :
- można nic nie robić tylko wypalać komputerowo ( ale tylko wtedy kiedy kontrolka jest z wykrzyknikiem ) ceny od 200 zł do góry ale tu pomoże kolega muzyczka, przynajmniej powie co gdzie i jak więc naprawdę warto.
- można wyczyścić przez "fochowców" koszt minimum 500 zł
- można kupić na allegro używany - do swojego modelu widziałem za 1000 zł,
- można wymienić na nowy - mi serwis hondy powiedział 4500 zł. nie wiem czy są jeszcze jakieś koszty za robotę bo już nie drążyłem tego tematu.
- można zrobić to samemu tak jak jak wam opisałem mój koszt 17 zł + 5 na myjce.
Napisano 10:19, 20.01.2016
Dzięki kolego za wyczerpującą odpowiedź. Dodałeś mi jak na tą chwilę sporo otuchy. Czyli rozumiem, że filtr jest od spodu, powiedzmy że w skrócie na którymś odcinku rury wydechowej? Czyli należy kupić zwykły środek do mycia silnika? Możesz podać nazwę, jaki zastosowałeś? Jakie było stężenie procentowe roztworu wodnego i środka? Czy z filtra wyleciało podczas płukania coś o konsystencji popiołu (oczywiście mokrego)? gdzieś wyczytałem, że w filtrze nie sadza, a popiół stanowi największy problem.
Napisano 11:13, 20.01.2016
kolego tomszwed.
jak kupiłęm w markecie coś takiego co nazywa się aktra - to jest taki spryskiwacz jak do mycia okien firmy k2. tak se mysle skoro chołowczyc jest na etykiecie to mojemu samochodowi to nie zaszkodzi .
co do tego gdzie jest filtr - to jest pierwsza puszka która przykręcona jest do turbiny na 3 śrubach 14.
jak zajrzysz pod maskę to dpf znajduje się pomiędzy wiatrakami chłodnicy a silnikiem - to jest własnie ta aluminiowa puszka z takimi dwoma rurkami.
musisz od góry ściągnąć pokrywę - przykręcona 4 śrubami.
sam filtr wyciągasz od góry.
ale zanim cokolwiek zaczniesz to zrób tak - zdejmij sobie pokrywę silnika od spodu pod samochodem klucz chyba 11, i pojedz do jakigoś wulkanizatora mechanika.
wjedz na kanał i niech od spodu ci śruby mocujące poluzuje.
robota związana z wydechem jest bardzo wredna bo jak zapewne wiesz to wydech się mocno nagrzewa i te śruby się zapiekają.
oczywiście mozna bawić się z wd 40 i nabijać nasadki ale jest cholernie nie wygodnie mocować się leżąc pod samochodem.
pojechałem do warsztatu facet poluzował mi śruby w 5 minut dałem na piwo i resztę dalej robiłęm sam w garażu.
podaj mi maila do siebie wyśle ci niezbędne materiały abyś nie popełnił błędu.
co do samego środka to po prostu coś na brud, kamień i ten popiół cokowiek.
tylko niech ci do głowy nie przyjdzie cola albo domestos - bo to są własnie rady tych "fahowców". bardzo ciężko jest o dobrego mechanika więc to co mogę robie sam a jak nie to się pytam.
pytasz o stężenie - nie ma czegoś takiego.
pamiętaj że dpf to nie kabina w twoim aucie, to nie ma być pachnące, ładne i wogóle - to ma przepchać popiół i koniec.
co do tego co jest w środku- ja miałem dosłowie piasek, cazrny twardy, kilka grudek tak około 2-3 milimetrów a reszta dosłownie czarny piasek.
jak masz sadzę, podobną jak nie wiem np. w piecach co. to taki dpf sie nie zapcha tylko się sam wypali.
jeżeli wywalił ci błąd z wykrzyknikiem to raczej masz zalepiony tym piaskiem i to poprostu mechanicznie trzeba usunąć.
możesz spróbować tak jak wyżej opisałęm krok po kroku.
wysłalem to co miałem.
jeszcze parę dni temu byłem totalnie zielony w tym temacie i dzięki temu forum i ludziom tutaj sprawę sobie sam załatwiłem.
jedna mała rada - jak wyciągniesz dpf, nie robpieraj go na czynniki pierwsze, nie odkręcaj przewodów powietrza ( oczywiście gumy ściągnij ) nie rozkręcaj jego obudowy.
i mniej będzie ingerował tym mniejsze jest prawdopodobieństwo że dodasz sobie kosztów.
i staraj się obchodzić z nim w miarę delikatnie i zwracaj uwagę na to jak go kładziesz.
co do śrób od spodu : jedź do kogoś na kanał, podnośnik najlepiej jakiś wulkanizator lub mechanik - bo w razie czego ma sprzęt aby się ratować - jakiś klucz pneumatyczny lub coś innego i pewnie jakieś odrdzewiacze nie tylko wd 40.
Napisano 11:17, 20.01.2016
Long May You Ran
Napisano 11:34, 20.01.2016
Hej
Warto ten temat zamieścić w dziale "zrób to sam" napewno się przyda
Zdecydowanie tak, ale przydałyby się jakieś fotki, więc jak ktoś będzie robił to u siebie to gorąca prośba o dokumentowanie czynności (tylko tutaj przydałaby się druga osoby, bo wiadomo wydech czysty nie jest, a chodzić co chwilę i myć ręce, żeby cyknąć fotkę, też jest bez sensu).
Pozdrawiam
Tomek
Napisano 11:55, 20.01.2016
panowie, raczej dodawanie zdjęć nic chyba nie, mi bynajmniej by nie pomogło ale mam schemat budowy dpf - chętnie się podziele ale wybaczcie nie wiem jak
Napisano 14:04, 20.01.2016
Gratulacje!
Szkoda, że wcześniej nikt na to nie wpadł.
ps: a sadza czy tak czy inaczej trafiła do środowiska
Napisano 14:55, 20.01.2016
jak to nie wpadł kolega muzyczka to opisywał wcześniej. - tylko nie umiałem tego znaleźć więc jak dołączyłem się do forum to napisał jeszcze raz.
A jak już jestem w tej społeczności to opisałem wam krok po kroku co jak zrobić.
W końcu o te nasze FONDZIE trzeba dbać .
Panowie naprawdę nie ma się czego bać - myć i tyle a zaoszczędzoną kaskę na piwko przeznaczyć ))
w weekend lece w trase - jakieś 500 km - nie dużo ale jak coś wyjdzie to napisze na forum.
Napisano 17:05, 20.01.2016
Użytkownik kamilski edytował ten post 17:25, 20.01.2016
Napisano 18:44, 20.01.2016
HAMULEC JEST DLA TCHORZY.
Napisano 20:45, 20.01.2016
Może nie takie tanie ale może warto spróbować:
http://media.wuerth...._pl/1228315.pdf
Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 20:46, 20.01.2016
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych