Po co sie katowac tym durnym wadliwym DPFem jak mozna go wyciac za 1000 zl i miec problem z glowy
#316
Napisano 17:56, 25.03.2018
#317
Napisano 18:57, 25.03.2018
#318
Napisano 21:06, 25.03.2018
Tylko problem z przeglądami i ewentualną kontrolą na drodze...
Bylem na stacji diagnostycznej PZM-otu. Chcialem zeby sprawdzili mi spaliny (bo tez mam wyciety DPF).
Stwierdzili ze spalin samochodow z dieslami nie badaja na stacjach diagnostycznych bo musza rozgrzewac jakas swoja maszyne przynajmniej godzine przed badaniem.
Takze jakbys zauwazyl to na przegladach badaja sporadycznie tylko i to same benzyny.
Po za tym gosc powiedzial ze i tak na kontroli nic nie wykarze bo jesli nie wyciales katalizatora to spaliny bedziesz mial ok. A jak powszechnie wiadomo 2.2 DTEC nie dymi wiec nie bedzie widac ze cos kombinowales z autem.
Dziekuje dobranoc.
A te osoby ktore tutaj sie wypowiadaja zeby nie wycinac DPFow to zwyczajni masochisci, a przede wszystkim osoby NIEODPOWIEDZIALNE. Jak mozna jezdzic z wadliwym elementem i zastanawiac sie co chwile czy wyskoczy mi blad i wejde w tryb serwisowy czy nie.
A jak bys akurat wyprzedzal ciezarowke i wywalilo ci blad z wykrzyknikiem i tryb serwisowy ? Myslales o tym ze osoby jezdzace z wadliwymi DPFami stwarzaja smiertelne zagrozenie (bynajmniej realne a nie jakies BZDURY o tym ze nie wiadomo jak zanieczyszczasz powietrze).
Użytkownik Uniek edytował ten post 21:07, 25.03.2018
#319
Napisano 21:25, 25.03.2018
Użytkownik Wojto edytował ten post 21:29, 25.03.2018
#320
Napisano 06:57, 26.03.2018
robiłem przegląd techniczny diesla w styczniu i badał mi spaliny, niemiłosiernie przy tym auto gazował aż na czerwone pole, mówił że już jednej osobie nie podbił przeglądu choć to badanie nie jest jeszcze wymagane.
#321
Napisano 09:15, 26.03.2018
Czyli to samo co w DE od stycznia 2018...robiłem przegląd techniczny diesla w styczniu i badał mi spaliny, niemiłosiernie przy tym auto gazował aż na czerwone pole, mówił że już jednej osobie nie podbił przeglądu choć to badanie nie jest jeszcze wymagane.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
#322
Napisano 09:26, 26.03.2018
Po co sie katowac tym durnym wadliwym DPFem jak mozna go wyciac za 1000 zl i miec problem z glowy
Ano po to aby inni nie musieli wdychać cząstek stałych, które samochód z wyciętym dpf-em produkuje.
CU2 by rhaegar: http://www.accordklu...zarna-diablica/
#323
Napisano 10:39, 26.03.2018
No dobra, a kontrol Policji? Ze względu na smog robią podobno jakieś łapanki i sprawdzają spaliny. Dziwne to, że skp nie może, a policja może? Poza tym ciekawe jaką normę spiełni sprawny idtec bez dpf ale z katem i egerem...?
Policja to moze sobie badac ... nie wiem czy czytaliscie w jakich warunkach powinny byc badane auta. Te badania to pic na wode. Mozesz w kazdym momencie zakwestionowac pomiar. Po powinien sie odbywac praktycznie w laboratoryjnych warunkach zeby byl miarodajny.
Ano po to aby inni nie musieli wdychać cząstek stałych, które samochód z wyciętym dpf-em produkuje.
Wolalbys "powdychac" z auta bez DPF (zdaje sie ze taka sadza przez filtr kabinowy raczej nie przejdzie) czy jechac na czolowke z goscie ktory wyprzedza tira i wlaczyl mu sie tryb serwisowy ?
Użytkownik Uniek edytował ten post 10:56, 26.03.2018
#324
Napisano 11:09, 26.03.2018
Wolalbys "powdychac" z auta bez DPF czy jechac na czolowke z goscie ktory wyprzedza tira i wlaczyl mu sie tryb serwisowy ?
To pytanie jest bez sensu, więc nie będę na nie odpowiadał. Każdy właściciel auta ma obowiązek dbać o jego prawidłowy stan techniczny.
Wybierając auto każdy wie co bierze (jak nie wie, to tylko współczuć). Jeżeli kogoś nie stać na serwis dpf-a albo generalnie ma to gdzieś "bo to zła EU narzuciła", to nie kupuje się diesla, tylko mały samochód miejski z ekonomicznym silnikiem benzynowym. Jak stać na konia, to powinno stać i na siano dla konia. I naprawdę nie chcę słuchać wywodu, że dpf to bzdura, że nic nie daje, itp. Mimo, że nie jest to idealne urządzenie, to zostało pomyślane w konkretnym celu jakim jest odfiltrowywanie szkodliwych cząstek stałych, nie dlatego że "zła EU to narzuciła", ale po to aby nie zatruwać środowiska naturalnego, a w szczególności po to aby ludzie żyjący w tym środowisku nie musieli wdychać rakotwórczych pyłów. Jesteśmy członkiem EU i do pewnych standardów unijnych Polska musi się dostosować. Między innymi do odpowiedniego poziomu ochrony środowiska naturalnego i zdrowia publicznego. Poza oczywistymi korzyściami z tego członkostwa są też obowiązki, z których nie wszyscy chyba zdają sobie sprawę.
Co byś wolał: wydać parę tysięcy na serwis dpf-a, czy hulać bez dpf-a ale Twoje dziecko miałoby zachorować na raka płuc? Nie musisz odpowiadać bo i tak Cię nie przekonam, ale jeśli choć jedna osoba czytająca to zastanowi się i wyciagnie jedyny słuszny wniosek to będzie sukces.
Ogólnie uważam, że takich tematów nie powinno tutaj być i dla każdego powinno być naturalne, że dpf się nie wycina tylko serwisuje. Z tych względów, że to:
- nielegalne (choć obecnie z niewiadomych mi powodów niekaralne - mam nadzieję, że szybko to się zmieni i kary po kilka-naście tysięcy złotych za ten proceder szybko by go wyrugowały)
- nieetyczne (trujemy nie tylko siebie ale przede wszystkim innych)
I dobrze by się stało, gdyby administracja wkraczała przy takich poradach jak "wytnij dpf".
Użytkownik rhaegar edytował ten post 11:10, 26.03.2018
CU2 by rhaegar: http://www.accordklu...zarna-diablica/
#325
Napisano 11:15, 26.03.2018
OMG
Dyskusja w tym wypadku nie ma sensu.
Użytkownik Uniek edytował ten post 11:19, 26.03.2018
#326
Napisano 14:09, 26.03.2018
OMG
Dyskusja w tym wypadku nie ma sensu.
Jak widać nie ma argumentów , kolega Rhaegar - 100% prawdy. Kupują diesle do miasta bo mają "dużo momentu" i później lament.
Były: Daewoo Tico 0,8 SX + LPG, Honda Civic EK1 '98 1,6 iES VTEC-E ze skrzynią CVT + LPG, Honda Accord CG8 '99 1,8 VTEC , Peugeot 308 SW '09 1,6 HDI 110KM/280Nm by Vtech
#327
Napisano 15:05, 26.03.2018
#328
Napisano 19:03, 26.03.2018
Jestem pewien ze ci krzykacze zeby nie wycinac dpf,pierwsi go wytna jak zobacza ile to przyspaza problemow.sorry za ot. A z tego co widze to temat najbardziej drazni benzynowcow.ciekawe dlaczego?
Użytkownik fatek edytował ten post 19:17, 26.03.2018
#329
Napisano 19:42, 26.03.2018
Niestety jak to czesto bywa, najwiecej do powiedzenia maja osoby ktore w danym temacie wiedza najmniej. Temat dpf zawsze bedzie dzielil na zwolennikow jego posiadania i jak i zwolennikow jego wycinania. Wedlug mnie obie strony maja troche racji, ale argumenty w stylu "stac na konia to powinno stac na siano" czy kolejny genialny tekst "kupuja diesle do miasta bo maja duzo momentu a potem lament" sa to wypowiedzi w stylu, ze w Smolensku rosna pancerne brzozy. Co innego jest wycinac filtry w starych dieslach, ktore spelniaja normy euro4 a a co innego w euro5. Norma euro5 jest 5-krotnie bardziej rygorystyczna od normy Euro4 i po wycieciu filtra spaliny nadal sa na bezpiecznym poziomie. Sam poprosilem o przebadanie spalin w moim dieslu, gdzie zbadano zawartosc tlenu, weglowodorow, tlenku wegla i dwutlenku wegla. Wszystkie normy byly z duzym zapasem a zadymienie mialem prawie 6 krotnie nizsze o dopuszczalnego! Nie jestem ani zwolennikiem wycinania filtra ani trzymania go za wszelka cene. Ale przestanmy pisac bzdury, ze jadac za sprawnym dieslem bez filtra grozi rak pluc...
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B
#330
Napisano 19:52, 26.03.2018
Użytkownik fatek edytował ten post 19:54, 26.03.2018
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych