Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#241 blow

blow
  • Klubowicz
  • 1772 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:05, 08.04.2017

jeszcze raz Wam przypomnę. podglądanie parametru AFR poprzez zwykłego ELM'a jest równie wiarygodne, co spalanie pokazywane przez Torque'a. 

jest to parametr OBLICZANY, a nie RZECZYWISTY z czujnika - więc nie sugerujcie się tym.

 

druga sprawa: co Was interesuje AFR podczas postoju na biegu jałowym? zrozumcie w końcu zasadę tych korekt... ECU silnika koryguję dawkę wtrysku (czyli właśnie STFT i LTFT) w oparciu o wskazania: sondy lambdy pierwszej, czujników: temperatury powietrza zasysanego,położenia wału korbowego, położenia wałka rozrządu, temperatury płynu chłodzącego, spalania stukowego, ciśnienia w kolektorze dolotowym,sygnału obrotów i pewnie jeszcze paru innych. cały ten proces odbywa się w tzw. pętli zamkniętej (CL). ECU w tym procesie dąży do "zadowolenia" lambdy na wydechu (czyli min. do prawidłowego stosunku A/F). 

 

Druga sytuacja, ma miejsce kiedy silnik przechodzi w pętlę otwartą (OL). Przestaje on wtedy patrzeć na wskazania ww. czujników i zaczyna "lać" paliwem, tyle ile producent określił dla: prędkości obrotowej/uchylenia przepustnicy. I właśnie wtedy, w tych skrajnych warunkach jest najważniejszym by stosunek AFR był prawidłowy. Przede wszystkim dlatego, że są to często ekstrema (pałowanie do odcinki). Stosunek powietrza do paliwa powinien się wtedy obniżyć (więcej paliwa do powietrza)

Jeśli, ktoś nie wie to stan OL mamy również podczas hamowania silnikiem - w każdych warunkach, kiedy wtryskiwacze zostają odłączone ze względu min. na oszczędność paliwa. 

 

 

Po to w silnikach zastosowano te Fuel Trimy, by komputer sam sobie radził z różnymi warunkami. I naprawdę, doszedłem już do wniosku że nie ma sensu zajmować się tym i szukać dziury w cały, jeśli wartości nie przekraczają progu zapalenia się CE z błędem bogatej/ubogiej mieszanki.

Jeśli CE zapala się na benzynie - szukaj i diagnozuj, a potem ustawiaj gaz.

Jeśli CE zapala się tylko na gazie - gaz do regulacji u FACHOWCA.

Jeśli CE się nie zapala - wypij piwo, i przestań o tym myśleć i szukać - wystarczająco czasu poświęciłem na studiowanie zależności wszelakich, a silnik jak chodził tak chodzi nadal - niezależnie od moich starań go "naprawienia".


  • 0

#242 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 206 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:19, 08.04.2017

Zgodze sie ze afr em nie ma sie co sigerowac w closed loopie. No ale nie zgodze sie z tym ze korekty rzedu 20% sa czyms normalnym... sprawny silnik powinien miec plus minus 10%. Jesli jest wiecej jest cos nie tak lub cos sie zaczyna dziac i zaniedbanie tego po prostu doprowadzi do check a. A im wieksze korekty i np zaczyna byc pronlem z pompa paliwa to w open loopie rowniez bedzie tego paliwa brakowac. Wiec do sprawdzenia chyba ze ktos woli "jezdzic, obserwowac". Lub "lepiej nie bedzie" xd

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Stroimy Trójmiasto!!!; K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych;   Termin:23-24 czerwca

  Zapraszam PW


#243 blow

blow
  • Klubowicz
  • 1772 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:04, 08.04.2017

a kto niby z Was ma 20% długiej korekty na benzynie i nie ma CE? demagogia...

 

kiedyś był "trend" mają być w okolicy "0". teraz jest nowy pogląd lansowany przez niektórych +/- 10. a przyznasz, że długa korekta -10% to baaaardzo duża różnica od +10 - więc...? 


  • 0

#244 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 206 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:03, 08.04.2017

A co kogo obchodzi ze duza roznica od plus 10? Wazne ze 10procent toznicy od ZERA. Po to sa w koncu te korekty,zeby korygowac. I jesli jest korekta do 10procent w ktoras strone to wszystko jest okej. Takie sa normy powiedzmy w komputerach MED 7.1, 7.5, 9.x itp itd... w japonskich pewnie tego nigdzie nie znajdziesz ale zasada dzialania silnika benzynowego jest ta sama.
Ja nie twierdze ze jak czasem pokaze Ci 15% w plusie czy cos w tym stylu to nic sie nie stanie bo ecu jest jeszcze w stanie skorygowac. Ale zaleznie od ecu przy 20-25% wyrzuca juz CE. A stwierdzanie ze korekta np 19% to nic sie przeciez nie dzieje jest lekko mowiac ignorancja bo poki check nie swieci to nic sie nie dzieje. A jednak sie dzieje ale nie napisalem ze uszkodzi Silnik bo poki miesci sie w skali korekty to dziala.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Stroimy Trójmiasto!!!; K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych;   Termin:23-24 czerwca

  Zapraszam PW


#245 blow

blow
  • Klubowicz
  • 1772 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:35, 08.04.2017

Przeczytaj co napisalem jeszcze raz,i zastanow sie o co Ci chodzi.

Znasz progi zapalenia sie CE? Czyli przy jakiej sumie obu korekt wyskakuje lampka? Widac nie znasz,bo nie potrafisz wlasciwie zinterpretowac mojej rady,twierdzac ze jest to ignorancja. Nie jest to wcale 20-25 dlugiej albo krotkiej-jak napisales powyzej.

Wiec grzebcie sie w nieskonczonosc z tymi korektami. Podgladajcie wydumany AFR i strojcie sobie pod niego na jalowym LPG. Nie ma problemu.

Wrozbitow juz sie tylu oczytalem,ze wiecej mi nie potrzeba.


Pozdrawiam i dziekuje za uwage.
  • 0

#246 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 08.04.2017

Czyli z tymi korektami na Pb do gazownika niech ustawi MAPE?
W czasie jazdy 50-60km/h 1900-2000rpm STFT od 5.5 do 7.8
  • 0

#247 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 216 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:32, 08.04.2017

Jeżeli jesteś pewny, że na pb wszystko jest ok, to na ustawienie mapy a jeżeli masz wątpliwości że coś się dzieje również na pb to może warto byłoby, żebyś zadzwonił lub podjechał do ASO i zapytał, czy mogą ci zrobić wydruk po podłączeniu OBD, może nie wezmą za to dużo kasy (mi to zrobili za darmo przy okazji wymiany oleju, sprawdzenia zaworów itp), na nim wyjdzie ci jasno, czy wszystkie elementy układu zapłonowego, paliwowego oraz innych rzeczy w aucie masz w porządku. Jeżeli tak będzie, że wydruk pokaże wszystko ok, to pozostanie do regulacji kwestia lpg lub i ewentualnie wymiany w nim czegoś, jeśli regulacja nie pomoże (przy założeniu, że instalacja jest poprawnie zamontowana).
Z wydrukiem takim udasz się do gazownika i pokażesz mu i powiesz, że z układem zapłonowym, paliwa, itp. wszystko jest ok i wtedy załatwicie sprawę lpg, nie inaczej.
To chyba najprostsza droga do tego, żeby nie katować się i nie rozmyślac, co jest nie tak.
Ja tak zrobiłem po tym, gdy mi checka złapało w związku ze spadkiem ciśnienia na reduktorze żeby wykluczyć awarię układu zapłonowego, paliwowego itp.
I na tym wydruku nie pokazało wywalania zapłonow, ani problemów z sonda lambda, itp.
Przy okazji miałem wszystko jasne, że układ ABS jest sprawny i inne elektroniczne sprawy, o których bez wydruku bym nawet nie wiedział, że istnieją.
I z tym wydrukiem pojechałem do warsztatu lpg i powiedziałem jasno, że auto jest ok i że przyczyna leży po stronie instalacji lpg. I przy okazji ASO skasowało ten błąd, który dwa razy mi się pokazał, czyli P0171.
  • 0

#248 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 08.04.2017

I tak właśnie zrobię bo myślę że z Pb wszystko jest w porządku. Im dłużej jechałem to wszystko się stabilizowalo
  • 0

#249 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 216 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:49, 08.04.2017

Pamiętaj, to że na benzynie auto pracuje ok nie oznacza, że wszystko musi być idealnie na lpg.
Dlatego dla pewności nie zaszkodziłoby taki wydruk zrobić, stan świec też powie Ci sporo po wykreceniu ich.
Ciekawa jaką masz odległość elektrod, jaki typ świec, itd. Nie pamiętam, kiedy je wymieniłeś, dlatego pytam. Najlepiej, żeby były irydowe.
  • 0

#250 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 08.04.2017

2 tyg temu wymienione na irydowe NGK. Ok na szczęście w Rybniku mamy niezależny serwis Hondy o wiele tańszy a przy okazji filtr paliwa wymienię.
  • 0

#251 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 216 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:11, 08.04.2017

I dawaj znać, gdzie był problem, jak już zostanie zdiagnozowany, czy problem pb czy lpg. Niestety nie teraz, ale za tydzień mogę Ci na maila podesłać wydruk, który mi zrobili o którym piszę wyżej gdyż będę budził auto z zimowego letargu, żebyś miał orientację jak to wygląda, pozdrawiam.
  • 0

#252 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 206 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:03, 08.04.2017

Blow, mowisz jak moja dziewczyna :D Moze i nie zrozumialem Twojej wypowoedzi. Sedno tego co chcialem powoedziec jest takie, ze im wyzsze sa korekty, tym bardziej mozna stwierdzic ze cos zaczyna sie dziac :) nie wiem przy jakiej korekcie zapala sie CEw tym Ecu, a to co napisalem o procentach oparlem na swojej wiedzy dotyczacej silnikow spalinowych i ich strojenia. Jesli chodzi o wystrojenie lpg to nahlepiej zeby korekty pokrywaly sie na pb i na lpg. I tyle... :) A moze i jestem perfekcjonista ze zawsze kiedy stroje czyjes auto na pb to daze do korekt 0%, a kiedy zaczynaja one odbiegac sporo od zera to cos mi po prostu nie pasuje.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Stroimy Trójmiasto!!!; K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych;   Termin:23-24 czerwca

  Zapraszam PW


#253 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 757 postów
  • Skąd:Biłgoraj Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:42, 10.04.2017

Panowie a to nie jest przypadkiem tak ze jak benzyna ma np korekty zalozmy +10 to wtedy dla gazu ustawia sie +10 Pb=0 lpg? Bo ostatnio po rozmowie z kilkoma osobami dowiedzialem sie ze te auta tak maja a wynika to z elektroniki ecu ze jeden ma +10 drugi -10. Ja mam na jalowym na pb ciagle -10 i checka mo nigdy nie wywalilo gdzie korekty pracuja w kazdym zakresie;) tak jak Blow mowi, wyregulowac zawory wymienic filtry wyczuscic elektromagnes vtc i co sie da i jezdzic one tam maja niestety;)
  • 0

#254 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:14, 10.04.2017

U mnie na Pb mieści się w zakresie do 10 lecz na gazie skacze STFT od -10 do +40 lecz ltft ostatnio jakoś trzyma się w granicy 8, ale te skoki są za duże więc zrobię jak mi radzi kolega. Niech mi podłącza pod kompa i sprawdza wszystko i jak zrobią wydruk to pojadę do gazownika ustawić gaz pod Pb

Użytkownik bartox88 edytował ten post 11:15, 10.04.2017

  • 0

#255 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 12.04.2017

Oto korekty po odebraniu auta od gazownika z SilesiaCar w Katowicach. Zrbiłem screena po przejechaniu 30 km gdy auto było na

biegu jałowym:

d4790ef0513d1099med.jpg


Użytkownik bartox88 edytował ten post 19:44, 12.04.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq