Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem po czyszczeniu przepstnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#256 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:52, 16.01.2015

Kurde to kawał drogi:(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0
maniek

#257 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:58, 29.01.2015

Mam takie pytanie -czy ktokolwiek z was zakupił cały nowy moduł   IAC   i założył na przepustnicę bez czyszczenia ,mycia i całych tych ceregieli które kosztują jak czytam was krocie ????  

Poniżej wklejam kilka linków do owej części ale nie jestem na 100% pewny czy to dokładnie ten model .
Jak ktoś ma sprawdzony numer części IAC  i potwierdzony do ACCORDA CL9   K24a3  TO NIECH WSTAWI PONIŻEJ MOJEGO POSTU !!!!!
Lub jeżeli posiada takową wiedzę lub możliwość sprawdzenia czy któryś z poniższych modułów nie jest przypadkiem identyczny .

1  -      http://www.keenanpar...trol-valve-iac/

2  -       To jest do v6 ale chyba wygląda identycznie     
             http://www.aliexpres.../691406499.html

3  -       http://www.ebay.com....E-/231463286918


Znalazłem także taki artykuł

http://www.odyclub.c...ge-no-more.html      Jest to forum co prawda honda Odysey ale problem ten sam i część wydaje się być identyczna - zasada działania  ta sama i przebieg usterki taki sam .

Nie do końca rozumiem co jest napisane  bo mój angielski jest na poziomie bardziej  codziennym aniżeli technicznym i nie radzę sobie z  pełnym zrozumieniem przekazu . Ale myślę że wspólnymi siłami przetłumaczymy .


Wynika z tego że nie powinno się myć za ostrymi preparatami  i problem chyba wynika ze złego spasowania uszczelek i być może EGR-u       .


Problem jaki że tak powiem mamy wspólnie jest dosyć uniwersalnym dla całej rodziny Hond na całym świecie .

TPS - to także dość zawodne draństwo -a tak przynajmniej wynika  z opisów firm typu K-Tuned , Blox i inne  ,które robią zamiennik tego draństwa uodporniony na wibracje i inne szkodliwe czynniki negatywnie na niego wpływające.

http://www.k20a.org/...?t=87491&page=3

 

http://www.kingmotor...r-k-series.aspx

 

http://www.mazdaspee...pic.php?t=56011   temat z forum mazdy

 

http://forums.beyond...d/t-351592.html

 

 

http://www.betterche...-idle-surge.htm

 

:zakaz: :zakaz: :zakaz: :zakaz:


  • 0
ASTERIXMIX

#258 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:06, 29.01.2015

Po całej nocy poszukiwań chyba odnalazłem sposób na eliminację naszego problemu

 

 

 

Rozwiązanie naszego wkurzającego i kosztownego  problemu jest  następujące

Czyścicie ,myjecie a i tak potem trzeba będzie kupić nowy lub używany  IAC .

 

Po pierwsze
Odpalamy auto i wtedy i zawór IAC jest otwarty .
Wtedy Silnik pobiera za dużą dawkę powietrza i w tym momencie obroty szybują na dajmy na to 1500 lub 2000 obrotów  czyli tak jak wszyscy to opisujecie w większości  .
Sterownik komputera czy tam raczej program odczytuje i interpretuje  to jako pracę w ruchu i podejmuje działanie -wysokie obroty ale przepustnica się zamyka wiec komputer wyłącza wtryski i dlatego wariują obroty.
Co dalej się dzieje -komputer od nowa wariuje i aby unormować sytuację  i ponownie otwiera wtryski i tak w kółko panie Macieju  raz w ta a raz w tą .
W kółko powtarza błędny cykl .
 
Większość procedur czyszczenia IACV Znalezione na Youtubie bezsensownymi działaniami domorosłych pseudo mechaników ,którzy przeczytali wszystkie fora .

Także poziom płynu chłodzącego, nie jest przyczyną!

I.... To sprawia, że nie ma sensu odcięcie tych małych śrub na wale IACV.
 

Właściwym  sposobem zdaje się być 
 
1: Odłączyć złącze IACV. Odłączyć przewód płynu chłodzącego na dole IACV.

 

2: IACV  zamocowany jest jak się nie mylę się na przepustnicy przez 2 śruby typu "philips". Odkręcamy grzechotką .
zabezpieczamy śrubki żeby nie pogubiły się nam - wiadomo .
Delikatnie żeby nie pociąć uszczelek ,no chyba że wydamy 36 złotych w Hondzie na uszczelkę trzy komorową i pewne podobną cenę za kolejną jak mi się zdaje. Jestem zdania że wypadałoby je wymienić na nowe . Zabezpieczyć sobie rurki zakleić mac gajwerowską  taśmą lub znaleźć inny sposób .
 
3: Zdejmujemy uszczelki . Nie za mocnym płynem do czyszczenia gaźników i przepustnic np: Liqy mollly  .
  Czyścimy przelot oraz większe nagary na talerzu przepustnicy .Zawór płucny tak go nazwę do podtrzymania wolnych obrotów czyścimy w pozycji otwartej wiadomo . Tak samo i przepustnicę ale nie szorujemy agresywnie . Zamykamy jak już do pucujemy . Proponuję patyczki dobre kosmetyczne -takie z których nie sterczą kłęby małych kłaczków może być firmy clinic .
 
 4: Montujemy . Najtrudniejsze jest założenie prawidłowe uszczelki . I tu jest pies pogrzebany.
       Przygotować sobie blisko śruby i narzędzia oraz lusterko 
Wkładamy uszczelkę. Lusterkiem podglądamy sobie czy uszczellka się dobrze układa i równo leży -to jest newralgiczny punk naszej pracy  i dość niełatwy na to wychodzi . Niektórzy piszą aby lekko podsmarować sobie jakimś smarem aby uszzcelka się lekko przykleiła . Ale to chyba nie do końca jest dobry pomysł . Może Honda Bondem ??!!  jak myślicie ???
 
Trzymamy  uszczelkę w miejscu jedną ręką, przykładamy  IACV nad uszczelką . Dociskamy  i dokręcamy śruby  .
Następnie  podłączamy przewód  płynu chłodzącego.

 

5: Uruchomić samochód. Nie zdziw się, jeśli problem nadal istnieje. Nawet bez kodów komputer nadal uważa, że IACV jest uszkodzony.

 

6 - robimy mały trick:    podłączamy  komputer lub  ELM  OBD II android np program Torque  z  naszego telefonu .
Odłączyć złącze IACV      Uruchamiamy  samochód. będzie lepiej, ale wciąż będziesz jednak widzieć trochę wzrost obrotów .czytamy kody błędów powinny pokazać się z dwa  kody (P1519 i P0505). Usuwamy  kody i wyłączamy silnik.
 
7: posiedzieliśmy sobie w środku to teraz idziemy i podłączamy z powrotem   złącze IACV.
 
8. Uruchomić silnik.
 
9. Problem rozwiązany.  Komputer posiada oczywiście w pamięci ukryty archiwalny  kod usterki ale wszystko powinno działać już poprawnie
Ta sztuczka wydaje się wyczyścić  ostatecznie kod usterki z pamięci głównej  i możemy jechać i się cieszyć .
 
 
 
Ps.   Najgorszy blokujący ośkę brud znajduję koło łożysk i tu trzeba być ostrożnym co by nie usunąć  smaru jakowym to na pewno jest zabezpieczone . 
I to ten bród  trzyma nam cały zawór a nie to co na wierzchu .
 
Jak pomogłem to objaśnić i moja metoda jest przejrzysta i jasna i  to dajcie jakiś medal hahahaha
 
Pozdrawiam :gitara: :gitara: :gitara:

http://www.ebay.com....E-/231463286918


Użytkownik ASTERIXMIX edytował ten post 09:06, 29.01.2015

  • 0
ASTERIXMIX

#259 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:03, 29.01.2015

Znalazłem jeszcze taką aukcje

 

 

-     http://www.amazon.co...X8B5CSRSV3QB581

 

-      http://www.amazon.co..._rhf_dp_p_img_2


  • 0
ASTERIXMIX

#260 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 29.01.2015

Czytałem ten poradnik z tymi punktami i nie rozumie 6pkt trik


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Step 6 - The trick: With the car off, connect your OBD II scanner. Open the hood and unplug the IACV connector. Start the car. The idle will be better, but you will still see a bit of a surge. The MIL will go on with 2 codes (P1519 and P0505). Clear the codes and turn the engine off.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0
maniek

#261 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:27, 29.01.2015

Coś musiałem napisać .Co w tym skomplikowanego ? Mogę nie nazywać tego trikiem haha


zastanawiam się jakiego smaru użyć do prowadniczek  czy jak kto woli osi obrotu  IAC.     A co do propozycje niektórych osób  dotyczącej WD40 i tym podobnych środków -uczulam wszem i wobec - Wd 40 i jego inne odpowiedniki  jest to złe bo jest żrące ,niszczy metal . a tym bardziej na łożyska nie wolno stosować . reklam się naoglądali ludzie i tak im w psyche zapadło że teraz to by sobie nawet tyłki smarowali . Żaden mechanik jakiego znam nie używa tego gówna .


  • 0
ASTERIXMIX

#262 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 29.01.2015

Takie sprostowanie ode mnie, pisałeś o numerze części IACV do K24A3. W tym silniku jest elektroniczna przepustnica i nie ma IACV.


  • 0

#263 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:10, 29.01.2015

To ciekawe bo wczoraj byłem w Honda plaza i według numeru nadwozia dobraliśmy uszczelki ale długi czas oczekiwania jest więc zadzwoniłem do Haparts i oni potwierdzili


  • 0
ASTERIXMIX

#264 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 29.01.2015

No z tego co wiele razy czytałem to nie ma. Swoją przepustnicę rozbierałem 3 razy i mogę to jedynie potwierdzić:) Elektroniczna przepustnica jest domyślnie uchylona do wolnych obrotów, nie ma IACV.


  • 0

#265 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:23, 29.01.2015

Pewnie chodzi o to, że w USA silniki k24 mają IACV, choć nie jestem pewien. 

 

Do smarowania ośki IACV przeważnie polecany jest olej silikonowy. Choć jest dużo głosów, że łożyska raz umyte nie nadają się do użycia bo do smarowidła przylepia się brud i zawór zacina się. 

 

Generalnie to wszystko już było opisywane (łącznie z "krokiem nr 6"), dawałem sporo linków do czytania.

Nie chcę przez to powiedzieć, że wskazówki nie zadziałają. Po prostu jestem sceptyczny, choć niektórym udaje się problem rozwiązać. 

Problem rzeczywiście jest powszechny i to nie tylko w Hondzie/Acurze. Również Toyota, Subaru i inne - mają prawie identyczne IACV i sterowanie.  


Użytkownik Marmark edytował ten post 13:24, 29.01.2015

  • 0

#266 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 317 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:12, 29.01.2015

Jeśli chodzi o 2.0 to raczej ten:

http://www.ebay.com/...972f78e&vxp=mtr

 

Wskazuje na to kształt uszczelki.

 

Też nie widziałem K24 z IACV.

 

Jak wymieniałem przepustnicę i obroty mi wariowały to pomagało tylko uczenie wolnych obrotów przez HDS a czasem nawet to nie pomagało i trzeba było wyciągnąć wtyczkę z ECU na 1 min.


  • 0

#267 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 29.01.2015

Ja Wymieniałem już 3 przepustnice, uczenie obrotów przez HDS a 5 razy i dalej nie jest tak jak powinno


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Narazie dałem sobie spokój ale już powoli mnie to drażni ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzisiaj jeszcze rzucę filmik z moich obrotów . Moze ktoś coś wymyśli ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0
maniek

#268 ralfixx

ralfixx
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 27.03.2015

Witam,

ufff... w końcu doszedłem do ostatniej strony, trochę to trwało i tak naprawde to nie za wiele teraz wiem bo w sumie u każdego inne objawy i co innego pomogło.

 

Moje objawy to opadające obroty po wrzuceniu luzu do poziomu ok 600 i podnoszą się do ok 1000 kiedy auto jest w ruchu.

Przepustnicę miałem czyszczoną ale to nie pomogło IAC to defakto chyba jeszcze nie ruszany, więc prawdopodobnie na to wskażecie w pierwszej kolejności, ale ja się zastanawiam czy takie objawy łapią się np. pod naukę wolnych obrotów i np na HDS-a, czy warto z tym już jechać do ASO.

 

Dodam tylko że byłem z tym u pewnego mechanika i zostało to ostanio poprawione ale obroty trzymał na poziomie 1000, już miałem podjechać to lekko obniżyć ale padła mi cewka zapłonowa i po jej wymianie objawy z powrotem wróciły, natomiast obroty w chwili obecnej na biegu jałowym 780 trzymają (na światłach).

Dlatego już nie wiem w którym kierunku mam iść.

 

poniżej link z obrotami w czasie jazdy po wrzuceniu luzu.

 

http://youtu.be/hezRZgn_ngA

 

jakaś sugestia...?


Użytkownik ralfixx edytował ten post 10:38, 27.03.2015

  • 0

#269 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 27.03.2015

Witam.

Mam identyczne objawy z obrotami jak ty.

Na światłach trzymają idealnie ale podczas jazdy na wysprzeglaniu pływają tak jak u Ciebie.

Tak jak wcześniej pisałem;Przepustnce wymieniane -3 szt,reset w ASO chyba z 5 razy,błędów nie ma a wskazówka szaleje.

Nie szarpie ci podczas zmiany biegów?

IAC czyszczony,być może za bardzo i tam coś jest nie tak?


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 10:58, 27.03.2015

  • 0
maniek

#270 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2382 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Super

Napisano 11:10, 27.03.2015

A macie chociaż zrobiona regulacje zaworów?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq