Jęśli chodzi o mody K24A3 to najszybciej i najtaniej zrobić:
*Reflash - Littlebo, A1 u nas na forum oferują takowy tanio i feedback jest pozytywny. Koszt - zmieścisz się w 1000zł. Przyrost 10-12km i 10N. O wiele więcej nie wyciśniesz z Hondaty a wydasz o wiele więcej. Relacja cena a jakość jest solidna. Wielu jeździ na zmienionym ECU i nie zauważyłem skarg o uszkodzeniach silnika.
*Kolektor 4-2-1 - OEM jest 4-1, więc 4-2-1 może dać przyrost mocy w granicach 15-20KM w zależności od kondycji silnika i setupu. Koszt jest różny. Można kupić tani, który daje dobre przyrosty jak Weapon-R, ale kolektor ten nie ma opini trwałego. Użytkownicy skarżą się że pęka, ale są tacy co są zadowoleni. Koszt to 1700-1800$ plus shipment z USA. Generalnie polecane są Tody, ale jak już ktoś tu wspominał wydasz na to o wiele więcej (ok 6000zł), ale jest to jakaś gwarancja solidności. Kolektor może być w dwóch opcjach. Z testpipem (decat) lub z katalizatorem. Usunięcie katalizatora daje większy flow spalin, ale kontroli emisji spalin już nie przejdziesz
*CAI / wkładka sportowa i usunięcie rezonatora - nie doda to więcej mocy (może na papierze) to raczej efekt placebo, ale reakcja na gaz trochę się poprawi i silnik będzie brzmiał agresywniej. Wielu twierdzi, że auto lepiej ciągnie od dołu po takim modzie. Koszt kompletnego CAI ok 1000zł, wkładka ok 200zł - 300zł, rezonator to chwilka roboty na kanale.
*Light flywheel - można odchudzić koło OEM w tokarni, ale zalecane jest kupno sportowego typu F1 racing lub Fidanza, Exedy. Koszt ok 400-1700zł. Silnik będzie wkręcać się szybciej na obroty, więc polepszy się przyspieszenie. Kosztem tego pogorszyć się może komfort jazdy w mieście w korkach, gdyż auto będzie całkowicie inaczej wytracało prędkość na biegu niż OEM.
*Wyłączenie podgrzewania przepustnicy - wyłączenie grzałki na przepustnicy spowoduję to, że przepływające powietrze nie będzie się nagrzewać, więc ciepły silnik będzie mniej podatny na straty mocy przy nominalnej temperaturze. Koszt - żaden, można to zrobić z poziomu maski. Przyrost mocy niewielki, ale jakiś jest.
*Uszczelka termoizolująca na kolektorze ssącym - kolektor nie będzie się tak nagrzewać od silnika, więc powietrze podobnie jak przy punkcie wyżej będzie zasysać chłodniejsze powietrze. Koszt - 100-300zł. Przyrost mocy znowu nie wielki, ale i koszt mały.
Jeśli zsumujesz wszystkie powyższe modyfikacje to przyrost mocy, momentu i odczucia z jazdu są mocno odczuwalne. K24A3 to mocne jednostki podatne na modyfikacje osprzętu, więc można uzyskać +30KM bez grzebania w samym silniku. Znajdziesz ludzi na forum, którzy uturbiali swoje jednostki na ponad 280KM, ale za ich modyfikacje można kupić drugiego accorda . Można również pobawić się w cały układ wydechowy, większą przepustnice, ale to już niech się pochwalą użytkownicy z tymi modami. Może ktoś jeszcze coś doda do mojego zestawienia.
Użytkownik ogon56 edytował ten post 06:34, 19.05.2015