#31 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:55, 20.11.2008
mysle ze moze byc duza roznica w pracy silnika dlatego chcialem reset ale sam nie wiem. Przewody raczej sa ok ale jak nie bedzie spodziewanej poprawy to tez kupie nowe.
#32
Napisano 21:59, 20.11.2008
świeczki już zjedzone- powinno być lepiej... ale po 200-500km
#33 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:01, 20.11.2008
#34
Napisano 22:18, 20.11.2008
#35 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:21, 20.11.2008
#36
Napisano 22:29, 20.11.2008
#37 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:42, 20.11.2008
#38
Napisano 22:46, 20.11.2008
#39 Guest_slajders_*
Napisano 11:20, 12.12.2008
Po okresie ok 1.5 miesiąca od kupna przewodów marki Bosch oddałem je na reklamacje. Powodem reklamacji było przebicie fajki przewodu powstałe na skutek zbyt małej długości owej fajki Po prostu podczas jazdy zdarzało się że na 4 cylindrze zeskakiwała ze świecy fajka Oddałem na reklamacje i Bosch zwrócił mi kasę. Szukałem innych przewodów z NGK ale do mojego silnika (1,6) NGK nie robi. Choć oryginalne przewody od 1.8 powinny pasować niestety wejście na cewkę jest inne. Tak wiec chcąc nie chcąc zakupiłem Bugicord class 1 w ASO Koszt 400zł Nie mało niestety ale jeśli starczą mi na tak długo jak oryginalne (9 lat) to warto było
#40
Napisano 14:18, 12.12.2008
#41 Guest_slajders_*
Napisano 22:18, 12.12.2008
PS. Pan w ASO powiedział że sprawę z za krótkimi fajkami przewodów Boscha zna i że nie jestem pierwszy co się na ciął
#42
Napisano 19:58, 13.12.2008
" Świece zapłonowe:
Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.
W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm
Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.
Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs
Świece żarowe:
20T2N: świece żarowe NGK Y-730U
Przewody zapłonowe:
Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.
Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73
H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne
[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej
#43 Guest_slajders_*
Napisano 20:53, 13.12.2008
A świece mam NGK ZFR6F-11 od silnika 1.8 bo w sklepie nie mieli tych o nr. niższych.
PS. Podczas ostatniego sprawdzania stanu świec zauważyłem że metalowa obwódka (ta przy której jest gwint) w środku której znajduje się elektroda jest okopcona na czarno. Elektroda koloru kawy z mlekiem. Czy to normalne Dodam że w Toyocie tego nie było
#44
Napisano 17:19, 14.12.2008
O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym urządzeniem rozruchowym (popularne „ssanie”), a tuż przed unieruchomieniem silnika nie powinien on pracować zbyt długo na biegu jałowym. Brązowy kolor stożka izolatora (w odcieniach od jasnego do rdzawo-brunatnego) i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym stanie technicznym silnika. Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o:
- spalaniu zbyt bogatej mieszanki z powodu złej regulacji gaźnika, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego albo pracy silnika z jego włączeniem;
- niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”);
- opóźnionym zapłonie.
Zaolejenie świecy może mieć swą przyczynę w:
- zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego;
- nadmiernym zużyciu przestrzeni roboczej cylindra (zużyte: pierścienie tłokowe, gładź tulei,
prowadnic zaworów);
- niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej.
Czysty, biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które mogło być spowodowane:
- spalaniem za ubogiej mieszanki z powodu niewłaściwej regulacji gaźnika lub nieszczelności
układu dolotowego (zasysanie tzw. „fałszywego” powietrza);
- zbyt wczesnym zapłonem;
- niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”);
- nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak uszczelki);
- zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.
Nadmiernie zużyte elektrody świadczą o przekroczeniu okresu trwałości świecy.
#45 Guest_slajders_*
Napisano 10:52, 15.12.2008
Mój mechanik jednak powiedział żebym się takimi du.... lami nie przejmował bo najważniejszy jest stan elektrody A ta jest w stanie idealnym Po prostu tak ma być
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Napełnienie klimy za grosze?Napisany przez tomazi78 , 20 cze 2018 all_gen, klima, napełnienie i 1 więcej |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Fusion fuel saverNapisany przez Tomasz77 , 18 cze 2018 all_gen, fusion fuel saver i 1 więcej |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Instalacje gazowe →
Spadek ciśnienia w instalacji - słychać wysoki ton pod obciążeniem.Napisany przez Irrrvv , 29 maj 2018 all_gen, lpg |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Ceny klimatyzacji czynnika r134aNapisany przez Tomasz77 , 02 maj 2018 all_gen, klimatyzacja i 2 więcej |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Zawieszenie →
Accord VIII dziwny dźwięk z podwoziaNapisany przez keyooo2 , 29 kwi 2018 all_gen |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych