Ja uważam że olej oem honda mtf ma za dużo dodatków ciernych dla poprawy pracy synchronizatorów kosztem ochrony łożysk. Myślę że jak wlejesz tego fuchsa lub jakiś inny 75w80 api gl4 będziesz miał lepszą ochronę łożysk ale za to może być pogorszona kultura włączania biegów w niskich temperaturach. Pamiętaj nie zalewaj oleju z normą gl5 lub gl4/gl5 bo zniszczysz synchronizatory. Ja w civic EU7 mam mannol atf ag 55 a w accordzie liqui moly top tec atf 1800, obiwe skrzynie manualne, dmucham na zimne bo nie chcę mieć szumiących łożysk na wałku sprzęgłowym.
Potwierdzona teoria Czy tylko kaprys?
Są jakieś badania na 100 lub 1000 egzemplarzach które jeździły od początku na oleju oryginalnym i na LM lub innym niż OE . Ktoś to później rozbierał skrzynię i weryfikował jej części? Opisał wnioski z weryfikacji ?Zalecenia ?
To bardzo ciekawy temat
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:46, 17.03.2019