Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Remont H22A7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:07, 09.02.2011

Czy ktoś tu z Was obecnych był zmuszony remontować swoje H22A7 - i jak to Wam wyszło??\
Tzn mniej więcej koszty itp.
Co można zrobić przy okazji remontu aby zwiekszyć jego moc lub coś w tym stylu??
Za podpowiedzi dziękuje
  • 0

#2 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 09.02.2011

Tak jak rozmawialiśmy. Nie chce być złym prorokiem, ale małe koszty DOBREGO remontu H22 to tak jakby wygrać w totka. Jeżeli tłok porysował cylinder to silnik do wymiany. Wszystko jest z aluminium i niestety wielu podreperowań które można zrobić w zwykłym silniku tutaj jest niemożliwych do wykonania.
  • 0

#3 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 09.02.2011

ciężki temat kolego szczególnie z tym typem silnika H- 22A7.O zdrowe tłoki i korbowody z tego silnika tuningowcy się zabijają poza tym są dość drogie w porównaniu z pozostałymi wersjami H22A . A znależć kogoś kto dobrze wyszlifuje wał pod dobre panewki np. ACL te wzmocnione (czarne) graniczy z cudem. Więc oszczędzanie na remoncie A7 .... jest raczej nie możliwe. A pytanie z mojej strony czy ktoś wie czy wały od H22A7 a H22A jdm się różnią chodzi mi o szerokość panewek czy można je zamieniać????
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#4 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 09.02.2011

czy wały od H22A7 a H22A jdm się różnią chodzi mi o szerokość panewek czy można je zamieniać????

Wydaje mi się, że nie. W głowicach były niewielkie zmiany. Ale na 100% pewien nie jestem co do wału.
  • 0

#5 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 09.02.2011

a w głowicach jakie jeżeli można wiedzieć kurcze bo właśnie chce sobie dopieścić silnik nie chcę unieruchamiać auta. A w piwnicy mam H22A z pralki typowego jdm i myślałem że udało by się zrobić głowicę na cacy i wał i wrzucić do mojego H22A7
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#6 MAK

MAK
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.5
  • Wersja:XT
  • KM:stadko :-)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Lodówka
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:15, 09.02.2011

Czy ktoś tu z Was obecnych był zmuszony remontować swoje H22A7 - i jak to Wam wyszło??\
Tzn mniej więcej koszty itp.
Co można zrobić przy okazji remontu aby zwiekszyć jego moc lub coś w tym stylu??
Za podpowiedzi dziękuje


Ja wlasnie skonczylem robic maly remoncik swojego A7. Dolu nie ruszalem z wyjatkiem uszczelek. Nie ruszylem pierscionkow, cylindrow ani panewek. Dokladnie nie powiem ile mnie to wyszlo ale jakos w okolicach 1000-1500 z rozrzadem ;-)
Jesli musisz robic rowniez tloki, cylindry itp to tak jak chlopaki pisza... lepiej zainwestuj w nowy blok.

[ Dodano: 2011-02-09, 22:17 ]

ciężki temat kolego szczególnie z tym typem silnika H- 22A7.O zdrowe tłoki i korbowody z tego silnika tuningowcy się zabijają poza tym są dość drogie w porównaniu z pozostałymi wersjami H22A . A znależć kogoś kto dobrze wyszlifuje wał pod dobre panewki np. ACL te wzmocnione (czarne) graniczy z cudem. Więc oszczędzanie na remoncie A7 .... jest raczej nie możliwe. A pytanie z mojej strony czy ktoś wie czy wały od H22A7 a H22A jdm się różnią chodzi mi o szerokość panewek czy można je zamieniać????



Z tego co sie orientuje to w A7 jest mniejsza srednica walu a w A wieksza. Poczytajcie troszke na Prelude Team Poland a na bank znajdziecie na to pytanie odpowiedz ;-)

[ Dodano: 2011-02-09, 22:19 ]

a w głowicach jakie jeżeli można wiedzieć kurcze bo właśnie chce sobie dopieścić silnik nie chcę unieruchamiać auta. A w piwnicy mam H22A z pralki typowego jdm i myślałem że udało by się zrobić głowicę na cacy i wał i wrzucić do mojego H22A7


Wydaje mi sie ze roznice sa tylko w walkach ale tu pewny nie jestem.
  • 0
>>> Accord by MAK <<<

Przerabiam S na type ES-R :mrgreen:

#7 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 09.02.2011

wałki są na bank różne, talerzyki i kanaliki przepływu oleju. Teoretycznie to powinno śmigać tak czy siak, ale zawsze A7 ma te 12 koni więcej.
  • 0

#8 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:56, 10.02.2011

Korbowody w h22a i h22a7 mają różne długości.
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#9 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:24, 10.02.2011

Czy ktoś tu z Was obecnych był zmuszony remontować swoje H22A7 - i jak to Wam wyszło??

ja robiłem "remont" tego typu, że wymieniłem:
- pierścienie (Rikken)
- panewki ACL (korby i wał)
- uszczelniacze w głowicy
- docierka zaworów w głowicy
- oczywiście wymiana uszczelki po głowicą
- delikatne planowanie (nie mam pewności czy w ogóle powinno sie robić w tej głowicy ze względu na i tak już wysokie sprężanie i nie wielką odległość tłoka od zaworów)
- uszczelki miski olejowej nie ma - trzeba kupić specjalny silikon (ok. 20 zł)
- uszczelki kolektorów
- olej, filtr, płyn chłodniczy
Części były tylko nowe i markowe (uszczelniacze OEM) i cena za wszystko (moja robocizna z pomocą brata) wyszło ok. 1200 zł.
Zależy co Ci się dzieje z silnikiem, mi po prostu dymił i wciągał olej. Po zrobieniu tego co wyżej opisałem, silnik nawet grama oleju nie brał. Niestety nie wiem na jak długo wystarczy taki zabieg odmładzający, bo nie były robione żadne szlify, części były na wymiarach nominalnych.
Pakowanie się w koszty typu szlif to naprawdę "gruba" robota, kosztowna potwornie i bardzo ryzykowna z uwagi na specyficzną konstrukcję tego silnika i zastosowane materiały i ich pokrycia fabryczne.
  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:22, 10.02.2011

no ja właśnie się przymierzałem do remontu A7, bo też dymi i bierze potwornie olej........ale prawdopodobnie silnik pójdzie na tajle, a ja wrzucę dobre i sprawdzone A8 do siebie z osprzętem z A7 i powinno być OK...a silnik przynajmniej nie tak wyżyłowany...A7 są specyficzne i cholernie problematyczne....trzeba do nich podchodzić jak do śmierdzącego jajka :-/
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:26, 10.02.2011

Poprzedni własciciel mojego robił jakies 2,5 roku temu. jak chcesz top dawaj na pw bo mam z nim kontakt a i jakies fv się znajdą.
  • 0

#12 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 10.02.2011

Ja zaryzykuje silnik w pył i od podstaw . Lekki kogiel mogiel z A7 i A . zobaczymy co wyjdzie jak będzie dobrze napisze co z czego ,jakie i za ile wsadziłem . :-D możę kiedyś komuś się przyda na razie zbieram części myślę że w przyszłym miesiącu wystartuje
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:25, 10.02.2011

no ja dziś autko zawiozłem do mechanika i czekam na diagnoze w wekend
  • 0

#14 Michał DWL

Michał DWL
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R +
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 10.02.2011

Ciekawy jestem co ci powie i jaką wycenę zrobi daj znać
  • 0
ACCORD ...dążenie do doskonałości :)

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:14, 10.02.2011

Remont z regeneracją głowicy, wymianą pierścieni tłokowych i kompletu panewek ACL Race (bez szlif'ów - na nominalnych częściach) powinieneś zamknąć w ok. 2,5 tys. zł.

Jeżeli tuleje lub wał byłyby w kiepskim stanie to tylko nieliczne szlifiernie w Polsce będą umiały zająć się H22A7
(np. Nowoczesna Obróbka Silników ul.Krasnobrodzka W-wa) i słono sobie za to liczą ...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq