Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z VTEC'em


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:26, 05.01.2011

Witam całkem niedawno komputer wyrzucił checka, po diagnostyce mechanik stwierdzil blad sondy lambdy, wczoraj zostala wymieniona na orginalna denso oczywiscie uzywana, check zniknał, niestety teraz czuje dosc wyrazny spadek mocy na wyzszych obrotach i nie czuje momentu w ktorym załącza sie VTEC przed wymiana bylo on bardzo dobrze wyczuwalny wyrazne skok mocy teraz nie ma nic. Bardzo prosze o pomoc czy wymiana sondy na dobra moze miec teraz jakis zły wpływ na prace silnika?? czy cos trzeba ustawiac i regulowac po wymianie?? oczywiscie mój mechanik mówi ze wszystko jest ok ale ja dobrze znalem osiagi mojej hani wiec nie wiem co mam robic?? dodatkowo nieco spadły obroty na luzie??

[ Dodano: 2011-01-05, 12:27 ]
dodam ze wszysctko dzieje sie na beznynie, nie jezdze w ogole na gazie od poczatku zimy.
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:58, 05.01.2011

1. Robiłeś reset kompa po zmianie sondy?
S. sprawdzałeś poziom oleju?
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:26, 05.01.2011

a jak długo jeździłeś z odłączoną sondą lub checkiem do sondy?

u mnie jak świecił się check to auto miało takiego kopa że bania mała, czuć było
o wiele wyraźniej moment VTECa, a po włożeniu sondy to wszystko wróciło do normy

po prostu jak masz błąd sondy to komp daje większą dawkę paliwa i przez to jest taki
wzrost mocy, ale za to spalanie nie wyjdzie Ci 15-17l/100km

odłącz sondę z wtyczki i sprawdź czy Ci VTEC wrócił
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:31, 05.01.2011

Reset byl olej ok, i rzeczywiscie spalanie bez sondy to bylo kosmos w korkach to chyba z 18 mi palila, dokladnie po odłaczeniu check wraca i ten moment jest o wiele wyrazniejszy, przy podłaczonej staram sie go wyczuc ale jest ciezko bo bez niej kopniak byl naporadwe niezły, wiec teraz pozostaje mi sprawdzic spalanie i zobaczymy, szkoda bo bylo fajnie dostawac takiego shota:):) dzieki wielke za rady a co do wolniejszych obrotow to chyba krokowy do czyszczenia zobacze zaczne od tego, dziekie jeszce raz i pozdrawiam.
  • 0

#5 marekm

marekm
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • SkÄ…d:WieluÅ„
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 05.01.2011

Po resecie kompa autko musi się nauczyć od nowa obrotów biegu jałowego, chwilkę pojeździsz i przejdzie. A czyszczenie przepustnicy, EGR'a bardzo wskazane :ok
  • 0

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:25, 05.01.2011

Emiliano77, też jeździłem kilka dni bez sondy, wrażenia po przekroczeniu 4200rpm jak w 140KM siwiku :lol:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 05.01.2011

Emiliano77, też jeździłem kilka dni bez sondy, wrażenia po przekroczeniu 4200rpm jak w 140KM siwiku :lol:



to jednka 1.8 ma potencjał :)
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:25, 07.01.2011

No no niestety troszkie wolniej teraz, ale spalanie na plus po moim nieszczesnym miescie płock gdzie po zamknieciu jednej z głownych drog korki sa przeogromne spalanie wynioslo 13 ltr benzyny, wiec o niebo lepiej zobacze puzniej w cyklu mieszanym ale poprawa jest zadowalajaca, w niedziele atak na przepustnice egr i krokowy zobaczymy czy obroty wroca do normy oczywiscie wszystko według instrukcji na forum, bedzie zabawa cos czuje co 5 min latac do kompa z garazu:)
  • 0

#9 Valdi.

Valdi.
  • Forumowicz
  • 341 postów
  • SkÄ…d:ale co skÄ…d?
  • Silnik:0,7
  • Wersja:S-uuper
  • KM:136 chyba
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:wyjÄ…tkowe
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:43, 07.01.2011

w niedziele atak na przepustnice egr i krokowy zobaczymy czy obroty wroca do normy oczywiscie wszystko według instrukcji na forum, bedzie zabawa cos czuje co 5 min latac do kompa z garazu:)


no jak kolega w niedziele samochód naprawia to ja nie wiem czy z garażu wyjedzie :shock: :mrgreen:
ciekawa sprawa
  • 0

Czarno-biały Projekt by Valdi...
http://www.accordklu...pic.php?t=19232

Dopóki walczysz,jesteś zwycięzcą.

 

 

 

 


#10 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:55, 08.01.2011

no jak kolega w niedziele samochód naprawia to ja nie wiem czy z garażu wyjedzie :shock: :mrgreen:


No co Ty ksiądz? Przecież sobie dłubie a nie na zarobek. ;-)
  • 0

#11 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • SkÄ…d:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:44, 10.01.2011

panowie nie mylić vtec sohc z vtec dohc bo w naszych wersjach sohc to ten vtec jest strasznie ubogi, tak zrobiony żeby był, bo w dohc vtec to wyraznie czuć załączenie, a w sohc to załączenie vtec w modelach f18b2 i f20b6 jest od 2500-3200 zależy od obciążenia i typu silnika czy to 1.8 czy 2.0, a przy 4000-4200 druga przepustnica i wtedy na stożku słychac fajny dzwiek z mysla z to vtec, a vtec juz dawno załączony, tylko kolektor zmienił geometrie i dał dzwięk(przetestowałem to sobie sam podczas montażu kontrolki vtec) pozdrawiam
A co do nauki ecu po resecie to hmmm dużo o tym było ale szczerze to wątpie w ta nauke po resecie bo to jest cos na zasadzie sterownika progamowalnego cos może podobnego do PLC który ma wgrane w pamieci eprom mapy, czego resetem mu nie skasujesz, ecu szczytuje dane napieciowe z czujników i okresla na ich podstawie skład mieszanki, do tego dochodzą jeszcze korekcje z sond itp itd ale on to ma już wszystko wgrane wieć czego on ma sie uczyć tego nigdy nie zrozumiałem, tego ze ma sie wentylator właczyć i wyłączyć, on to już wie bo ecu już wie ze jak czujnik temperatury da odpowiednie napiecie to załączy wentylator, do dzis tego nie wiem na temat resetu kompa i co dalej robic pozdrawiam
  • 0
VTEC

#12 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 10.01.2011

a w sohc to załączenie vtec w modelach f18b2 i f20b6 jest od 2500-3200 begin_of_the_skype_highlighting 2500-3200 end_of_the_skype_highlighting zależy od obciążenia i typu silnika czy to 1.8 czy 2.0, a przy 4000-4200 druga przepustnica i wtedy na stożku słychac fajny dzwiek z mysla z to vtec, a vtec juz dawno załączony, tylko kolektor zmienił geometrie i dał dzwięk(przetestowałem to sobie sam podczas montażu kontrolki vtec) pozdrawiam


pierwszy raz słyszę taką wersję :D
  • 0

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:31, 10.01.2011

majstor, mało jeszcze słyszałeś
było tych dyskusji trochę, a co do kontrolki VTEC i jej załączania
to na którymś zagranicznym forum czytałem, że są z tym spore kłopoty
i nawet w VTEC DOHC kontrolka zaczyna świecić za wcześnie,

więc jak to jest?

niestety nie mogę znaleźć linku do tamtych postów :om:



grzesvtec, ale w naszych accordach nie ma zmiennej geometrii układu dolotowego,
bo co znaczy że

kolektor zmienił geometrię


  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 10.01.2011

Ręce opadają jak ludzie chcą zmieniać zasady działania silnika. :k
Potem ktoś wejdzie na forum naczyta się głupot , pójdzie do ludzi opowie im swoją historię i będą z niego koledzy toczyć pompę na spocie :)

krótki gif o zmiennych fazach oczywiście moment załączenia zależy od danego silnika . co niektórzy obniżają go nawet do 4000obr/min.taka ciekawostka :D


Dołączona grafika

"Danger vtec " znalazłem te posty widać świadomość się nie zmienia
http://www.accordklu...b0d9ec134a94e9c
  • 0

#15 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:56, 10.01.2011

Domokun, mnie chodziło o posty z zagranicznego forum, bo ten temat co przytoczyłeś
to znam.

Myślę, że na tym forum nie ma takiej głowy, która by to wyjaśniła.
Ale zaczynamy odbiegać do głównego wątku.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq