Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#1081 prefo86

prefo86
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 29.11.2020

Witam, 

 

Niedawno nabyłem Hondę Accord VIII 2.0 benz 156k z roku 2008. Zauważyłem gdy silnik się to wydobywa się z pod maski stukot ... auto niby 203tys nalotu. Nie wiem kiedy była robiona regulacja zaworów. Od czego może być ten dzwięk? słychać go od 30sek filmu. Bardzo proszę o pomoc czy to coś poważnego ?

 

link do filmu:  https://www.youtube....h?v=qXQOyB3pIiA


  • 0

#1082 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:04, 29.11.2020

http://www.accordklu...i/?fromsearch=1

Możliwe że panewki, co się zdarza w tym silniku.

Oczywiście zaczynamy od regulacji zaworów, oraz zdjęcia paska pk żeby wykluczyć osprzęt silnika.

Pozdrawiam.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1083 prefo86

prefo86
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 29.11.2020

dodam ze stukot pojawia sie na rozgrzanym silniku...


  • 0

#1084 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:52, 29.11.2020

dodam ze stukot pojawia sie na rozgrzanym silniku...

 

To tym bardziej zacznij od regulacji zaworów, tak jak napisałem wcześniej i zdjęcie paska PK.

 

 

Gniazdami zaworów, wałkiem czy panewkami bym sobie na razy głowy nie zawracał...

Gdy będzie potrzeba to pierwszy lepszy mechanik ze stetoskopem warsztatowym zdiagnozuję miejsce stuków. 

 

Czarne scenariusze zostawiamy na sam koniec. Zawory regulować przy tym silniku i tak trzeba, także nie jest to robota "na darmo"


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1085 prefo86

prefo86
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 29.11.2020

To tym bardziej zacznij od regulacji zaworów, tak jak napisałem wcześniej i zdjęcie paska PK.

 

 

Gniazdami zaworów, wałkiem czy panewkami bym sobie na razy głowy nie zawracał...

Gdy będzie potrzeba to pierwszy lepszy mechanik ze stetoskopem warsztatowym zdiagnozuję miejsce stuków. 

 

Czarne scenariusze zostawiamy na sam koniec. Zawory regulować przy tym silniku i tak trzeba, także nie jest to robota "na darmo"

 

Dzieki :) jutro zacznę od zdjęcia paska wielorowkowego, można normalnie odpalić bez paska?


  • 0

#1086 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:14, 29.11.2020

Na chwilę żeby posłuchać jak silnik będzie pracował jak najbardziej.

W dziale regionalnym znajdziesz także polecane warsztaty. 


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1087 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 23:38, 29.11.2020

To nie panewka.
  • 0

#1088 prefo86

prefo86
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:14, 30.11.2020

Zrobiłem test : odpaliłem na zimnym - brak stukania, chodził bez dodawania gazu aż osiągnie temp 80 plus - brak stukania. Wszedłem do auta dodałem lekko gazu do 1800 obr stukot się pojawił i na jałowym już stukało. Sprawdzę jutro jak będzie bez paska wielorowkowego i dam znać, może to alternator albo coś...

Użytkownik prefo86 edytował ten post 00:20, 30.11.2020

  • 0

#1089 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:26, 30.11.2020

http://www.accordklu...i/?fromsearch=1

Możliwe że panewki, co się zdarza w tym silniku.

Oczywiście zaczynamy od regulacji zaworów, oraz zdjęcia paska pk żeby wykluczyć osprzęt silnika.

Pozdrawiam.

Mówisz, że zdarza się w tym silniku? Co masz na myśli? Pojedyncze przypadki, czy wada fabryczna? Z r18a2 nie ma żadnych problemów a konstrukcja ta sama, zasadnicza różnica to inny skok, większe średnice czopów na wale w R20A3 a więc większa powierzchnia nośna dla filmu olejowego.

To ile było przypadków na forum, "1"? Ten z crv i nieszczęsny rocznik 2012, gdzie mamy wadliwe tłoki i pierścienie, to nie ma się co dziwić bo być może niski stan oleju je załatwił.

Aczkolwiek porównując panewki w R serii a np D14Z6 to w tym drugim mamy lepsze materiały tj. dodatkowa twarda powłoka z specjalnego kompozytu(kolor biały) podobna do tych w acl racing king racing w kolorze czarnym a w tych pierwszych to po prostu sam bezpośrednio materiał ślizgowy podobny do większości silników.


Użytkownik gkill edytował ten post 11:19, 30.11.2020

  • 0

#1090 prefo86

prefo86
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 30.11.2020

Sprawa się wyjaśniła, okazał się napinacz paska wielorowkowego. Gdy lekko go ruszam to stukanie ustaje.
  • 0

#1091 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:49, 30.11.2020

Mówisz, że zdarza się w tym silniku? Co masz na myśli? Pojedyncze przypadki, czy wada fabryczna? Z r18a2 nie ma żadnych problemów a konstrukcja ta sama, zasadnicza różnica to inny skok, większe średnice czopów na wale w R20A3 a więc większa powierzchnia nośna dla filmu olejowego.

To ile było przypadków na forum, "1"? Ten z crv i nieszczęsny rocznik 2012, gdzie mamy wadliwe tłoki i pierścienie, to nie ma się co dziwić bo być może niski stan oleju je załatwił.

Aczkolwiek porównując panewki w R serii a np D14Z6 to w tym drugim mamy lepsze materiały tj. dodatkowa twarda powłoka z specjalnego kompozytu(kolor biały) podobna do tych w acl racing king racing w kolorze czarnym a w tych pierwszych to po prostu sam bezpośrednio materiał ślizgowy podobny do większości silników.

 

Fakt, miałem na myśli głownie problem z pierścieniami/tłokami, a napisałem o panewkach. Mea culpa  :diabelgrin: 

 

Sprawa się wyjaśniła, okazał się napinacz paska wielorowkowego. Gdy lekko go ruszam to stukanie ustaje.

 

Czyli tak jak pisałem, zdjęcie paska PK i wszystko jasne. Ważne że wiadomo w czym jest problem.

 

Numer części itd wszystko znajdziesz tutaj:

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

Tanich zamienników nie polecam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1092 raflik146

raflik146
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 13.01.2021

Witam wszystkich,

 

Mam taki problem od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny metaliczny dźwięk na jałowych obrotach. Raczej to nie jest nic w silniku, bardziej to kwestia osprzętu/czegoś od skrzyni. Teraz tak jak tylko dotknę pedału sprzęgła nie nacisnę nawet tylko dotknę nogą to ten dźwięk robi się coraz cichszy a gdy tak jakby ,,naprężam" lekko pedał dźwięk całkowicie znika. W roli wyjaśnień nie wciskam sprzęgła tak że coś tam rozłączam/załączam w skrzyni tylko delikatnie naciskam pedał. Po wciśnięciu pedału również tego dźwięku nie ma. Spotkał się ktoś z czymś takim? Macie jakieś pomysły co tam mogło się zadziać ? Proszę o pomoc.


  • 0
<p>Raflik146</p>

#1093 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:17, 13.01.2021

Łożysko oporowe
  • 1

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#1094 raflik146

raflik146
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:00, 14.01.2021

Właśnie nie do końca, przerabiałem już temat łożyska w Hondzie Jazz więc objawy znam a tu jest ewidentnie inna przyczyna. W Jazzie gdy dotykałem pedału szumieć nie przestawało dopiero po wciśnięciu było cicho. Accorda boli raczej coś innego, tu ten metaliczny stukot niknie gdy położę nogę na pedale tak jakby gdzieś był jakiś luz i jak się napreża to znika...
  • 0
<p>Raflik146</p>

#1095 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:24, 14.01.2021

No, naprezasz lozysko i przestaje latac po łapie i dźwięk ustaje. Chyba, ze jakims cusem poluzowal sie wysprzeglik
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq