Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#46 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:16, 11.10.2015

na początek pokrywa zaworów w górę i szukanie...


Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:16, 11.10.2015

  • 0
                       

#47 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:26, 12.10.2015

Czy może być to kolo zmiennych faz rozrządu ?
  • 0

#48 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 12.10.2015

a wyskakiwał Tobie wcześniej błąd "zbyt bogata, lub zbyt uboga mieszkanka paliwowa?" Cisnąłeś go na LPG?


  • 0

#49 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:17, 12.10.2015

Nie wyskakiwał mi nigdy taki błąd jedyny błąd jaki mi się pojawia to jest błąd P0420 od katalizatora.

Przez ok 1 minutę miałem 6 tysięcu obrotów na autostradzie na LPG na piątym biegu. Generalnie jechałem na krótkim odcinku autostradą ok 20 km trzymając tak między 4 a 5 tyś przez kilka kilometrów i na ok jedną minutę wkręciłem na te 6 tysięcy.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 08:19, 12.10.2015

  • 0

#50 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:20, 12.10.2015

a może kasownik v-tec'a ??


  • 0

#51 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:19, 12.10.2015

- Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów i wydaje się być wszystko w porządku. Tylko tak górna powierzchnia tłoka na 1 cylindrze jest mokra na tym cylindrze świece była czarna okopcona, górne powierzchnie pozostałych tłoków są suche i w nich świece były siwo-brązowe. 

- Sprawdzałem luzy zaworowe i też są w porządku.

- W jaki sposób sprawdzić kasowniki vtec ?

 

Mam pytanie czy ten znak na kole rozrządu jest we właściwej pozycji ?

http://zapodaj.net/d...23adc3.jpg.html

 

który z tych zaworów ssacych powinien pracować gdy vtec nie jest załączony ?

http://zapodaj.net/0...e9cab4.jpg.html

 

 

Tak na wszelki wypadek, silnik od anglika będzie dobry do mojego samochodu ?


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:28, 13.10.2015

  • 0

#52 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 14.10.2015

I co znalazłeś przyczynę tego klepania?
  • 0

#53 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:47, 14.10.2015

Pawel84j troche zle sie do tego zabrales. Po tych znakach nie sprawdzi sie ustawienia rozrzadu. Trzeba zgrac kreski na walkach rozrzadu kiedy sie mijaja, a kropki sa na gorze i rzucic okiem na kolo pasowe walu, tam jest tez takie naciecie i strzalka na korpusie, ale to raczej nie to, jesli lancuch nie jest luzny. Czy wyskoczyly jakies bledy, np wypadanie zaplonu? Bo piszesz, ze tlok mokry i swieca czarna. Sprawdz spinaczem. Mozesz jeszcze sciagnac pasek alternatora i odpalic, mi kiedys pekla sprezyna napinacza i tez podobnie sie tluklo, a nie bylo widac na pierwszy rzut oka. Tylko ze to w innym aucie, ale sprawdzic mozna.

A propos silnika, to z angola jak najbardziej pasuje jak by co.


  • 0

#54 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:57, 15.10.2015

Wczoraj po południu zaciągnąłem auto do mechanika ma posprawdzać (wstępnie nie podejrzewa panewki bo twierdzi że się za słabo tłucze) stawia na napinacz łańcucha lub podparty zawór na jednym z cylindrów gdyż twierdzi że auto nie pali na jeden cylinder, także na razie czekam na telefon od niego.

 

chrishonda: tak wiem o tych znakach które w odpowiedniej pozycji mają się pokrywać (manual załączony na tym forum w dziale zrób to sam)

O ten znak na kole zmiennych faz rozrządu pytałem dlatego że chciałem wyeliminować jego usterkę ( oglądałem  na youtube filmik pracy silnika z uszkodzonych KZFR i chodził podobnie jak mój, tylko że to był renault.

A drugie moje pytanie który z zaworów powinien pracować gdy vtec jest wyłączony wynikało z tego że chciałem potwierdzić/wyeliminować kasownik vtec.

 

Będę na bieżąco informował co i jak.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 06:58, 15.10.2015

  • 0

#55 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:13, 15.10.2015

Gdy vtec wylaczony to pracuje ten zawor pod wieksza krzywka, drugi natomiast podnosi sie bardzo niewiele, bo leci po tej malej krzywce.

Szkoda ze nie sprawdziles bledow spinaczem, wypadanie zaplonu powinno zarejestrowac. Skoro ten gar nie pali, to pytanie z jakiego powodu. Moze z braku sprezania?


  • 0

#56 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:12, 15.10.2015

wedle tego co napisałeś zawory otwierają się poprawnie.

 

Szczerze mówiąc sądziłem, że skoro nie wywaliło mi checka to nie ma błędu przynajmniej na tyle poważnego że nie pali się check.

 

chrishonda: gdzie mogę znaleźć takiego manuala skąd zaczerpnąłeś zdjęcia do tematu pokrewnego założonego dzisiaj na forum z dekielkiem do sprawdzania napinacza łańcucha.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:19, 15.10.2015

  • 0

#57 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:29, 15.10.2015

Wypadanie zaplonow powinno zostac raczej wylapane przez ECU.

Manual jest dostepny gdzies na forum.


  • 0

#58 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:39, 15.10.2015

nie no słychać,że chodzi na cztery gary ...tylko to pukanie


  • 0
                       

#59 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:54, 15.10.2015

Moze zatarly sie pierscienie, a luzny tlok tlucze sie o scianki cylindra, to by potwierdzalo brak zaplonu. Trzeba sprawdzic sprezanie.


  • 0

#60 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:14, 15.10.2015

Mechanik ma właśnie sprawdzać po kolei: sprężanie, ściągnąć miskę żeby sprawdzić panewki, jeśli nie panewki to zaglądnie do rozrządu. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq