Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki,Klekotanie na zimnym i rozgrzanym silniku

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#31 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:28, 26.03.2016

a w jaki sposób dzieją się takie rzeczy?? Coś widze ze ten k20a6 to nie najleszy wytwór... to już opel miał lepsze niektóre silniki...


  • 0

#32 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:45, 26.03.2016

Prawda jest taka Panowie że: zdarzają się przypadki zatarcia 2.0 lub wytartymi wałkami, 2,4 lubi trochę oliwy wypić, a w 2.2 potrafi łańcuch pohałasować i w nagłych przypadkach pęknąć.

Także ta gama silników w VII taka do końca idealna nie jest. Wiadomo każda marka ma jakieś większe lub mniejsze wtopy i w tej drugiej grupie znalazła się honda bo nie są to jakieś nagminne przypadki awarii jak np nagar w silnikach FSI,TFSI.

 

A żeby było śmieszniej w VI najlepiej wspominam J serię silników, bo w F się panewka odezwała.


Użytkownik ślepak edytował ten post 12:49, 26.03.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#33 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:24, 26.03.2016

I tak w ogólnym zestawieniu silniki hondy wypadają jedne z lepszych
Nie widomo też co te silniki przeszły w swoim życiu
..i jakby nie patrzeć znowu castrol

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:31, 26.03.2016

  • 0
                       

#34 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:32, 26.03.2016

Niestety..wszyscy mamy auta przebiegiem ok 200 tys a niektórzy więcej... z czego cirka 50 % ma ten przebieg x2 tyle że cyfer blat mówi co innego i wszyscy z przekreconym licznikiem wierzą w to, że ich na pewno nie jest kręcony, że gotowi się pobić o to... niestety tu kolejny silnik z castrolem i to też ma swoje negatywne skutki.
  • 1

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#35 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:43, 26.03.2016

Skubiszek widzę że masz LPG czy przy jeździe na autostradzie jeździsz na wysokich obrotach przez dłuższy czas ? Tak z ciekawości bo mi i koledze stało się to po ostrzejszej jeździe po autostradzie. Jaki olej lejesz lepkość i marka ?

 

Bo ja trochę podejrzewam LPG że może być temu winien.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:49, 26.03.2016

  • 1

#36 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:18, 26.03.2016

Wiesz co ostatnio leciałem od Świecia do łodzi autostrada z prędkościami 150 -180 i po 1 ani grama oliwy nie dolałem a po 2 nic negatywnego się nie stało. Mam LPG od 40 tys km reguluje zawory co 25 tys a smigam na 5w40 Millers i zaraz mam zmianę oliwy. Zmieniam olej co 12 tys km.
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#37 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:22, 26.03.2016

może silnik już poprostu ma koło 350 tys i jeszcze jakies wymiany jak były wczesniej to pewnie za długo na jednym oleju i nie wiadomo jakim itd...


  • 0

#38 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:31, 26.03.2016

Skubiszek a jakiego dokładnie tego millersa lejesz ? Gdzie kupujesz ?


Użytkownik pawel84j edytował ten post 20:33, 26.03.2016

  • 0

#39 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 28.03.2016

Skubiszek a jakiego dokładnie tego millersa lejesz ? Gdzie kupujesz ?

Ja co prawda silnik mlodszy K20Z2 i przebieg tez i bilbym sie tez :) ale takze leje millersa z tym ze 0W20 i wcale nie oszczedzam ani na miescie ani autostradzie, na autostradzie co prawda jakos szczegolnie nie jade ze 180 ale okolice 160 to stala predkosc jak warunki pozwalaja i oleju nie bral jak na razie , co w sumie spodziewalem sie ze jednak cos doleje bo jak kupilem to lany byl 5w40 (!) , wymiana co 10tkm, wcale nie wierze w teksty typu long life , chociaz akurat na moim millersie tak nie pisze

imo wydaje mi sie ze wszystko zalezy jak przedmowcy pisali od realnego przebiegu oraz chyba jeszcze bardziej od prawdziwych okresow wymian oleju, gadalem z mechanikiem takim z ulicy obok mnie czy robili kiedys silnik i-ctdi (jeszcze jak mialem vii w dieslu) to opowiadal ze tylko raz cr-v ke jak panna z wlochem przyjechala a raczej chciala przyjechac do polszy z tym ze 30 t km temu zapomnialo sie olej zmienic i wloch nie pamietal czy wszesniej tez tak robil bo juz po gwarancji i juz tak nie pilnowal jak wczesniej , pekniety lancuch , laweta , szkoda auta

zdrowko !


  • 0

#40 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 30.03.2016

Zastanawia mnie przyczyna zatarcia silnika. Mam LPG i cisnalem po trasie ostro akurat wtedy. Obstawiane powody są conajmniej 3. 

- dziura w dolocie - zasysal piach

-jak kupoilem auto zmienilem olej z polsyntetyku na syntety Castrol endge 0W40(przy wymianie zrobiłem płukanke, zatarcie nastapiło po 7k km od wymiany)) - wg mojego mechanika to był powód, wg innych to mit że nie można zmieniać oleju na lepszy

- zrobiłem dolewke litrem mobila super 2000 polsyntetyk 10W40 - klasa jakosci SL, na pewno pogorszylo to jakosc mojego oleju ale są to oleje mieszalne 


  • 0

#41 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:19, 30.03.2016

Castrol....
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#42 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 30.03.2016

Ja od ponad dwóch lat jeżdżę na castrolu 5W40 i nie narzekam,i nie wierzę w takie bzdury o tym oleju.A u kolegi to pewnie trochę lpg przyczyniło się do zatarcia,no i nie potrzebie zrobił płukanie i zmienił olej z pól na pełny syntetyk.A dlatego nie którym padają silniki że u nas do wszystkiego zakłada się lpg(a sporo mechaników odradza gaz w hondach).


  • 0

#43 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:04, 30.03.2016

Nie wierzysz bo ? Ja lałem castrola magnatec do civica rodziców od zawsze.... auto ma 250 tys przebiegu... od nowości q rodzinie. Zdjalem pokrywę zaworów do regulacji i... masakra szłam jeden wielki. Nikt silnika nie dotykał prócz mnie. Wcześniej już był taki ciemny kolor ale po konsultacji z mechanikiem po 170 tys powiedzial ze przy castrolu to normalne a teraz taka historia. Na pewno gaz może mieć negatywne skutki jeśli jest źle wyregulowany lub złe założone są komponenty
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#44 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:18, 30.03.2016

Jeden nie wierzy w cudownego Castrola,  inny że silnik padł od LPG.

Problemem castrola jest to że jest podrabiany na potęgę jak żaden inny olej, a prawidłowo wyregulowana i sprawna instalacja LPG na pewno nie spowodowała zatarcia silnika, 

 

Z resztą dokładna rozbiórka silnika pokaże nam powód zatarcia silnika, czy zawór się wypalił, czy zerwał się film olejowy itd. A wtedy wszystkie teorie spiskowe będą jasne bo wróżyć z fusów nie ma co. 

 

Radzę zapoznać się z poniższym nie sponsorowanym testem:

 

http://bmwservice.li...?thread=1271347

 

 

Osobiście od 5 lat jeżdżę tylko i wyłącznie na liqui moly już w czwartym aucie kupowanym tylko i wyłącznie na obczyźnie z pewnego źródła.


Użytkownik ślepak edytował ten post 23:19, 30.03.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#45 KaspaMX

KaspaMX
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Bielsko-biała
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 31.03.2016

Jak dla mnie to nie powinno sie to stac ani od Castrola ani od LPG, najpredzej obstawiam ta dolewke z mobila lub ta dziure. Silnik mam rozebrany ale moj mechanik mial teorie wyrobiona od razu jak dowiedzial sie ze zmienilem z polsyntetyku na syntetyk ze to wina tej zmiany. Teraz ma klapki na oczach i nawet jesli to cos innego to bedzie ciezko sie dowiedziec. Czytalem o tym duzo i jednak eksperci twierdza ze to mit ze nie mozna zmieniac na lepszy olej i ze jest wrecz przeciwnie, dlatego tez tak zrobilem. Moze jednak wina byla calkiem gdzies indziej, moze stracil smarowanie lub cos z innego powodu.


Użytkownik KaspaMX edytował ten post 08:58, 31.03.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq