Jak w temacie kolega mi odradza , i mam takie male pytanko czy jezdzac dieslem do pracy 2 km zamecze silnik diesla w accordzi 7 gen.
Czy tylko odbije sie to na spalaniu .
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 20:54, 11.01.2018
Jak w temacie kolega mi odradza , i mam takie male pytanko czy jezdzac dieslem do pracy 2 km zamecze silnik diesla w accordzi 7 gen.
Czy tylko odbije sie to na spalaniu .
Napisano 21:09, 11.01.2018
w 7 gen diesle są już i tak zamęczone z racji wieku, także jak coś się popsuje to trudno będzie stwierdzić czy to przez Twoje krótkie odcinki czy przez ogólne wyeksploatowanie auta. W większości przypadków i-ctdi nie posiada dpf-a więc krótkie odcinki mu nie straszne. Tylko olej wlej jakiś rzadki (5w30) bo ten silnik nie znosi gęstego, no chyba że masz wolne 4000zł na nowy rozrząd to lej byle co, no i dobrze by było jakby rozrząd miał już wymieniony. Ogólnie dobry silnik i-ctdi nie ma prawa puścić nawet najmniejszego czarnego dymka jak silnik jest rozgrzany, to jak bedziesz kupował honde i bedzie dymiła to daj se spokój.
Użytkownik Maxell edytował ten post 21:12, 11.01.2018
Napisano 21:29, 11.01.2018
Na tak krótkie dystanse nie opłaca się kupować diesla, ani nawet zakładać instalacji gazowej. Diesel przez 2 km nie zdąży się rozgrzać, zwłaszcza zimą, przez co silnik szybko się zużyje i będzie tez więcej palił, co dodatkowo pozbawia sensu jego zakup. Przyjmuje się średnio przebieg roczny co najmniej 30-40 tys km, aby diesel się opłacał w porównaniu do silnika benzynowego - wyższa cena zakupu, bardzo drogie potencjalne naprawy (zwłaszcza przy pokonywaniu tak krótkich dystansów), pomimo mniejszego spalania i tańszego paliwa. Jak ktoś bardzo dużo jeździ - firmy przewozowe, przedstawiciele handlowi itp, to diesel jak najbardziej się opłaca, ale nie w Twoim przypadku.
Napisano 21:55, 11.01.2018
Diesel przez 2 km nie zdąży się rozgrzać, zwłaszcza zimą, przez co silnik szybko się zużyje i będzie tez więcej palił
1.Benzyniak również nie zdąży się w pełni rozgrzać, ssanie nie zdąży się jeszcze wyłączyć przez co będzie palił hektolitry benzyny.
2.A diesel że niby silnik szybko się zużyje? Nic mu nie będzie, przecież nie bedzie tylko do pracy jeździł, raz na jakiś czas przegoni go gdzies dalej i będzie dobrze. Największy mankament diesla to jego wiek i znaczny stopień wyeksploatowania..
Napisano 00:21, 12.01.2018
Na pewno dużo szybciej się rozgrzeje od diesla, co w pełni doceni zimą, gdy szybko trzeba będzie włączyć ogrzewanie, np wożąc małe dziecko. Jeździłem znacznie większą ilością aut z silnikiem diesla, niż benzyniakami, o pojemnościach od 1,5 l do ponad 3 l (auta osobowe, pomijam dostawczaki i ciężarówki), nowymi jak i starymi i zawsze były z nimi problemy w zimie jeżdżąc tak krótkie trasy. Albo nie zdążyło się wyjeździć letniego paliwa i gdy przyszedł nagły mróz to można było sobie pomarzyć o odpaleniu, albo gdy specjalnie trzymało się mało paliwa, żeby w razie konieczności zalać zimowe, to odkładała się w nim woda i też zamarzało. O konieczności wiecznego ładowania prostownikiem nawet nowych akumulatorów nie wspomnę. Po dwóch zimach takiego jeżdżenia silnik nadawał się tylko na złom, bo pracował gorzej, niż 50-cio letni traktor, a to był nowy samochód z salonu, a nie jakiś złom po 3 Niemcach i 5 Turkach. Wystarczyła temp. ledwie -15 i już auta nie dało się odpalić (silnik 2.0 HDI, zresztą niemieckie czy włoskie pod tym względem wcale lepsze nie były), aż się człowiek zastanawiał, czy nie rozpalać ogniska pod silnikiem jak we wojsku pod czołgiem . To już moja stara astra f , gdzie było więcej rdzy niż metalu przy temp. - 30 odpalała za pierwszym razem po 3 sekundach i to na 8 letnim akumulatorze (silnik 1.4 60 KM).
Wniosek jeden, jeździsz mało - silnik benzynowy, jeździsz bardzo dużo, zwłaszcza trasy - silnik diesla, albo lpg.
Napisano 07:04, 12.01.2018
1.Benzyniak również nie zdąży się w pełni rozgrzać, ssanie nie zdąży się jeszcze wyłączyć przez co będzie palił hektolitry benzyny.
2.A diesel że niby silnik szybko się zużyje? Nic mu nie będzie, przecież nie bedzie tylko do pracy jeździł, raz na jakiś czas przegoni go gdzies dalej i będzie dobrze. Największy mankament diesla to jego wiek i znaczny stopień wyeksploatowania..
Co do punktu pierwszego to zależy co dla kogo oznacza hektolitry , sam jeżdżę głownie krótkie trasy z dzieciakami do szkoły i do pracy odcinki po 4-5km praktycznie 95% przelotu to miasto teraz w zimie wychodzi spalanie 11L i jeszcze zanim ubiorę dzieciaki auto chodzi sobie odpalone z 3-4 min z racji mrozu wiec myślę ze jak na benzynę zimą tragedii naprawę nie ma.
A co do kopciucha i miasta tak jak pisali poprzednicy , większe ryzyko wyeksploatowania i pewnie w mieście te 7-8 l zima tez łyknie.
Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB
Napisano 08:24, 12.01.2018
Co do ogrzewania kabiny, to w dieslu chyba jest szybciej ciepłe powietrze, ponieważ działa elektryczna nagrzewnica. Moje 2,0 spala 13 l LPG plus do tego ze 2-3 litry PB 95 na trasie 7 km (którą w Krakowie pokonuje w pół godziny).
Napisano 08:37, 12.01.2018
Co do punktu pierwszego to zależy co dla kogo oznacza hektolitry , sam jeżdżę głownie krótkie trasy z dzieciakami do szkoły i do pracy odcinki po 4-5km praktycznie 95% przelotu to miasto teraz w zimie wychodzi spalanie 11L
z tym spalaniem to narosło tyle mitów na forum że każdy teraz boi się teraz napisać że auto spala mu średnio więcej niż 8L/100km bo zaraz ktoś napisze że kupił złoma i jest się nieudacznikiem życiowym bo nie umie ogarnąć własnego auta aby mu mniej paliło, a prawda jest taka że jeżdżąc accord tylko po mieście to 12L/100km samej benzyny będzie rewelacyjnym wynikiem, mój brat ma toyotę corollę 1.4 benzyna i jeździ do pracy właśnie te przysłowiowe 2km i w tym czasie komputer pokazuje mu średnie spalanie 12L/100km, a accordem to można tylko pomarzyć o takim wyniku na trasie 2km.
Użytkownik Maxell edytował ten post 08:38, 12.01.2018
Napisano 08:51, 12.01.2018
12l cisnąc pod czerwone idzie zrobić bez problemu przetestowane, mowie o normalnej jeździe 5 km , miasto małe wiec 0 korków , a co do mniejszego auta to zonie audi a2 (1.4 benzyna 75km) teraz zima pali ok 9 l krótkie trasy tez do pracy i po dzieciaki wiec , dlatego wydaje mi się ze jak na masę i wielkość accorda to 2.0 nie jest strasznie paliwożerne. Inna sprawa ze miasto do miasta może być ogromna różnica właśnie przez zakorkowane ulice
Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB
Napisano 09:09, 12.01.2018
12l cisnąc pod czerwone idzie zrobić bez problemu przetestowane
kup sobie auto z komputerem to zobaczysz ile pali "cisnąć pod czerwone pole"
Napisano 09:17, 12.01.2018
Użytkownik Sebaj edytował ten post 09:17, 12.01.2018
Napisano 09:28, 12.01.2018
Napisano 10:18, 12.01.2018
Napisano 10:19, 12.01.2018
Napisano 13:22, 12.01.2018
ja robię 7km do pracy średnio wychodzi 10litrów silnik ledwo co łapie odpowiednia temperaturę
styl jazdy raczej dynamiczny:) a jeśli chodzi o diesla to moim zdaniem minimum 10km trzeba zrobić
mniej to nie ma sensu pakować w taki silnik
Użytkownik BUCZO edytował ten post 13:25, 12.01.2018
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych