Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Strojenie fabrycznych instalacji gazowych w nowych samochodach

all_gen Regulacja instalacji lpg

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:04, 09.11.2017

Dobry wieczór, temat już od dawna chodzi mi po głowie i do jego założenia skłoniło mnie to, że na temat strojenia sekwencyjnych instalacji lpg w autach z pośrednim wtryskiem benzyny można znaleźć różne opinie, od tych, że najlepiej jest wystroić auto podczas testów drogowych (co jest wystarczające teoretycznie a może też i praktycznie), potem że z AFR i najlepiej na hamowni, akceptowalne jest też symulowanie podczas postoju różnych sytuacji na drodze i dostosowanie do nich regulacji instalacji (tutaj robi się regulację pod i bez obciążenia samochodu różnymi odbiornikami prądem, czyli włączone oraz wyłączone radio, ogrzewanie foteli, itp.) na wolnych oraz większych obrotach, itd.
W związku z tym stawiam jasne i konkretne pytanie, czy może ktoś się orientuje, jak stroi się fabryczne instalacje lpg w nowych autach, zanim te wyjadą na drogę, czy każde z aut jeździ np. po placu fabrycznym i jest strojone z laptopem w środku zanim pojawi się u klienta?
Czy może jednak wgrywa się jakąś gotową mapę lpg i nie robi się żadnych ustawień instalacji, czy może każde auto jest strojone na fabrycznej hamowni?
Wiele nowych samochodów (jak na przykład fiat tipo z fabrycznym lpg) jest robione masowo, a więc ewentualny proces strojenia instalacji też musiałby być jakoś szybko i sprawnie robiony a na to fabryka chyba raczej nie ma czasu, więc może auto wychodzi od producenta z jakimś wgranym gotowcem?

Z roku na rok wychodzą coraz to nowsze sterowniki, które przynajmniej teoretycznie powinny ułatwiać proces ustawienia instalacji lpg i ograniczać go do minimum, wydawać by się mogło.
Ale, czytając opisy różnych użytkowników aut z instalacjami gazowymi w wielu przypadkach, proces strojenia instalacji lpg to nie jest jednak taka prosta sprawa, bo skoro trzeba wyjechać na drogę i cisnąć auto na różnych obrotach i z różnymi prędkościami (do czego nie zawsze są odpowiednie warunki oraz bezpieczne warunki na drodze), to sprawa nierzadko może się skomplikować, nie wspominając o tym, że potrzeba też trochę czasu na dostrojenie takiej instalacji.
Teoretycznie, elektronika powinna ułatwiać życie także i w tej kwestii tak mi się wydaje, technika idzie do przodu również i w branży lpg, więc proces autoadaotacji oraz strojenia chyba też powinien iść w tym kierunku.
Zapraszam do dyskusji w tej kwestii oraz odpowiedzi na powyższe pytanie, jeśli ktoś się orientuje w temacie.
  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:10, 09.11.2017

Skody stroją jedno auto, robią gotowa mapę i wgrywają.. Stroją na hamowani.. Bynajmniej tak robili w Józefowie, gdzie jest główny przedstawiciel LR w Polsce..

To normalne, że nowego auta nie będą stroi na drodze lub hamowani - każdego z osobna.. Bo często wychodzi 250/350km zrobionego przebiegu.. Stroi się w różnych prędkościach pod v-max..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 09.11.2017

Skody stroją jedno auto, robią gotowa mapę i wgrywają.. Stroją na hamowani.. Bynajmniej tak robili w Józefowie, gdzie jest główny przedstawiciel LR w Polsce..

 

 

Nadal tam to robią:)

 

Czytałem, że do aut z fabrycznymi instalacjami jest ta sama mapa wgrywana i tyle.


  • 0

#4 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:05, 09.11.2017

Sterowniki mają wgrane te mapy?
  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:09, 09.11.2017

Nadal tam to robią:)

Czytałem, że do aut z fabrycznymi instalacjami jest ta sama mapa wgrywana i tyle.

No tak.. Tak jak napisałem.. Moje poprzednie cl7 stroilismy u nich na hamowni, akurat mam tam dobre wejscie.. I właśnie pod 300km zrobiłem 🤣 i właśnie ten facet który dokonywał strojenia, mówił jak to wygląda..

Heromin - coś niewyraźnie napisałem?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:15, 09.11.2017

Ok, rozumiem, że taką samą mapę wgraną ma każdy sterownik, który idzie na montaż do nowej skody, następnie jest autoklibracja i samochód idzie do salonu/klienta.
Czy tak to się odbywa?
  • 0

#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:20, 09.11.2017

Mylisz pojęcia, jaka auto kalibracja? Jak już jest gotowa mapa..😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#8 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:27, 09.11.2017

Rozumiem, że wszystko się montuje mechanicznie tylko, kontrolne odpalenie samochodu czy instalacja działa i na tym koniec?
  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:28, 09.11.2017

A co byś chciał jeszcze?🤣
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:30, 09.11.2017

Nie jestem znawcą, dlatego pytam, widziałeś z tego co piszesz jak to się odbywa, stąd też pytam;)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, Regulacja instalacji lpg

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq