Witam,
mam pytanie trochę z naukowej ciekawości, a trochę dlatego że mam zamiar zmodyfikować swój wydech.
Jak wygląda sytuacja z naszymi autami w kwestii emisji spalin bez katalizatora benzyna/gaz, w szczególności jestem ciekawy o F20B6 ( 1999 ) z VI i K24A3 ( 2003 ).
Jak dotąd byłem przekonany że na gazie powinno być tak samo lub lepiej niż na benzynie, w zależności od regulacji.
Brat wyciął katalizator z mojego poprzedniego Accorda F20B6 i tu zonk bo okazało się że auto przechodzi emisję na diagnostyce na benzynie lecz nie przechodzi na gazie.
Nie spisał sobie konkretnych wartości jednak w przypadku gazu chodzi o HC ( węglowodory ), gazownik próbował uregulować instalację jednocześnie robiąc pomiary jednak nie udało mu się zejść na HC niżej niż 250 ( ponoć mamy mieć max 100 ). Inny gazownik stwierdził, że samochód na LPG nie ma szans przejść kontroli bez kata.
Czy ktoś z was analizował ten temat?
Faktycznie tak jest czy może jest to kwestia regulacji/jakości LPG ?
Myślicie że ewentualny katalizator sportowy hiflow ( mam zamiar taki zamontować ) zniweluje ewentualna nadwyżkę HC w K24A3 ? Na razie w sumie nie wiem czy takowa będzie
Z tego co się orientowałem katalizatory sportowe nie mają homologacji odpowiedniej jednak myślę że jeśli emisja spalin będzie ok to diagnosta nie będzie dalej grzebał.