Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bicie przy hamowaniu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
586 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:06, 14.11.2008

Wstyd się przyznać ale pracuję na stacji diagnostycznej i już nie mam pojęcia , na rolkach hamulce też wychodzą mi idealnie z tyłu ALE... ten korektor działa na zasadzie położenia jak nurkuje przód to bardziej hamuje przód a przy wieździe na rolki tył jest w dziurze a przód u góry więc wiadomo nie ma jak tego zprawdzić w normalnym położeniu samochodu.
Można by spróbować z tym korektorem i ustawić go przód 60% tył 40 % to na rolkach da się sprawdzić oczywiście z tym korektorem:)

#32 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:17, 14.11.2008

ale to chyba nie jest taki korektor jak w dużym fiacie że była wajcha ze sznureczkiem sprężynką i jak dupa się podnosiła to sznureczek ciągnął wajchę tak że ona zmieniała ciśnienie a jak dupa opadała to sprężynka cofała wajhę :)

#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:46, 14.11.2008

Nie to jest taki mały dynks pod maską zaraz pod pompą hamulcową taki jakby rogałąźnik. można ale na własną odpowiedzialność :) go rozwiercić. jak by był taki ja w fiacie to by nie było problemów z tymi hamulcami:)

#34 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:05, 14.11.2008

a nie wiesz na jakiej zasadzie to działa?
i dlaczego ze starości zapodaje za mało ciśnienia na tył?

#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:14, 14.11.2008

Zabardzo nie wiem moze sobie kupię to w uzywce i rozbirę będe wiedział na jakiej zasadzie to działa. Może jutro się tym zajmę dam znać może go nawet przerobię i rozwiercę.

#36 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:57, 14.11.2008

arturo jestem za, oczywiscie jesli masz czas na to. Przyda sie rowniez relacja jesli mozesz strzelic pare fotek i zrobic opisy na pewno niejednemu uzytkownikowi pomozesz.

#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:21, 14.11.2008

ja jutro postaram się sprawdzić ile kosztuje taki nowy korektor w aso (znając ich ceny zapewne poniżej 200-300pln nie zejdą)

#38 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:34, 14.11.2008

Sam jestem ciekaw ile w ASO a używkę myślę że wyrwę za 20 zeta. Czasem nie wychyl się i nie kup puki się nie sprawdzi jej działania bo może będzie się dało łatwo przerobić. Jeśli ie zawiezie się to na politechnikę a chłopaki coś wymyślą :)

#39 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:54, 14.11.2008

siedzę i patrze w ESM i nie ma tam zaznaczone gdzie jest taki korektor
za to jest krótka historia o systemie EBD (electronic brake distribution) który steruje ciśnieniem przekazywanym na tylne koła do momentu włączenia się ABS-u
i to całe EBD siedzi wewnątrz centralki abs...

#40 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:59, 14.11.2008

A ja powiem tak, po zmianie tarcz i klocków z tyłu wcale lepiej nie hamuje :-/ Wogóle mam nieodparte wrażenie że accordy to hamują praktycznie tylko przodem myśle że góra 20 % tył hamuje. Ręczny jak zaciągne to nie ruszę z miejsca, ale jak jade i zaciągne ręczny to kół nie zablokuje :-/

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#41 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:21, 14.11.2008

a ja teraz im bardziej szukam tym bardziej utwierdzam się że auta z ABS mają tą funkcję w centralce abs (jest to właśnie EBD i ma to swoją elektroniczną autodiagnostykę - jak jest coś nie tak to się lampka abs zaświeci) i w naszych accordach 6gen (wątpnie że ktoś ma wersje bez abs, chyba tylko w 1.6 to jest możliwe) żadnego osobnego korektora nie ma.
zresztą jutro zadzwonię do aso i się upewnię

Dołączona grafika

to o czym mówi artur (że jest taki dynks pod pompą) to własnie widać na obrazku (proportioning control valve czyli zawór kontroli "proporcjonowania") i jest przypis że dotyczy modeli bez abs-u

#42 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:13, 15.11.2008

Czyli ten zawór to jest korektor kupiłem go z accorda 2.0 LS 2000r sam to *cenzura* wykręcałem dupa bo jest nie rozbieralne. trochę to inaczej wygląda a przez otwory widać tylko w środku małe zaworki jak od zapalniczki może się przytykają.

#43 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:38, 15.11.2008

w ASO potwierdzili mi to co pisałem wczoraj i to co widać na obrazku
w modelach z ABS nie ma osobnego "korektora" siły hamowania, jest on zintegrowany w centralce abs

#44 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:56, 15.11.2008

To ciekawe co ja za ustrojstwo kupiłem :) Sam zerknij pod maskę i zerknij

#45 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:00, 17.11.2008

ja tam pod maską obok centralki abs nic nie widzę, najlepiej zrób zdjęcie tego co kupiłeś i wrzuć na forum :)

dzisiaj 2 fachowców robiło jazdy próbne moim autem, w tym jeden który prywatnie ma takiego samego Accorda

wedłuch nich coś dziwnego dzieje się z moim i nie są temu winne hamulce, tylko coś z n/w:
- przeguby wewnętrzne,
- koła (być może tylne),
- ewentualnie łożysko w przednim lewym kole,

W tej chwili staram się oblukać jakieś 4 kółka z "dobrego" Accorda do podmianki i jak to zostanie wykluczone to w ruch pójdą przeguby...

c.d.n.




IPB Skin By Virteq