Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przegub wewnetrzny prawy czy nadaje sie do wymiany ????

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
78 odpowiedzi w tym temacie

#31 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:17, 13.06.2017

a zlewaliście olej ze skrzyni? Coś się wylewa po wyjęciu przegubu? Jak to jest w praktyce bo Honda przewiduje zlanie oleju przed demontażem półosi.

 

Ja wymieniłem olej w skrzyni przy okazji rozbierania prawej strony (zlałem przed rozebraniem).

 

Zostało mi oleju na dolewkę ale niestety nie mam go ze sobą (a jestem 160 km od domu).

 

 

Przy rozłączeniu przegubu od wałka pośredniego (prawa strona) oraz wyjęciu przegubu ze skrzyni (lewa strona) sprawdźcie stan tego pierścienia rozprężnego (odpowiada za mocowanie przegubu na wałku lub w skrzyni). Honda przewiduje jego wymianę  przy składaniu.


  • 0

#32 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:55, 13.06.2017

luki, teraz obejrzałem Twój filmik, 0:39-0:40, masz że tak się wyrażę dość zajebisty wżer - zobacz że rolki się toczą bo bocznych powierzchniach tych wyżłobień w kielichu a nie po tych równołegłych do zewnętrznego obwodu kielicha. W samym środku długości tej bieżni właśnie go masz i tam się najczęściej robią... Ja miałem dwa na dwóch powierzchniach i trzęsło budą przy dodawaniu gazu na dwójce.

Tak wiec czy luz na wieloklinie jest OK czy nie to nadal nie wiemy ale masz co najmniej jedną przyczynę wibracji tyle że pewnie jeszcze nie na tyle dużą żeby mieć wibracja na dwójce. One są niepozorne ale to jest całe zło.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:02, 13.06.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#33 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:27, 14.06.2017

Też obejrzałem film .Tam jest wżer ,który odpowiada za te drgania .Według wszelkich prawideł i wcześniejszych doświadczeń użytkowników.
Podczas jazdy na wprost "kamień"właśnie w tym miejscu się opiera i przenosi napęd na koło .dwa są dobre ,a ten jeden podczas napędu "przekasza" przgub i ośka nie pracuję w osi ...jakby to dziwnie zabrzmiało :-)
To typowy wżer opisywany przy różnych przygodach z przegubami.Wieloklin zostawiłbym w spokoju.
Acha
..i na drugiej bierzni wydaje mi się ,że jest taki mały ...dopiero początek

Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:34, 14.06.2017

  • 0
                       

#34 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:11, 15.06.2017

Tak na szybko wrzuciłem moje filmiki jakie wczoraj nagrałem. Walczyłem wczoraj z wyjęciem wahaczy przednich dolnych i nie miałem czasu rozebrać lewego przegubu w poszukiwaniu wżerów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


https://youtu.be/s37nlM8nGZk

 

 

 

 

https://youtu.be/l9vurWvAPXM

 

 

 

Niestety film nie oddaje w pełni tego bicia jak jest w rzeczywistości. Może powinienem nagrać film w 60 kl/s, ale mój telefon tego nie obsługuje:(


  • 0

#35 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:40, 15.06.2017

U mnie luzy są podobne. Jak jest z waszym biciem - występuje zawsze? Ja mam tak, że czasami auto jedzie idealnie bez najmnijeszych wibracji, kompletnie nic, a czasami wibruje cała buda i lekko kierownica (ale czuć to na całym aucie, tak jakby jechać po mikrowybojach). Wszystko w zakresie 110 - 140. Nie wiem od czego to zależy. Jest to losowe, raz tak raz tak. Czasem po przejechaniu kilometra wibracje pojawiają się lub znikają. 


  • 0

#36 19marek76

19marek76
  • Klubowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Morden, Surrey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:138+
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 15.06.2017

u mnie jak podniosłem stronę sprawdzaną i wrzuciłem na jedynkę to wyczuwałem bicie na półosi. Stąd nabrałem podejrzeń i się nie myliłem. Były wżery. Chociaż potrzeba troszkę większej prędkości ale było wyraźnie coś nie tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0
<p>Marek<br><br><strong>H</strong>appy <strong>O</strong>wners <strong>N</strong>ever <strong>D</strong>rive <strong>A</strong>nything else</p>

#37 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:47, 15.06.2017

Heh, jak na to patrzę to miło by było żeby ktoś kto nie ma żadnych problemów z wibracjami sprawdził czy ma luz na wieloklinie prawego przegubu wewnętrznego (na styku z półosią pośrednią) i na lewym (tam gdzie przegub wchodzi w skrzynię).

Ja ma właśnie takie chimeryczne wibracje w przedziale 120-160 powiedzmy. Ani prędkość ani warunki w jakich się pojawiają nie są stałe. I mam luz na prawym przegubie na wieloklinie (na lewym nie sprawdzałem).


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#38 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 13:15, 15.06.2017

Panowie przerabiałem temat wibracji, półosi, przegubów jak mało kto na tym forum. U mnie problem ustał po wymianie podpory półosi na nową, łożyska podpory, i przegubów wewnętrznych na nowe OEM + zewnętrzne.

Poniżej kilka zdjęć jak wygląda wieloklin który nadaje się na złom ( zdjęcie nr 1 ) a jak powienien ( zdjęcie nr 2 ). Łożysko podpory też warto wymienić
( zdjęcie nr 3)

9e69364007780f4c.jpg

340da078c4da6a72.jpgf4ada11b67e7c5a3.jpg


Użytkownik Wilu edytował ten post 14:26, 15.06.2017

  • 0

#39 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:00, 15.06.2017

Wilu z tego co zrozumiałem to do VII można kupić oddzielnie sam walek pośredni (wieloklin) bez podpory? W VIII możesz kupić albo cały kompletny walek z podpora albo łożysko i elementy do jego montażu (mały,duży seger, uszczelniacz). Tą druga opcje zrobiłem (wyleniłem łożysko) i widzę że. Czeka mnie wymiana całego walka pośredniego.

W naszym starym Peugeot 307 padł jakiś przegub, ojciec oddał do mechanika ten wymienił cale dwie pòłosie plus wałek pośredni na jakieś nowela zamienniki ponoć sprawdzone całość. Z robota poniżej 1000zl. Tak można naprawiać i widzę ze u nas tez by się to przydało. Tylko ze wydamy "milion baksòw" na taka naprawę.

Użytkownik mike_dh edytował ten post 14:00, 15.06.2017

  • 0

#40 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 14:34, 15.06.2017

Wilu z tego co zrozumiałem to do VII można kupić oddzielnie sam walek pośredni (wieloklin) bez podpory? W VIII możesz kupić albo cały kompletny walek z podpora albo łożysko i elementy do jego montażu (mały,duży seger, uszczelniacz). Tą druga opcje zrobiłem (wyleniłem łożysko) i widzę że. Czeka mnie wymiana całego walka pośredniego.

W naszym starym Peugeot 307 padł jakiś przegub, ojciec oddał do mechanika ten wymienił cale dwie pòłosie plus wałek pośredni na jakieś nowela zamienniki ponoć sprawdzone całość. Z robota poniżej 1000zl. Tak można naprawiać i widzę ze u nas tez by się to przydało. Tylko ze wydamy "milion baksòw" na taka naprawę.

Chodziło mi o całą podporę półosi. Jeżeli twój wieloklin przypomina zdjęcie nr 1 to wymień całą podporę. Jeszcze warto zwrócić uwagę na pierścień na wieloklinie który zabezpiecza przegub przed ssuwaniem się z podpory. Miałem przypadek że pierścień poddawał się i przegub przesuwał się w stronę koła i wtedy to już miałem takie wibracje że zabrałem się za naprawę bo już nie dało się normalnie jeździeć.


  • 0

#41 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 15.06.2017

Kolego WILU napisz mi prosze ile cie kosztowaly te nowe elementy OEM  ?? Wyszczegolnij kazda czesc jakbys mogl prosze :) Dzieki i pozdrawiam :) Dzis swieto to Hania stoi na lewarku ale jutro znowu zaczne w niej " kopac " mam nadzieje ze moja skrzynia jest OK :( Pamietacie ow filmik 

 i tu jeszcze sie nasowa prosba dla kolegow !!! Jakby ktos mial rozebrana lewa strone to prosze o filmik z pracy skrzyni taki jak moj !!! Bo sam nie wiem czy mam tam wszystko OK po zalozeniu tego felernego przegubu ( zamiennik firmy PASCAL) . Moje pytanie jest takie czy ta czesc (walek czy co to tam jest ) ma sie tam tak krecic jak sie kreci czy moj przegob narobil jakis szkod ??

Pozdrawiam Hondowiczow :)


Użytkownik luki1982_sl edytował ten post 14:52, 15.06.2017

  • 0

#42 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:59, 15.06.2017

Mogę ci powiedzieć do VIII-ki, ceny z ASO (netto !!)

 

przegub prawy wewn: 970

zestaw naprawczy przegubu wewn (lewego lub prawego) (manszeta, smar, opaski, pierścień sprężynujący na wieloklin, nowa nakrętka półosi): 225

półoś pośrednia kompletna: 1810

 

Lewy kosztuje pewnie podobnie do prawego.

Prawy podobnie kosztował do VII-ki.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#43 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:34, 15.06.2017

Kolego WILU napisz mi prosze ile cie kosztowaly te nowe elementy OEM  ?? Wyszczegolnij kazda czesc jakbys mogl prosze :) Dzieki i pozdrawiam :) Dzis swieto to Hania stoi na lewarku ale jutro znowu zaczne w niej " kopac " mam nadzieje ze moja skrzynia jest OK :( Pamietacie ow filmik 

 i tu jeszcze sie nasowa prosba dla kolegow !!! Jakby ktos mial rozebrana lewa strone to prosze o filmik z pracy skrzyni taki jak moj !!! Bo sam nie wiem czy mam tam wszystko OK po zalozeniu tego felernego przegubu ( zamiennik firmy PASCAL) . Moje pytanie jest takie czy ta czesc (walek czy co to tam jest ) ma sie tam tak krecic jak sie kreci czy moj przegob narobil jakis szkod ??

Pozdrawiam Hondowiczow :)

http://jarusnet.pl/44310-sea-300

http://jarusnet.pl/44310-s9a-900

nowa podpora kosztuje coś ok 1200-1300zł

+ przeguby zewnętrzne x 2 ( wtedy płaciłem coś ok 300zł za sztukę teraz potaniały. Są to bardzo dobrej jakości zamienniki - polecam )

https://www.przeguby...8,-frv,-crv-ii/

+ łożysko podpory ok 100zł

+ smar molibdenowy z dodatkami ok 80zł

+ http://www.marvol.pl/ Porządne szczypce i opaski do zakładania osłon na przeguby ok 250zł

+ geometria 160zł.


  • 0

#44 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:38, 15.06.2017

Panowie przerabiałem temat wibracji, półosi, przegubów jak mało kto na tym forum. U mnie problem ustał po wymianie podpory półosi na nową, łożyska podpory, i przegubów wewnętrznych na nowe OEM + zewnętrzne.

Poniżej kilka zdjęć jak wygląda wieloklin który nadaje się na złom ( zdjęcie nr 1 ) a jak powienien ( zdjęcie nr 2 ). Łożysko podpory też warto wymienić
( zdjęcie nr 3)

 

 

 

Rozumiem, że chodzi o to, że ząbki przy pierścieniu sprężystym na końcu półosi pośredniej są jakby ścięte albo wypłaszczone ? Tam gdzie na "dobrym" wałku są jakby poprzeczne rysy ?

Ten rysunek nr 1 to Twoja półoś pośrednia ? Czyli ją też wymieniałeś ? (mówisz podpora - ale domyślam się że chyba nie masz na myśli samego odlewu co trzyma łożysko bo to jest podpora tylko kompletną półoś pośrednią ?)

 

Samej półosi pośredniej nie można kupić ani do VII ani do VIII. Trzeba kupić kompletną (nr 18 ma rysunku dla VII poniżej) - z łożyskiem, obudową łożyska (czyli podporą), uszczelnieniami itp. Łożysko można kupić oddzielnie.

http://www.hondaworl...100_category_4/

W VIII-ce jest identycznie tylko inne nr części.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:08, 15.06.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#45 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:45, 15.06.2017

Rozumiem, że chodzi o to, że ząbki przy pierścieniu sprężystym są jakby ścięte albo wypłaszczone ? Tam gdzie na "dobrym" wałku są jakby poprzeczne rysy ?

Ten rysunek nr 1 to Twoja półoś pośrednia ? Czyli ją też wymieniałeś ? (mówisz podpora - ale domyślam się że chyba nie masz na myśli samego odlewu co trzyma łożysko tylko kompletną półoś pośrednią ?)

Tak, wymieniałem całą podporę półosi. Zdjęcie numer 1 przedstawia podporę przed wymianą.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq