Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przegub wewnetrzny prawy czy nadaje sie do wymiany ????

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
78 odpowiedzi w tym temacie

#16 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:18, 13.06.2017

Pawlik zrób mały test.

 

Podnieś auto z prawej strony (lub najlepiej cały przód- na środku od spodu dedykowane miejsce serwisowe do podniesienia całego przodu) ze skręconymi kołami w prawo. Ruszając  podniesionym kołem przód-tył widać jak "stawia" się ten kileich przegubu (podnosi do góry samoistnie). Zrobię popołudniu filmik.

 

Też miałem wrażenie że wieloklin na wałku pośrednim nie jest w tragicznym stanie.


Moim zdaniem Klosz007 ma rację.

 

Pozostaje pytanie czy nowe części maja luz a jeśli tak to jaki.

 

Skłonny jestem kupić ten wałek bo już mnie trafia...


  • 0

#17 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:24, 13.06.2017

Też mnie to wkurza. Wibracje, choć niewielkie odbierają całą przyjemność z jazdy. Luz jest podobny u mnie na lewym i prawym przegubie wew. Wiem jaki on jest bo miałem auto podniesione na podnośniku. 

Nie robiłem testu tak jak proponujesz ale chętnie to sprawdzę. Gdzie jest to miejsce serwisowe do podniesienia całego przodu? mam podnośnik typu żaba 3,5T hydrauliczny - trzeba wsadzić go od przodu auta i oprzeć o subramę? 

U mnie jeszcze jest taki objaw że niekiedy na rondzie, na luzie lub lekkim gazie auto co pół obrotu koła toczy się lżej i ciężej  - tak jakby były krzywe koła. Jest to wyraźnie odczuwalne. Felgi są proste, opony ok, nie mam wibracji przy 40.  


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 11:27, 13.06.2017

  • 0

#18 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:57, 13.06.2017

Tak, "dużą żabę" wkładasz od przodu i jest tam taki płaskie wyprofilowane miejsce na takiej belce (z czarnej "blachy" ) z takim otworkiem chyba zaraz za chłodnicą. Cieżko to opisać (i pisze z głowy). zrobię foto o co chodzi. Hanka (a przynajmniej VIII ma 6 miejsc do podnoszenia auta- po dwa z boku, jedno  z przodu i jedno z tyłu).

 

Też mam dużą żabę (3T) i starą małą (chyba z Nor auto). Prawidłowo po "centralnym podniesieniu"  powinno się podeprzeć "kobyłkami" z prawej i lewej strony za progi w tych wzmocnionych miejscach (dla podnośnika) i lekko opuścić (ja zostawiam na podnośniku ale lekko opuszczam żeby "siadło" na kobyłkach). Małym podnośnikiem coś podpieram w razie potrzeby.

 

 

Ja mam większy luz z prawej strony na wieloklinie niż z lewej (z lewej kielich wchodzi do skrzyni- jest na nim luz ale moim zdaniem jeszcze akceptowalny).

 

 

Dziś mam plan wykręcić przednie dolne wahacze, mam nadpęknięte duże tuleje w  wahaczach (przelot 197 kkm robi swoje). Zakupiłem cały komplet tulei OEM (to akurat stosunkowo mały koszt jak na OEM).


  • 0

#19 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:29, 13.06.2017

Tuleje tuleje też wymieniałem. Uszkodzone miałem te duże przednie i tuleje trzymające amor.

Przydają Ci się tulejki do ich wyciskania i wciskania oraz długa śruba M12 z długimi nakrętkami - to mój sposób. 

Tuleje mam, jak byś chciał to mogę pożyczyć. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 13:29, 13.06.2017

  • 0

#20 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:45, 13.06.2017

Też mnie to wkurza. Wibracje, choć niewielkie odbierają całą przyjemność z jazdy. Luz jest podobny u mnie na lewym i prawym przegubie wew. Wiem jaki on jest bo miałem auto podniesione na podnośniku. 

  

 

Mechanik mi mówił, że wyczuwalny luz w środku przegubu trójramiennego (pomiędzy kielichem a tripodem) przy szarpaniu półosią zawsze jakiś jest w każdym aucie i on nie ma wpływu na poprawną pracę. Co innego gdy bieżnie kielicha są zużyte (nierówne) ale tego nie widać bez rozebrania przegubu.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#21 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:16, 13.06.2017

u mnie powierzchnie były idealne.


  • 0

#22 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 13.06.2017

A ja mam takie pytanie czy tkos to rozbieral z jakiegos innego powodu :prawa strona ) i czy tez mial jakis chociazby minimalny luz na tym nieszczesnym wieloklinie miedzy walkiem a wewnetrznym przegubie ( zaraz obok lozyska podpory). Czy te polaczenie powinno byc tak samo sztywne jak polaczenie np. przegubu zewnetrznego z lozyskiem kola ( tam tez jest przeciez wieloklin). ???

Dzwonielm wlasnie do serwisu Hondy Rybnik i pan z serwisu powiedzial ze mieli niedawno podobny przypadek i na 99% to jest wina  ktoregos z przegobow wewnetrznych. Ale raczej obstawial ze to nie powinna byc wina walka. CHoc wiadomo dodal ze jak tegoz nie widzi to nie jest w stanie okreslic co jest przyczyna t.z stan wielokloinow. 

Najbardziej co mnie przerazilo to jak zapytalem o cene przegubu ok. 1000Zl :) :(:(:( 


  • 0

#23 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:06, 13.06.2017

1000 ale chyba netto i bez zestawu naprawczego.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#24 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 13.06.2017

Witam dzis rozebralem droga polos prosze filmik ponizej i co robic Panowie ????

 


  • 0

#25 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:13, 13.06.2017

​odpowiem tak na szybko przez tel. , na 99% to ten wżer, przeczytałem sporo o tym i wlasnie mały wżer wydaje się niewinny a powoduje problemy.


Użytkownik mike_dh edytował ten post 19:14, 13.06.2017

  • 0

#26 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:20, 13.06.2017

ten wżer powoduje problemy polegające na trzepaniu autem przy 40km/h na 2 biegu. 


  • 0

#27 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:45, 13.06.2017

Dzięki Pawlik, gdyby to wyszło wcześniej chętnie pożyczyłbym. W razie problemów z wymianą polecę z wahaczami do znajomego na prasę.

 

Z przeczytanych informacji wynika że bieżnie nie mogą mieć najmniejszego uszkodzenia. W trakcie obrotu  osi napędowej  łożysko w przegubie przejeżdża przez tą "dziurę" w bieżni do przodu i do tyłu i to powoduje wibracje.

 

Sprawa z wżerem wydaje się dość prosta, masz "namacalne" uszkodzenie. Gorzej z wieloklinem bo nie da się zweryfikować czy nowe części (komplet wałek pośredni i przegub wewnętrzny) mają luz czy nie.

 

Co do strony piaty, tam wieloklin przegubu jest przykręcony do piasty dużym momentem  328N (dla porównania nakrętki w kołach przykręcamy z momentem ok 120 Nm).

 

Druga sprawa to tak jak opisał Klosz007 z luzem na wieloklinie, przegub ustawi się nieliniowo i cała oś będzie "biła". Prawdopodobnie u mnie to powoduje wibracje powyżej 130 km/h.

 

Mi również powiedzieli w serwisie ASO że nikt nie wymieniał wałka pośredniego ze względu na luz. Ale przyznam że wiele razy  słyszałem tekst typu "pierwszy raz się to zdarza" ze strony pracowników ASO.


  • 0

#28 luki1982_sl

luki1982_sl
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Świerklany
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 13.06.2017

ten wżer powoduje problemy polegające na trzepaniu autem przy 40km/h na 2 biegu. 

tyle ze "trzepanie" autem jest male przy predkosciach 40kmh wrecz nie odczuwalne . Najgorsze jest w okolicach 100kmh


  • 0

#29 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:39, 13.06.2017

Wżery na początku objawiają się właśnie przy dużej prędkości (>100) - miałem tka w VII-ce. Jak się wżery powiększą (u mnie trwało to rok) to będziesz miał telepanie na dwójce przy dodawaniu gazu i to już jest agonia.

Rysy, odpryski czy wżery na bieżni oznaczają przegub do wymiany. Wydają się niewinne ale niestety to one są przyczyną wibracji jeśli je masz :( Rolki tripoda nie toczą się przez nie gładko.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:41, 13.06.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#30 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:47, 13.06.2017

Muszę jeszcze w takim razie sprawdzić lewy wewnętrzy czy nie mam wżerów. Próbowaliśmy wyjąć go ze skrzyni ale bardzo mocno siedział i w końcu się nie udało. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq