Napisano 14:31, 29.03.2017
Czy automat czy manual spalanie nie różni się za wiele, może litr do dwóch jak kolega napisał wyżej więcej.
Jak już kupisz acco to przed założeniem lpg skup się na tym, czy auto jest sprawne pod względem elektryki (cewki, czyli brak wypadania zapłonow, świece zapłonowe, czy sondy lambda są w pełni sprawne, itp) i sprawdź ustawienie zaworów.
Wszystko to, jeśli nie będziesz znał historii auta, które kupisz. Jeśli będziesz je znał i będzie miało historię serwisową, to możesz gaz bez tak dogłębnej analizy zakładać.
W przypadku, jeśli hitoria auta nie będzie znana, zwróć uwagę na wyżej wymienione rzeczy i jeśli coś będzie nie tak, to napraw to i dopiero zakładaj instalację.
Na słowo wierzyć instalatorowi raczej też nie ma co, że auto się nadaje, chyba że masz jakiś zaufany zakład lpg czy warsztat, który tą sprawę Ci załatwi i usunie ewentualne usterki.
Auto może jeździć dobrze na pb i nie wykazywac w 100 procentach wyzej wymienionych usterek, Ty będziesz zadowolony a założysz lpg i zaczną się problemy.
Jeżeli ww. elementy będą sprawne, instalator dobierze Ci dobre podzespoły i je zamontuje porządnie plus dobrze dostroi instalację, to od początku bedziesz zadowolony z tej inwestycji, (żadne checki nie będą Ci wyskakiwac, brak szarpan, żadnych falowan obrotów, moc auta jak na pb lub minimalnie ale tylko minimalnie mniejsza), która szybko Ci się zwróci, jeśli dużo będziesz jeździł.