Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2,2 ictdi Błąd P1057 gdzie szukać przyczyny

VII P1057

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 03.01.2017

Witam !

 

Auto dziś pod domem odpaliło i ni stad ni zowąd zgasło .

 

Nie odpala Sprawdziłem ELM błędy i okazało się P1057

 

DTC P1057:   Zwarcie do zasilania obwodu zaworu sterującego ciśnieniem w listwie paliwowej

 

Pilna prośba o lokalizacje  2 - stykowego zaworu sterujacego ciśnieniem paliwa .

Ten zawór na listwie CR jest 3 stykowy , wiec to chyba nie ten .

 

Procedura w ECM jest przejrzysta , ale o który czujnik chodzi ( ten za pompa CR?)

 

Procedura  mowi :

6.

Zmierzyć opór po stronie elektrozaworu między stykami nr 1 i nr 2 złączki 2-stykowej zaworu sterującego ciśnieniem paliwa

 

Proszę o pilna pomoc !!


  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:22, 03.01.2017

Podjedź do dobrego warsztatu .Podepną KTS wyjdą wszystkie parametry.Jeśli mają ESI Tronic i SIS to po ustalonym kodzie błędu według diagramu program prowadzi za rączkę jak i co wykonać żeby znaleźć przyczynę.Sprawdzą ciśnienie w czasie rozruchu na zasobniku.Ustalą co do wymiany.Jak się pomylisz Ty pokrywasz wszystko z kieszeni.Co możesz teraz zrobić sam - kombinować z podmianką części z nie wiadomo jakim wynikiem.Nie masz dobrego diagnoskopu żeby zobaczyć parametry rzeczywiste.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:25, 03.01.2017

  • 0

#3 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 03.01.2017

sęk w tym że auto nie pali , wiec jazda z lawetą mi sie nie uśmiecha . A orientujesz się o który wg ESM czujnik chodzi ?

 

Wiec

1.Odłączyłem wtyczkę od pompy CR i błąd pozostał ten sam , nowych nie ma .

2. Kiedy odlaczyłem wtyczke od czujnika na listwie CR doszedł nowy bład - ale po podłączeniu daje sie skasować tym ELM

 

Wnioski

są 3 warianty uszkodzenia

 

1 POMPA CR do wymiany ( dziwne bo ta co jest w aucie pochodzi z końca 2006) czyli była wymieniana

2. Zwarcie w obwodzie zasilania pompy

3. ECM zwariował ( oby nie)


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 22:31, 03.01.2017

  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:57, 03.01.2017

Z tego co czytałem w sieci to zdarzają się awarie tego zaworu ciśnienia, nowy kupisz i wymienisz w autoryzowanym serwisie Bosch'a (jest zamontowany po prawej stronie pompy wtryskowej).

 

2dbef5ad110b08ceb1982ed85bc31f44.jpg

 

DSC00462.jpg

 

DSC00465.jpg


Użytkownik Pejot edytował ten post 23:11, 03.01.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 00:41, 04.01.2017

Kto zdiagnozował że to akurat ten zawór ???Na podstawie czego ?????Nie trzeba jeździć do autoryzowanego warsztatu Bosch aby go wymienić.Najpierw diagnoza potem wymiana.Panowie zachowajmy kolejność logiczną.Jeżeli już to podjedz do warsztatu z autoryzacją Bosch i niech zdiagnozują diagnoskopem KTS. Wszystko będzie widać jak na dłoni w parametrach rzeczywistych !!!!!!.Jeśli zdiagnozują zawór to  nie musisz go kupować u nich bo Cię skroją.Powtórzę się jeszcze raz NAJPIERW DIAGNOZA ODPOWIEDNIM SPRZĘTEM.Ten zawór kosztuje parę stówek jak żle sam zdiagnozujesz będziesz w plecy


  • 0

#6 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:15, 04.01.2017

backdraft998 - jak najbardziej masz racje , na razie diagnoza - tak zrobie :-)

Ten zawór sobie spradzę miernikiem czy nie ma zwarcia ( w temp 20St ma mieć 3,5 Ohm) i bedzie wiadomo czy to nie on , ale KTS także pokaże o co kaman .

Także bez stresa mam jeszcze inne auto wiec nic na pałę.

PS. Bede informowal o postepach


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 05:18, 04.01.2017

  • 0

#7 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:34, 04.01.2017

Reset bledow zrobiłem porządnym komputerem i na razie pali błędów brak. Cisnienie na biegu jalowym listwy CR 30000 kPa (jeśli dobrze spisalem).

 

No i dalej lipa.

Auto ostygło i po kilu sekundach od odpalenia gaśnie i pokazuje błąd . Dobrze że kompa mialem w bagażniku bo inaczej byłoby nieciekawie.

 

Szukam dalej , jutro chyba zrobię dokladną diagnostykę jak zaleca serisówka


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 21:36, 04.01.2017

  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:08, 04.01.2017

Nie masz jak sprawdzić jakie wartości ciśnienia są w trakcie wystąpienia usterki?
Poniżej 18 MPa nie ,,przebije,, wtrysków.Musi być ponad 20 MPa
Jeżeli ciśnienie paliwa w zasobniku podczas rozruchu wynosi poniżej 10 MPa to wtedy trzeba wziąć pod lupę zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia paliwa.Jaką masz podaną wartość rezystancji 1-3 Ohm?
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:50, 04.01.2017

Backdraft998, rozwalają mnie Twoje posty, jeden konkretny błąd dotyczy zaworu sterującego ciśnieniem paliwa a Ty masz jeszcze wątpliwości gdzie szukać usterki ? :-D

 

A kontakt z Bosch Service poleciłem gdyż od razu mogą fachowo zrobić diagnostykę lub naprowadzić na rozwiązanie problemu ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:58, 04.01.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 02:08, 05.01.2017

W takich przypadkach postępuje się według diagramu analizując wszystkie parametry bieżące.Pracuję na systemie BOSCH KTS i nigdy nic nie jest oczywiste.Naucz się że podany błąd to nie rozwiązanie problemu.To że masz kod błędu to nie znaczy że zawsze na jego podstawie wymienisz element i będzie dobrze.Znając wartości jakie powinny być z tym co aktualnie jest możesz zacząć szukać rozwiązania.Proszę nie ucz mnie jak postępować.Staram się pomóc człowiekowi zdradzając mu to na co ma zwrócić uwagę.Jeśli masz wiedzę praktyczną i znasz procedury według SIS (sprawdzenie hydrauliczne i sprawdzenie elektryczne według schematu od czujnika do sterownika) możemy się wymienić wiedzą praktyczną.Przy okazji zainteresowany kolega będzie miał więcej wiedzy w tej materii.Rzuć coś konstruktywnego i zaskocz wszystkich.Może diagnoza bez diagnoskopu i rozwiązanie problemu po kontakcie z wróżką Samirą pod numerem tel. zaczynający się na 0800.. może wróżenie z fusów.Najlepiej wykaż się i daj koledze pewne rozwiązanie problemu.Podpisz się pod tym ze bierzesz za to odpowiedzialność.Na koniec proszę Cię abyś tego typu komentarze w przyszłosci zachował dla siebie bo nic nie wnoszą.Nie czytaj w sieci tylko się wykaż.Według Twojego myślenia po wyczytaniu w necie wszystko jest jasne i nic nie trzeba już sprawdzać bo podobno to częsta usterka.Tak może być ale nie zawsze musi.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 02:27, 05.01.2017

  • 0

#11 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:15, 05.01.2017

Pomiar rezystancji tego zaworu daje wartość 2,1 ohm przy 2 st na zewn,
Tak sie sklada że mam oba czujniki od kolegi na podmiankę i chyba zacznę tak na początek od tego na listwie CR ,

Czasem jak to w życiu rzeczy oczywiste nie są oczywiste , kod blędu wskazuje na obwód czujnika a nie na czujnik , wiec .... zobaczymy
Dziekuje za zainteresowanie tematem ale nie klućcie się Proszę :patyk

Dzisiaj rano wlaczylem podgrzewane postojowe przed uruchomieniem silnika dlatego odpalil i nie zgasł

Ps przed chwilą jadąc do pracy auto czasem przerywalo . Dzialo sie to przy dodawaniu
gazu ,ale nie za każdym razem. Ale zadny "czek" sie nie zaswiecil. Obstawiam ten zawór przy pompie. Dzisiaj po pracy zabieram się za wymianę.
...

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 07:39, 05.01.2017

  • 0

#12 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 05.01.2017

Wiec koledzy napiszczie proszę gdzie jest ten Ecu bo musze sprawdzic połączenia czujnika z Ecu .
Dzisiaj wsiadam po pracy do auta i blad juz sie pokazuje, bez krecenia silnika. Skasowac nie idzie , wiec auto na hale i sprawdzam twn nieszczesny zawor przy pompie. Rezystancja prawidlowa nieco powyzej 2 ohm. Poruszalem wtyczka, zapiełem ja i robie reset bledu i udalo sie , bledu nie ma auto Pali. :-)

Wniosek na szybko: cos nie łączy w tym obwodzie, dlatego ta moja prosba ww.

O POSTĘPACH BĘDĘ INFORMOWAŁ

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 18:45, 06.01.2017

  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:42, 05.01.2017

No właśnie błędy obwodu czujnika/zaworu są najłatwiejsze do zdiagnozowania i stąd rozśmieszyły mnie wywody backdraft'a :-)

 

Przy takim błędzie jest uszkodzona wtyczka, przewód albo sam zawór/czujnik i tyle, popryskaj styki odpowiednim środkiem a jak nie pomoże to trzeba poszukać przełamanego przewodu, ot co ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 17:43, 05.01.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:48, 05.01.2017

A już nie sam czujnik 😨Przecież to częsta usterka jak sam wyczytałeś😂Z Twoich wywodów należałoby już wymienić czujnik i na nic nie zwracać uwagi .To takie proste 😊.Pan Bosch byłby pod wrażeniem 😆 wszak jego wywody zawarte w ESI tronic są dla Ciebie takie oczywiste 😅.Teraz tylko inkasuj pieniądz.Będziesz konkurencją dla serwisów BOSCH po co płacić abonament 5 tyś na rok .Już mamy bazę wiedzy.Będę Cię polecał wszystkim😊lek na każdą chorobę😊Podał byś mi jeszcze tylko pomiędzy którymi pinami na wtyczce do sterownika wykonać pomiar.Przy okazji kolega skorzysta

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:57, 05.01.2017

  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:55, 05.01.2017

Błąd obwodu to jest błąd obwodu, do tego tutaj kolega miał tylko jeden numer kodu dlatego mogłem bez filozofowania naprowadzić gdzie szukać rozwiązania ;-)

 

Dla mnie to jest koniec wątku.


Użytkownik Pejot edytował ten post 17:56, 05.01.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, P1057

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq