Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2,2 ictdi Błąd P1057 gdzie szukać przyczyny

VII P1057

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:12, 05.01.2017

Które piny na wtyczce od sterownika?

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:17, 05.01.2017

  • 0

#17 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 05.01.2017

79 oraz 1,3,5(sa zmostkowane)

Styki popryskane ustrojstwem do stykow i poczekam do jutra rano, ale chyba czujnik trzeba bedzie podmienic bo gdy naciskam na wtyczkę to silnik inaczej zaczyna pracowac. Przewody wygladaja ok nie pozaginane ogolnie po wymontowaniu tej rynienki plastikowej co nie było prostym zadaniem przewody raczej nie będą przyczyną. Rano test.Pozdrawiam

Ps. Pozyczylem tester "Mega macs 42" i tam pokazuje wartosci rzeczywiste pompy dopiero po odpaleniu.

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 18:58, 05.01.2017

  • 0

#18 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:53, 05.01.2017

Już patrzyłeś ciągłość przewodów?Jaką masz pewność że na całej długości są dobre?

Błąd obwodu to jest błąd obwodu, do tego tutaj kolega miał tylko jeden numer kodu dlatego mogłem bez filozofowania naprowadzić gdzie szukać rozwiązania ;-)

Dla mnie to jest koniec wątku.

No patrz a błąd ,,głównego przekaźnika,, w grupie VAG TDI PD to nie błąd przekaźnika bo go tam nie ma.Błąd taki generuje inny element co nie ma nic wspólnego z przekaźnikiem. To takie oczywiste  :) Ale pewnie Ty to już wiesz :) Panie ,,Pejot,,


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 20:48, 05.01.2017

  • 0

#19 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 06.01.2017

Wiec tak auto odpalilo na starym zaworze bez problemu,ale przy wymianie na ten co dostalem do sprawozdania zauwazylem ze ma inne uszczelnienia i ogólnie czulem ze nie podpasuje. Zamontowalem go ale auto dawkowalo obroty od 1000- 1500 . Kilka sek pochodzilo i postanowiłem zamontować ponownie stary czujnik. Póki co wszystko działa ale rozglądam sie za jakimis nowym zaworem. Na allegro sprzedaja uzywki jako nowki za 350 wiec raczej się nie skuszę.

 

Obwód sprawdzony ( wiązka przy silniku ) , wszystkie przewody sa tak upakowane że aż dziwne aby coś miało się przetrzeć lub ułamać

 

Znalazłem zamiennik 0 928 400 687 w rozsądnych pieniądzach ok 400


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 12:03, 06.01.2017

  • 0

#20 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:46, 06.01.2017

To że upakowane to  niczym nie świadczy.Rozumiem że ciągłość przewodów patrzyłeś po odłączeniu wtyczki  od sterownika.Pomiędzy odpowiednimi pinami we wtyczce od sterownika a wtyczką od zaworu


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:47, 06.01.2017

  • 0

#21 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 06.01.2017

Udalo się  a oto winny :

 

ZŁĄCZE WTYK WTYCZKA BOSCH 1928403874 BDK

http://img01.allegro...7/14/6121171447

 

Ze styków śmierdziało spalonym plastikiem. To była ostatnia rzecz o jakiej bym pomyślał , taka solidna wtyczka a niestykala.

Teraz można kablami ruszać (choć to na razie taka prowizorka- poizolowane izolacja termokurczliwą) i silnik chodzi równo.

 

Szok taka pierdoła .... ale człowiek zawsze czegoś sie uczy . Tak jak pisałem wcześniej : Rzeczy oczywiste wcale takie być nie muszą :-)

 

Teraz bedą obwąchiwał wtyczke w przypadku usterek :cwaniak:. Miłego dnia


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 16:17, 06.01.2017

  • 0

#22 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:58, 06.01.2017

A dasz wiarę że w prawie nowym VW Crafter zgniła wiązka elektryczna (w osłonie) i wyrzucało nielogiczne błędy .Też wszystko wyglądało ładnie .Nigdy nic nie jest oczywiste.Generowany błąd to tylko wskazówka a nie lek na ,,chorobę,,

W końcu sprawdzałeś ciągłość od strony wtyczki sterownika?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:17, 06.01.2017

  • 0

#23 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 06.01.2017

Tak sprawdzałem . Troche bylo gimnastyki ale udało się , nic nie wskazywalo na to bo pomiar miernikiem dawal przejscie. W mierniku te bolce na przewodach sa nieco grubsze od tego co jest w zaworze i byl styk . Dopiero wpadlem na to jak zalozylem na wtyczke ten zapasowy zawór i ruszalem kablem . Kilka ruchow i na wlaczonym zaplonie wywala błąd. Kilka razy zrobilem ta operacje i nie mialem watpliwosci ze to wtyczka . Bingo.

 

oto zdjecia

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

 upalił sie styk na tym grubym zólto czarnym przewodzie

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

Ps . Skutecznie udało mi się za każdym razem odczytac i skasowac blad na pomoca ELM na Bluetooth i programu Skan Master ze sklepu Play (tylko ten potrafił skasować błąd)

Ps2. Wniosek jest następujący blad P1057 moze sie pokazywac w przypadku niełaczenia zaworu CR przy pompie lub gdy jest uszkodzony sam zawór albo wtyczka odpieta. Blad sam nie znika, trzeba będzie kasowac testerem.

Pozdrawiam


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 20:44, 06.01.2017

  • 0

#24 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:10, 06.01.2017

Jeśli końcówki multimetru masz za ,,grube,, żeby zmieścić w piny to możesz to zrobić domowym sposobem.Zwykły spinacz biurowy :) załatwia sprawę :) W warsztacie pozostaje jeszcze oscyloskop.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:10, 06.01.2017

  • 0

#25 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 06.01.2017

Oscyloskop to jedna z wielu rzeczy które chciałoby się mieć w swoim garażu. Aby fajnie wyposażyć garaż to musiałbym sprzedać chyba dom. Ale patrząc realnie dla wielu z nas pozostaje Forum np. HAKP 😀

Dzięki chłopaki za zainteresowanie i chęć pomocy

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 18:24, 06.01.2017

  • 0

#26 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:45, 06.01.2017

Dobry diagnoskop ma funkcję oscyloskopu.Zakup około 15 -20 tyś abonament roczny w zależności od potrzeb (dostęp do danych ESI) 5 nawet 10 tyś .Domu nie trzeba sprzedać ale wydatek jest.Przy jednej marce np Honda diagnoskop nie jest dużym wydatkiem.Przy naprawach wszystkich marek musisz mieć wile diagnoskopów.Star diagnoza . VCDS .OPCOM.VCDS itd i aktualizacje .To wszystko legal :(

Oby  jeździł długo bez problemów :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:47, 06.01.2017

  • 0

#27 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:21, 07.01.2017

Odchodząc troche od tematu to ten zawór to dobry pomysł na dodatkowe zabezpieczenie przeciw złodziejom. Noszę sie z zamiarem dokupić czegoś takiego jak breloczek który aktywuje załączanie dwóch wybranych obwodów. :-)

 

Pozdr.


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 16:21, 07.01.2017

  • 0

#28 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:47, 07.01.2017

Nie do końca.Wejście w ,,niego,, ECU może odebrać jako błąd.
  • 0

#29 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 07.01.2017

Będę to sprawdzał ale na wiosnę bo teraz to już mam dość ... Dodatkowo jako drugi obwód do odcięcia to byłby któryś przewód z linii OBD II.
  • 0

#30 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:47, 24.01.2018

Udalo się  a oto winny :

 

ZŁĄCZE WTYK WTYCZKA BOSCH 1928403874 BDK

http://img01.allegro...7/14/6121171447

 

Ze styków śmierdziało spalonym plastikiem. To była ostatnia rzecz o jakiej bym pomyślał , taka solidna wtyczka a niestykala.

Teraz można kablami ruszać (choć to na razie taka prowizorka- poizolowane izolacja termokurczliwą) i silnik chodzi równo.

 

Szok taka pierdoła .... ale człowiek zawsze czegoś sie uczy . Tak jak pisałem wcześniej : Rzeczy oczywiste wcale takie być nie muszą :-)

 

Teraz bedą obwąchiwał wtyczke w przypadku usterek :cwaniak:. Miłego dnia

czy to ta wtyczka co wchodzi w regulator ciśnienia paliwa 


  • 0
maniek7414





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, P1057

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq