Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

centralny zamek sam sie zamyka

VII centralny zamyka się

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#16 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:02, 04.07.2017

Aktualizacja z mojej strony.

 

Znalazłem takową informację w internecie dotyczącą hondy ridgeline:

Otóż owo potrójne ryglowanie nie jest do końca ryglowaniem. Podobno oznacza to że samochód podczas zamknięcia drzwi dostaje informację że jest zamknięty (czyli przycisk na drzwiach kierowcy jest wciśnięty) i próbuje go automatycznie odblokować. I to są pierwsze dwie próby, pierwsze dwa strzały zamków to tak naprawdę próba odblokowania zamków. Można to łatwo sprawdzić samemu, faktycznie tak jest. Po tych dwóch próbach micu wraca do ustawień domyślnych dla zamków drzwi czyli do pozycji zamkniętej. Czyli rygluje wszystkie zamki. Spowodowane jest to złym sygnałem z zamka drzwi kierowcy. Może być to problem z masą.

 

Idąc za tą wskazówką rozebrałem ponownie drzwi. Sygnał o zamknięciu pochodzi z siłownika, bo tam wszystko jest podpięte (przycisk zamknięcia, klamka itd). Do niej idą dwie kostki. Jak pisałem wcześniej mój siłownik się spalił i go wymieniłem. Najprawdopodobniej nie do końca wpiąłem jedną z tych kostek kiedy zakładałem siłownik. Ciężko mi to stwierdzić po fakcie, jednak wydaje mi się że bardzo trudno wchodziła mi jedna z nich do końca, nie pamiętam żebym miał takie problemy wcześniej. Ale po złożeniu wszystko działa na 100%. Blokada otwarcia klapy bagażnika też. Zrobiłem to wczoraj, jeśli coś mi się wywali za jakiś czas na pewno tu napiszę, jeśli nie to chyba faktycznie jak zwykle głównym problemem byłem ja sam :)

 

To by wyglądało na tyle jeśli chodzi o moje potrójne rozbieranie micu w celu znalezienia przepalonych ścieżek i innych tego typu kwiatków :)

 

Dla potomnych - jeśli micu świruje a jednym z objawów jest to ryglowanie z podwójną próbą odblokowania to problem na pewno leży w siłowniku albo gdzieś tam w drzwiach i od tego najlepiej zacząć.


  • 0

#17 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:06, 05.07.2017

pga dzięki za ceną iformację. Jesli problem się pojawi zacznę w takim razie od połączeń kostek w drzwiach.
Pzd.
  • 0

#18 nimiroff

nimiroff
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX-L Hybrid
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:55, 26.07.2017

Witam.

Mam to samo. Ale poprawienie kostek nie pomaga.

Robiłem nawet taki myk, że odpiąłem całą kostkę do drzwi kierowcy i było to samo.

Tak że problem leży NIE po stronie modułu zamka centralnego czy siłownika. ewentualnie MICU.

Mam dwa nowe siłowniki w drzwiach z przodu, ale ze starymi było to samo.

 

Plus do tego jak jadę i włączę kierunkowskaz, albo otwieram szyberdach to zamykają się i zamki próbują się zamknąć aż póki nie wyłączę kierunkowskaz. Ale! jeśli mam zamknięte wszystkie drzwi oprócz kierowcy, czyli cypelek na drzwiach jest podniesiony ręcznie, to takiego efektu nie ma.

Wszystkie inne obawy są te same. Odbywa się to najczęściej w wilgotną pogodę. Kiedy sucho i ciepło to nie ma takiego.

 

Klapa bagażnika też działa tylko w suchą pogodę:)

 

Oraz jak zamykam samochód na alarm, to niedługo sam włącza mi w salonie światło, próbuje zamykać drzwi, gasi światło.

Taka kolejność. Zamykam - światło w salonie - zamki ciach - światło wyłącza się. Nie ma interwałów czy reguły tego co się dzieje. dla tego mam wyłączone światła przy otwartych drzwiach.

 

PS: nie mam innego alarmu niż fabryczny, mam LEDy w oświetleniu salonu.


  • 0

ACCORD VI 2000 2.0 ES ==> ACCORD VII 2004 2,2 i-CTDi + ACCORD IX 2016 2.0 Hybrid EX-L + ACURA TLX 2019 3,5 VTEC


#19 nimiroff

nimiroff
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX-L Hybrid
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 27.07.2017

http://www.accordklu...zamykanie-auta/

w tym wątku też trochę opisywałem.


  • 0

ACCORD VI 2000 2.0 ES ==> ACCORD VII 2004 2,2 i-CTDi + ACCORD IX 2016 2.0 Hybrid EX-L + ACURA TLX 2019 3,5 VTEC


#20 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:12, 27.07.2017

No to rzeczywiście magia. Oglądałeś micu w środku?


  • 0

#21 nimiroff

nimiroff
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX-L Hybrid
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 27.07.2017

No to rzeczywiście magia. Oglądałeś micu w środku?

Jeszcze nie.

Planuję niedługo.


  • 0

ACCORD VI 2000 2.0 ES ==> ACCORD VII 2004 2,2 i-CTDi + ACCORD IX 2016 2.0 Hybrid EX-L + ACURA TLX 2019 3,5 VTEC


#22 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 27.12.2017

Wczoraj panna Hanna zrobiła mi numer, wszystkie zamki zaryglowały się od wewnątrz, wysiadłem na zapalonym silniku, drzwi zamknięte aby się nagrzało w środku, idę do bagażnika? nic...zamknięte, drzwi tak samo....wycieczka 20km w jedną stronę po zapasowy kluczyk.. stało się to nagle i ot tak sobie....dobrze że blisko domu byłem. Czytam posty powyżej i w sumie nie wiem nadal co robic z tym fantem...pewnie, mogę mieć drugi kluczyk w kieszeni, ale co z bagażnikiem?  mam kombi i w sumie beż bagażnika?   rozbierać drzwi i do siłownika zajrzeć?  czy też sławny MICU?


  • 0

#23 nimiroff

nimiroff
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX-L Hybrid
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 27.12.2017

Wczoraj panna Hanna zrobiła mi numer, wszystkie zamki zaryglowały się od wewnątrz, wysiadłem na zapalonym silniku, drzwi zamknięte aby się nagrzało w środku, idę do bagażnika? nic...zamknięte, drzwi tak samo....wycieczka 20km w jedną stronę po zapasowy kluczyk.. stało się to nagle i ot tak sobie....dobrze że blisko domu byłem. Czytam posty powyżej i w sumie nie wiem nadal co robic z tym fantem...pewnie, mogę mieć drugi kluczyk w kieszeni, ale co z bagażnikiem? mam kombi i w sumie beż bagażnika? rozbierać drzwi i do siłownika zajrzeć? czy też sławny MICU?


Jak drugim kluczykiem otworzysz drzwi, to przepali się bezpiecznik na zamku centralnym. Już tak robilem. Warto mieć zapasowy bezpiecznik :)

Użytkownik nimiroff edytował ten post 20:39, 27.12.2017

  • 0

ACCORD VI 2000 2.0 ES ==> ACCORD VII 2004 2,2 i-CTDi + ACCORD IX 2016 2.0 Hybrid EX-L + ACURA TLX 2019 3,5 VTEC


#24 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:49, 28.12.2017

Nie przepalił się, drzwi otworzyłem drugim kluczykiem, centralny nadal działa, no raczej świruje.....można z tym żyć jednak bagażnik wogóle się nie otwiera.....nie wiem w sumie gdzie szukać problemu?

Może podłączenie pod komputer pokaże gdzie jest problem?


Użytkownik ropa2 edytował ten post 11:51, 28.12.2017

  • 0

#25 nimiroff

nimiroff
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX-L Hybrid
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:47, 01.01.2018

Żyć to można, ale pamiętać o tym cały czas. Ja otwieram okno albo gaszę silnik jak wychodzę:)
Gorzej ze sprzedażą samochodu.....
  • 0

ACCORD VI 2000 2.0 ES ==> ACCORD VII 2004 2,2 i-CTDi + ACCORD IX 2016 2.0 Hybrid EX-L + ACURA TLX 2019 3,5 VTEC


#26 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 01.01.2018

Witam,

 

Przerabiałem ten temat w zeszłym tygodniu.

Winny jest mirostyk w siłowniku zamka drzwi kierowcy.

Objawy uszkodzonego mirostyku to samoczynnie zamykanie się samochodu i brak możliwości otwarcia bagażnika.

Robimy tak:

- ściągamy boczek drzwi (3) śruby, a reszta na klipsy, odpinamy przyciski od szyb i klamkę wewnętrzną;

- odkręcamy dolne mocowanie prowadnicy szyby;

- odkręcamy cały mechanizm zamka i wyciągamy prowadnice;

- wyciągamy siłownik i rozklejamy jego obudowę;

Mikrostyk wyciągamy i myjemy w kontakcie lub WD40, jeśli operacja mycia się powiedzie to naciskając go powinnyśmy słyszeć klikanie.

Składamy wszystko do kupy, kleimy i  montujemy w odwrotnej kolejności.

 

Możemy spawdzić mirostyk w łatwy sposób. 

do siłownika dochodzą dwie wiązki przewodów.

Jedna kostka dwuprzewodowa jest do sterowania siłownikiem.

Druga kostka trzyprzewodowa jest od mikrostyku. 

Wpinamy się w przewody od mirostyku i sprawdzamy przejścia pomiędzy przewodami jednocześnie zamykając i otwierając zamek centralny, tak aby siłownik pracował. Sprawdzamy czy sygnał pojawia się na kolejnych przewodach.

Mikrostyk nie do dostania nowy, jedynie używka z innego siłownika do accord vii.

 

 

Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pytania to służę pomocą. 

Osobiście kupiłem jeszcze nowy zamiennik siłownika jak się oryginalny zablokuje jeszcze raz to przekładam chińczyka.

 

Dzisiaj znowu przestał działać centralny, także montuję chińczyka.


Użytkownik maniekM edytował ten post 16:59, 01.01.2018

  • 0

#27 nimiroff

nimiroff
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX-L Hybrid
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:34, 02.01.2018

Witam. Ja zamieniłem już dwa słownika. Oba nie są oryginalne. Przy zakupie auta miałem trzeci, już był kiedyś spawany. Tak że kiedyś odpinałem całą kostkę przewodów od drzwi kierowcy i było to samo. Mi się wydaje problem w innym miejscu.
Jak przy otwartych drzwiach kierowcy wcisnąć cepelek, to zamek ma od razu się podskoczyć do góry czy tylko jak zamknąć drzwi? Bo u mnie po kilku-kilkunastu sekundach (jak mu się zechce) sam podnosi cepelek, bez zamykania drzwi.
Moduł zamka centralnego jest w drzwiach, ale obok MICu coś klika, jakiś przekaźnik. Czy to ktoś sprawdzał?
  • 0

ACCORD VI 2000 2.0 ES ==> ACCORD VII 2004 2,2 i-CTDi + ACCORD IX 2016 2.0 Hybrid EX-L + ACURA TLX 2019 3,5 VTEC


#28 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 02.01.2018

Sposób sprawdzania mikrostyku poprzez odłączenie kostki od siłownika jest błędnym sposobem.

Przy odłączonej kostce od siłownika do MICU nie wraca właściwy sygnał i sterownik uważa, że drzwi są nadal zamknięte.

 

Zaobserwuj że, kiedy następuje samoistne ryglowanie samochodu po zapłonie sterownik najpierw dwukrotnie wysyła sygnał na otwarcie drzwi, dopiero trzeci sygnał zamyka drzwi.

Możesz to zweryfikować w prosty sposób.

1. Otwórz drzwi centralnym zamkiem,

2. Zamknij drzwi pasażera i wciśnij bolec od ryglowania drzwi.

3. Przekręć na zapłon, tak żeby sterownik błędnie zaryglował drzwi.

Zobaczysz, że pierwsze co się stanie to drzwi pasażera zostaną otwarte, dopiero potem zamknie wszystkie zamki.

 

Jeśli siłowniki są sprawne to najprawdopodobniej wiązka. Sprawdź czy dla wszystkich 3 przewodów jest przejście od siłownika do samego MICU.

Może na łączeniu wiązki w drzwiach masz uszkodzenie.


  • 0

#29 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:09, 03.01.2018

Więc jak sprawdzić czy mikrostyki na siłowniku drzwi kierowcy są wporzadku?

 

Demontaż tapicerki drzwi....okazuje się że mikrostyk wogóle nie działa....po próbie jakos udało się że zaczoł klinać.....ale jednak kupie nowy siłownik, jak sa drzwi rozebrane to od razu nowy założę.


Użytkownik ropa2 edytował ten post 19:01, 03.01.2018

  • 0

#30 maniekM

maniekM
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Grzywna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 03.01.2018

Więc jak sprawdzić czy mikrostyki na siłowniku drzwi kierowcy są wporzadku?

 

Demontaż tapicerki drzwi....okazuje się że mikrostyk wogóle nie działa....po próbie jakos udało się że zaczoł klinać.....ale jednak kupie nowy siłownik, jak sa drzwi rozebrane to od razu nowy założę.

Już tłumaczę,

Jak masz wyciągnięty siłownik to przykładasz omomierz od pinów od mikrostyku (nie pamiętam już, ale chyba środkowy i prawy styk), omomierz powinien pokazać zwarcie. Jest to sytuacja informująca MICU o zamkniętych drzwiach.

Następnie wajchą na siłowniku symulujesz otwarcie drzwi, omomierz nie pokazuje zwarcia na tych samych stykach, na których prędzej mierzyłeś.

Stąd wiadomo, że mikrostyk działa.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, centralny, zamyka się

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq