Aktualizacja z mojej strony.
Znalazłem takową informację w internecie dotyczącą hondy ridgeline:
Otóż owo potrójne ryglowanie nie jest do końca ryglowaniem. Podobno oznacza to że samochód podczas zamknięcia drzwi dostaje informację że jest zamknięty (czyli przycisk na drzwiach kierowcy jest wciśnięty) i próbuje go automatycznie odblokować. I to są pierwsze dwie próby, pierwsze dwa strzały zamków to tak naprawdę próba odblokowania zamków. Można to łatwo sprawdzić samemu, faktycznie tak jest. Po tych dwóch próbach micu wraca do ustawień domyślnych dla zamków drzwi czyli do pozycji zamkniętej. Czyli rygluje wszystkie zamki. Spowodowane jest to złym sygnałem z zamka drzwi kierowcy. Może być to problem z masą.
Idąc za tą wskazówką rozebrałem ponownie drzwi. Sygnał o zamknięciu pochodzi z siłownika, bo tam wszystko jest podpięte (przycisk zamknięcia, klamka itd). Do niej idą dwie kostki. Jak pisałem wcześniej mój siłownik się spalił i go wymieniłem. Najprawdopodobniej nie do końca wpiąłem jedną z tych kostek kiedy zakładałem siłownik. Ciężko mi to stwierdzić po fakcie, jednak wydaje mi się że bardzo trudno wchodziła mi jedna z nich do końca, nie pamiętam żebym miał takie problemy wcześniej. Ale po złożeniu wszystko działa na 100%. Blokada otwarcia klapy bagażnika też. Zrobiłem to wczoraj, jeśli coś mi się wywali za jakiś czas na pewno tu napiszę, jeśli nie to chyba faktycznie jak zwykle głównym problemem byłem ja sam
To by wyglądało na tyle jeśli chodzi o moje potrójne rozbieranie micu w celu znalezienia przepalonych ścieżek i innych tego typu kwiatków
Dla potomnych - jeśli micu świruje a jednym z objawów jest to ryglowanie z podwójną próbą odblokowania to problem na pewno leży w siłowniku albo gdzieś tam w drzwiach i od tego najlepiej zacząć.