Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jaki moment dokręcania łożyska / piasty

VII łożyska moment siła wymiana łożyska moment dokręcania łożyska

Najlepsza odpowiedź Statom , 08:32, 07.09.2016

Hej :)
 

nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.

Jak nie ma, jak jest?
2016-09-07%20piasta%20przoacuted_zpsjnql

Pozdrawiam
Tomek Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 06.09.2016

Witam, 

 

nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.

Otóż czeka mnie wymiana przedniego lewego łożyska koła oraz tylnej prawej piasty.

Pytanie brzmi: z jaką siłą / momentem dokręcać nakrętkę centralną tak aby łożyska miały prawidłowe napięcie wstępne?

Słyszałem o wielu przypadkach, że nowe łożyska siadały po bardzo krótkim czasie ponieważ zostały za mocno skręcone.

 


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 06:01, 07.09.2016

Ktoś to w ogóle dokreca momentem z przodu? Pneumat na 2 i jazda lub rurka pół metra plus ile siły masz. Celuj aby zaklepac podkladke w tym samym miejscu. Z tyłu w CL piasta jest na 4 śruby to z czuciem i mocno.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#3 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:44, 07.09.2016

Z jednej strony nie słyszałem aby ktoś momentem dokręcał, ale z drugiej strony słyszałem wiele opinii, że łożyska zostały za mocno dokręcone i przez to siadły po pół roku. Po prostu pragnę tego uniknąć.


  • 0

#4 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:55, 07.09.2016

Nie pamiętam dokładnie ale było to ponad 200 Nm, po pracy sprawdzę w Manualu bo tam to widziałem.


  • 0

#5 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:08, 07.09.2016

No chyba bylo z 220NM,jak i siebie dokrecalem z przodu.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#6 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:32, 07.09.2016   Najlepsza odpowiedź

Hej :)
 

nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.

Jak nie ma, jak jest?
2016-09-07%20piasta%20przoacuted_zpsjnql

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:34, 07.09.2016

Ma być mocno ...bez wieszania czy skakania na przedłużce i będzie hulać

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:34, 07.09.2016

  • 0
                       

#8 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:50, 07.09.2016

Jest jak byk moment podany to tyle krecic a nie plakac potem ze lozysko padlo po 20tys,

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#9 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 07.09.2016

przyznaje się do błędu, musiałem nie zauważyć tych momentów na schemacie, chyba szukałem tych wartości tylko w opisach czynności. Biorę to na klate :)

sorry za zamieszanie, teraz przynajmniej wiem z jaką siłą należy dokręcić :)


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:44, 08.09.2016

Piasta koła przód .

Nowe nakrętki

M22 -181 Nm

M24-245

Autodata podaje tak samo


  • 0

#11 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 12.09.2016

Łożyska wymienione, nakrętki dokręcone z poprawnym momentem, teraz jest ciszej :) Dzięki za pomoc


  • 0

#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:27, 12.09.2016

Jako uzupełnienie: Tylna  piasta jest przykręcona 4x śrubami które są dokręcane z siłą 64Nm.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:46, 13.09.2016

Zgadza się, przy czym wydaje mi się, że śruby od tylnej piasty nie mają wpływu na napięcie wstępne pracy łożyska, co innego jest w przednim kole, tam centralna nakrętka za to odpowiada. 

Apropo piasty tylnej, w zestawie dostałem również nakrętkę centralną taką samą jak była w zestawie również z łożyskiem na przód, były jakieś dwie wersje mocowań? 


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:13, 13.09.2016

A co to jest napięcie wstępne pracy łożyska?

Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to co masz na myśli to ani z tylu śruby i ani z przodu nakrętka nie ma wpływu na napięcie pracy łożyska.
 

Z tylu 4 śruby mocują tylko obudowę łożyska.
Z przodu centralna nakrętka dociska tylko wewnętrzną tuleję łożyska do przegubu zewnętrznego.
 

Czasy kiedy nakrętka regulowała napięcie wstępne pracy łożyska już dawno minęły.
Ostatnim Accorem który miał tak montowane łożyska, z tego co wiem, był accord I albo II.

 

Co do nakrętki to z tego co myślę jest ona potrzebna tylko do wersji Accora CM gdzie tylna piasta jest inna, bo mocowana nakrętką.

Tam jest ręczny z bębnami hamulcowymi.

Po co dali ci taką nakrętkę do kompletu, to jest ciekawe pytanie? ;-)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 13.09.2016

A co to jest napięcie wstępne pracy łożyska?

Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to co masz na myśli to ani z tylu śruby i ani z przodu nakrętka nie ma wpływu na napięcie pracy łożyska.
 

Z tylu 4 śruby mocują tylko obudowę łożyska.
Z przodu centralna nakrętka dociska tylko wewnętrzną tuleję łożyska do przegubu zewnętrznego.
 

Czasy kiedy nakrętka regulowała napięcie wstępne pracy łożyska już dawno minęły.
Ostatnim Accorem który miał tak montowane łożyska, z tego co wiem, był accord I albo II.

 

Co do nakrętki to z tego co myślę jest ona potrzebna tylko do wersji Accora CM gdzie tylna piasta jest inna, bo mocowana nakrętką.

Tam jest ręczny z bębnami hamulcowymi.

Po co dali ci taką nakrętkę do kompletu, to jest ciekawe pytanie? ;-)

co do tego napięcia wstępnego łożysk to może i masz racje, bo faktycznie ściskany jest chyba tylko wewnętrzny pierścień (dobrze by było zobaczyć przekrój rysunkowy konstrukcji aby się upewnić) - co nie zmienia faktu, że może mieć to istotny wpływ na pracę łożysk. Taki przykład: kilka tygodni temu usłyszałem głośną pracę łożyska lewego przedniego koła, aby się upewnić podniosłem samochód, zdjąłem koło, zacisk i odkręciłem półoś po czym upewniłem się, że to łożysko i skręciłem wszystko z powrotem przy czym zakręciłem wszystko na próbę momentem około 30% mniejszym (tak wiem ciężko porównać moment odkręcania z momentem dokręcania ale proszę mi uwierzyć, że dokręciłem zdecydowanie lżej - ale pomiaru nie dokonywałem). Po czym łożysko zaczęło pracować jeszcze głośniej. Wniosek nasuwa się tylko jeden, ten moment dokręcania ma istotny wpływ na warunki pracy łożyska. 

 

Co do nakrętki dorzuconej do zestawu to niezła zagadka :)


Użytkownik grzes508 edytował ten post 21:30, 13.09.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożyska, moment, siła, wymiana łożyska, moment dokręcania łożyska

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq