Najlepsza odpowiedź Statom , 08:32, 07.09.2016
Hej
Jak nie ma, jak jest?nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.
Pozdrawiam
Tomek Przejdź do postu
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Najlepsza odpowiedź Statom , 08:32, 07.09.2016
Hej
Jak nie ma, jak jest?nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.
Napisano 22:07, 06.09.2016
Witam,
nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.
Otóż czeka mnie wymiana przedniego lewego łożyska koła oraz tylnej prawej piasty.
Pytanie brzmi: z jaką siłą / momentem dokręcać nakrętkę centralną tak aby łożyska miały prawidłowe napięcie wstępne?
Słyszałem o wielu przypadkach, że nowe łożyska siadały po bardzo krótkim czasie ponieważ zostały za mocno skręcone.
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
Napisano 06:01, 07.09.2016
Napisano 06:44, 07.09.2016
Z jednej strony nie słyszałem aby ktoś momentem dokręcał, ale z drugiej strony słyszałem wiele opinii, że łożyska zostały za mocno dokręcone i przez to siadły po pół roku. Po prostu pragnę tego uniknąć.
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
Napisano 07:55, 07.09.2016
Nie pamiętam dokładnie ale było to ponad 200 Nm, po pracy sprawdzę w Manualu bo tam to widziałem.
Napisano 08:08, 07.09.2016
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0
Napisano 08:34, 07.09.2016
Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:34, 07.09.2016
Napisano 08:50, 07.09.2016
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0
Napisano 09:51, 07.09.2016
przyznaje się do błędu, musiałem nie zauważyć tych momentów na schemacie, chyba szukałem tych wartości tylko w opisach czynności. Biorę to na klate
sorry za zamieszanie, teraz przynajmniej wiem z jaką siłą należy dokręcić
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
Napisano 21:44, 08.09.2016
Piasta koła przód .
Nowe nakrętki
M22 -181 Nm
M24-245
Autodata podaje tak samo
Napisano 20:11, 12.09.2016
Łożyska wymienione, nakrętki dokręcone z poprawnym momentem, teraz jest ciszej Dzięki za pomoc
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
Napisano 21:27, 12.09.2016
Jako uzupełnienie: Tylna piasta jest przykręcona 4x śrubami które są dokręcane z siłą 64Nm.
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
Napisano 06:46, 13.09.2016
Zgadza się, przy czym wydaje mi się, że śruby od tylnej piasty nie mają wpływu na napięcie wstępne pracy łożyska, co innego jest w przednim kole, tam centralna nakrętka za to odpowiada.
Apropo piasty tylnej, w zestawie dostałem również nakrętkę centralną taką samą jak była w zestawie również z łożyskiem na przód, były jakieś dwie wersje mocowań?
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
Napisano 15:13, 13.09.2016
A co to jest napięcie wstępne pracy łożyska?
Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to co masz na myśli to ani z tylu śruby i ani z przodu nakrętka nie ma wpływu na napięcie pracy łożyska.
Z tylu 4 śruby mocują tylko obudowę łożyska.
Z przodu centralna nakrętka dociska tylko wewnętrzną tuleję łożyska do przegubu zewnętrznego.
Czasy kiedy nakrętka regulowała napięcie wstępne pracy łożyska już dawno minęły.
Ostatnim Accorem który miał tak montowane łożyska, z tego co wiem, był accord I albo II.
Co do nakrętki to z tego co myślę jest ona potrzebna tylko do wersji Accora CM gdzie tylna piasta jest inna, bo mocowana nakrętką.
Tam jest ręczny z bębnami hamulcowymi.
Po co dali ci taką nakrętkę do kompletu, to jest ciekawe pytanie?
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
Napisano 21:29, 13.09.2016
A co to jest napięcie wstępne pracy łożyska?
Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to co masz na myśli to ani z tylu śruby i ani z przodu nakrętka nie ma wpływu na napięcie pracy łożyska.
Z tylu 4 śruby mocują tylko obudowę łożyska.
Z przodu centralna nakrętka dociska tylko wewnętrzną tuleję łożyska do przegubu zewnętrznego.
Czasy kiedy nakrętka regulowała napięcie wstępne pracy łożyska już dawno minęły.
Ostatnim Accorem który miał tak montowane łożyska, z tego co wiem, był accord I albo II.
Co do nakrętki to z tego co myślę jest ona potrzebna tylko do wersji Accora CM gdzie tylna piasta jest inna, bo mocowana nakrętką.
Tam jest ręczny z bębnami hamulcowymi.
Po co dali ci taką nakrętkę do kompletu, to jest ciekawe pytanie?
co do tego napięcia wstępnego łożysk to może i masz racje, bo faktycznie ściskany jest chyba tylko wewnętrzny pierścień (dobrze by było zobaczyć przekrój rysunkowy konstrukcji aby się upewnić) - co nie zmienia faktu, że może mieć to istotny wpływ na pracę łożysk. Taki przykład: kilka tygodni temu usłyszałem głośną pracę łożyska lewego przedniego koła, aby się upewnić podniosłem samochód, zdjąłem koło, zacisk i odkręciłem półoś po czym upewniłem się, że to łożysko i skręciłem wszystko z powrotem przy czym zakręciłem wszystko na próbę momentem około 30% mniejszym (tak wiem ciężko porównać moment odkręcania z momentem dokręcania ale proszę mi uwierzyć, że dokręciłem zdecydowanie lżej - ale pomiaru nie dokonywałem). Po czym łożysko zaczęło pracować jeszcze głośniej. Wniosek nasuwa się tylko jeden, ten moment dokręcania ma istotny wpływ na warunki pracy łożyska.
Co do nakrętki dorzuconej do zestawu to niezła zagadka
Użytkownik grzes508 edytował ten post 21:30, 13.09.2016
Mój accord --> http://www.accordklu...-s-by-grzes508/
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych