Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana uszkodzonej skrzyni automatycznej

VII automat skrzynia wymiana używana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:28, 22.07.2016

Witam Szanowne grono. Jestem nowym użytkownikiem forum. Niedawno zostałem posiadaczem Accorda VII w wersji Executive i w zawiązku z tym postanowiłem dołączyć do forum użytkowników tego auta.

 

Chciałbym zapytać tutaj, czy wymiana automatu na używany niesie ze sobą jakieś problemy techniczne? Czy robi się to tak jak ze zwykłą manualną, wyjmując starą i na jej miejsce zakładając drugą, czy jednak czynność ta wymaga jakiejś głębszej filozofii, typu strojenie, kodowanie itd itp? Będę wdzięczny za informacje na ten temat. W najbliższym czasie będę wymieniał u siebie skrzynię, trochę się boję oddać do warsztatu bo mogą coś spartaczyć i wolałbym zająć się tym samodzielnie. Nie wiem tylko, czy nie ma przy tej robocie jakichś zagłostek, które mi nie pozwolą na zrobienie wszystkiego tak jak trzeba.

 

Pozdrawiam 


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:30, 22.07.2016

Skrzynia przekłada się bez problemu. Z tego co wiem w VII biegi są przełączane ciśnieniem oleju a nie elektronicznie wiec nie powinno wymagać to jakiegoś strojenia( chyba że się mylę ).
Co do zakwostek to przy demontażu starej s/b musisz odkręcić konwerter , przed zdjęciem skrzyni.
  • 0

#3 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:47, 22.07.2016

Jakie masz objawy że zdecydowałeś się na wymianę i jaki masz przebieg faktyczny , weryfikowalny ?
  • 0

#4 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:01, 22.07.2016

vova777 dzięki za odpowiedź. Jak dobrze rozumiem, muszę w pierwszej kolejności zdjąć konwerter, a dopiero następnie samą skrzynię? Montaż zapewne w odwrotnej kolejności?

 

Jeżeli ktoś chciałby dodać coś jeszcze, chętnie przeczytam. Przyda się każda najmniejsza nawet informacja.

 

Objawy są takie, że wyskakują biegi, czasem jedzie tylko na jedynce,a reszta się ślizga. Ogólnie skrzynia zajechana już.


Użytkownik Łapa6 edytował ten post 18:02, 22.07.2016

  • 0

#5 Maciek82

Maciek82
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Pieszyce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -11
Zła

Napisano 21:45, 22.07.2016

wymiana nie sprawi probemu ale używana skrzyniato zawsze ryzyko, trzeba pamietac aby wymienic cały olej i filtr


  • 0

#6 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:22, 22.07.2016

wymiana nie sprawi probemu ale używana skrzyniato zawsze ryzyko, trzeba pamietac aby wymienic cały olej i filtr

To prawda, bo może się okazać, że używka niedomaga. Ale sprzedający daje gwarancję, także w razie czego wymontuję i odeślę, a będę stratny tylko na swoim czasie, który poświęcę na robotę.

 

Jeszcze kwestia wymiany oleju. Słyszałem, że w przypadku gdy trudno jest zweryfikować przebieg skrzynie, lepiej jest nie wymieniać całego oleju, tylko 3-4 litry, które schodzą przy statycznej wymianie. W przeciwnym razie, można posadzić sprawną ASB.

 

W którym miejscu znajduje się filtr ASB w Accordzie?

 

Jest jeszcze jedna niejasna dla mnie sprawa. W tym temacie:

 

http://www.accordklu...ymiana +skrzyni

 

post nr12, jest informacja, że w VII gen są dwa rodzaje automatów: MCTA i MCLA. W moim aucie natomiast jest skrzynka MGTA. I tu zgłupiałem bo teraz nie wiem, czy w podanym wyżej temacie jest błędna informacja, czy to jakiś egzotyczny przypadek, że u mnie jest ten rodzaj skrzyni. Może ktoś z Was wie coś na ten temat?


Użytkownik Łapa6 edytował ten post 22:27, 22.07.2016

  • 0

#7 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:16, 23.07.2016

Konwertera nie zdemontujesz przed zdjęciem s/b bo jest on między skrzynia i silnikiem. Jego tylko odkrecasz od koła zamachowego. Napewno będzie tam jakiś otwór do tego(nie robiłem tego w acco tylko mercedesie 190 ale podejrzewam ze w acco będzie podobnie) i zdejmujesz skrzynię razem z konwerterem. Później wyjmuje konwerter ze skrzyni i przy tym uwazaj ze byś się nie zalal bo poleci jeszcze sporo oleju.
Co do oleju to kolega Maciek82 dobrze radzi,warto wymienic i nie ma się co bać wymieniać caly olej bo nowym olejem skrzyni nie zepsujesz. Nie wiem jak wygląda skrzynia w acco, ale u mnie był taki czarny metalowy dekiel (miska) na dole i pod tym deklem znajdował się filtr oleju.
Warto też wymienić odrazu uszczelniacze połosi i konwertera jak będziesz miał wszystko na wierzchu.
Zwróć uwagę na szyjkę konwertera , ktora wchodzi w uszczelniacz , czy nie jest jakiś sposób wytarta.
Pozdrawiam.
  • 0

#8 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:49, 24.07.2016

Ok, rozumiem.

Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na temat oznaczeń skrzyni? Mam u siebie mgta i nie wiem czy mogę zamontować mcta czy koniecznie musi być mgta? Czy potrzebna jest skrzynia koniecznie od 2.4 czy mogę założyć równie dobrze od 2.0 ?


  • 0

#9 Maciek82

Maciek82
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Pieszyce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -11
Zła

Napisano 22:28, 24.07.2016

To prawda, bo może się okazać, że używka niedomaga. Ale sprzedający daje gwarancję, także w razie czego wymontuję i odeślę, a będę stratny tylko na swoim czasie, który poświęcę na robotę.

 

Jeszcze kwestia wymiany oleju. Słyszałem, że w przypadku gdy trudno jest zweryfikować przebieg skrzynie, lepiej jest nie wymieniać całego oleju, tylko 3-4 litry, które schodzą przy statycznej wymianie. W przeciwnym razie, można posadzić sprawną ASB.

 

W którym miejscu znajduje się filtr ASB w Accordzie?

 

Jest jeszcze jedna niejasna dla mnie sprawa. W tym temacie:

 

http://www.accordklu...ymiana +skrzyni

 

post nr12, jest informacja, że w VII gen są dwa rodzaje automatów: MCTA i MCLA. W moim aucie natomiast jest skrzynka MGTA. I tu zgłupiałem bo teraz nie wiem, czy w podanym wyżej temacie jest błędna informacja, czy to jakiś egzotyczny przypadek, że u mnie jest ten rodzaj skrzyni. Może ktoś z Was wie coś na ten temat?

W grę wchodzi tylko wymiana statyczna dlatego że nie wiadomo czy poprzedni właściciel robił wymianę dynamiczną czy statyczną ponieważ pamiętajmy że podczas wymiany statycznej zawsze pozostaje nagar który uszczelnia wszystko powodując prawidłowe ciśnienie w układzie AUTO a gdy wymienimy olej dynamicznie to wszystko może zostać wypłukane i może szarpać podczas zmiany biegów więc najbezpieczniej wymienić olej statycznie


  • 0

#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:43, 24.07.2016

Honda zaleca tylko jedna wymianę, tzn. + - 3 litry.

 

A gdzie pozostaje nagar który uszczelnia?
A skąd pozostaje ten nagar który uszczelnia?  a045.gif
 

Dla mnie to nowość!
 

 

Edit: Z tego co wiem to uszczelniają uszczelki!


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:45, 24.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 Maciek82

Maciek82
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Pieszyce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -11
Zła

Napisano 23:00, 24.07.2016

W zębach promieniowych lub osiowych zawsze jest nagar. Wymieniając olej statycznie a pozniej dynamicznie popełniamy wielbłąda który powoduje szarpaniem skrzyni, wielu użytkowników auta chce dobrze a wychodzi wręcz przeciwnie wymieniając dynamicznie


  • 0

#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:27, 24.07.2016

Nic z tego nie rozumiem co napisałeś.

W każdej skrzyni masz zawory które przełączają biegi.

One są zabezpieczone dodatkowymi filierkami które po wymianie dynamicznej NIGDY nie będą czyste = bardziej drożne.
 

A poza tym dynamiczna wymiana NIE wypłukuje wiele więcej, tylko zmienia po prostu większą ilość oleju na nowy. 

Sama prędkość wymiany oleju dynamicznie NIC nie daje,  nic nie usuwa! :-)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:12, 25.07.2016

Koledzy, jeszcze raz muszę zapytać o typy skrzyń montowanych do Accorda i możliwość ich zamiany. Muszę w końcu kupić drugą skrzynię i nie wiem którą wybrać.


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:06, 25.07.2016

To znalazłem w manuału niemieckim:

Rodzaj napędu  proporcja przekładni :

proporcja (Motor K20Z2)  4,562 

proporcja (Motor K24A3)  4,438

 

Jeśli masz 2,4 litra motor (K24A3) to moim zdaniem możesz tylko kupować skrzynie automatyczna od takiego samego silnika.

Ale może poczekaj aż ktoś to potwierdzi. :-)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:27, 25.07.2016

Kardynał dzięki za odpowiedź i zainteresowanie tematem.

Dodatkowo moje wątpliwości budzi fakt, że szukając skrzyni trafiłem na egzemplarze o symbolu MGTA z silników o pojemności zarówno 2.0 jak i 2.4. Znalazłem też w silniku 2.0 skrzynię MCTA. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, automat, skrzynia, wymiana, używana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq