Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Olej do automatu proszę o pomoc

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 22.12.2015

Witam, mam accorda VII wersja USA  3.0

 

Producent zaleca olej ATF-Z1, znalazłem olej ATF DW1 i niby pisze że zastępuje on stary model czyli Z1. Co sądzicie? Jakiej firmy polecacie olrj do AT?

A przy okazji zapytam, Czytałem wszędzie i pisze np. że wchodzi ok 6l. a wymiana ma tylko 2 lub 2,5l to po co wymieniać wogóle ten olej jak i tak koło 4l zostaje starego?


Użytkownik tmaxx88 edytował ten post 22:25, 22.12.2015

  • 0

#2 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:43, 22.12.2015

Kup tylko i wyłącznie ATF DW1 - dobrze napisali, że zastępuje ATF Z1.

Najtaniej można kupić po ok. 60,- za butelkę niecałe 1ltr, kup 4 butelki.

Nie ma sensu robić wymiany całego oleju, po odkręceniu korka i spuszczeniu do czystego pojemnika powinno ściec ok. 3,5 ltr


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#3 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 22.12.2015

Dzięki kolego. Czyli normalnie spuścić przez korek. Czytałem też że spuszczali gdzieś z węży żeby więcej zleciało...Wymienię od razu filtr zzewnątrzny (podobno jest też jakiś z siatką wewnątrz skrzyni). A czy jest jakaś zasada podczas wymiany? Silnik na pewno rozgrzany musi stać na prostej nawierzchni, a gdy już wleję nowy olej to czy musi samochód trochę pochodzić czy od razu można ruszać w trasę? A i jak sprawdza się stan oleju w AT. Na ciepłym czy zimnym silniku, odpalonym czy zgaszonym?


  • 0

#4 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:26, 22.12.2015

Nie słyszałem o filtrze w skrzyni biegów.

Zasada wymiany:

- spuszczasz do czystego pojemnika, w którym można zmierzyć ile litrów wypłynęło, na ciepłym silniku, bagnet wyjęty

- dolewasz nowego tyle ile spuściłeś

- sprawdzasz na bagnecie żeby dokładnie pod górną kreskę

- odpalasz silnik i z pomocą kolegi: bieg wsteczny, hamulec, przygazować i dopiero wtedy jeszcze raz sprawdzasz poziom oleju pod górną    

  kreskę

- zabieg można powtórzyć po ok. 7.000km, wtedy masz całkowicie świeży olej ATF DW1

 

Z tym wstecznym, gazowaniem nie żartuję - dokładnie widziałem jak tak zmieniał mój mechanik


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#5 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:51, 22.12.2015

U nas w skrzyni jest jeszcze filtr do wymiany!!!


Wysłane z Nokia 5110
Tak jak piszesz są dwa filtry, wewnętrzny i zewnętrzny. Wymienia się tylko zewnetrzny.


Wysłane z Nokia 5110
  • 0

#6 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 00:07, 23.12.2015

OK, nowa wiedza  z tym filtrami, czyli już można działać :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#7 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:11, 23.12.2015

tmaxx - to faktycznie raczej odświeżenie oleju niż jego wymiana. Nawet jak zrobisz tą wymianę kilka razy w przeciągu paru tys km nigdy to nie będzie 100% czysty olej - zawsze jest to wymieszanie nowego ze starym. Ale jeśli robi się to co kilkadziesiat tys km - ma to sens. Wtedy można nawet pokusić się o wymianę pełną - dynamiczną - i nie będzie to aż takim szokiem dla skrzyni. Choć ja bym się w dynamiczną nie bawił.
Gorzej gdy nie znamy historii skrzyni - czy olej był kiedykolwiek wymieniany w ciągu 200 tys km (czy nawet 300 tys km jeśli kupiliśmy auto w komisie czy u handlarza i auto ma przekręcony licznik) W takim przypadku każda nagłą wymiana (czy to dynamiczna czy statyczna) może skończyć się remontem skrzyni, jest to opisane przez nabywców automatów na forach różnych marek aut, tu u nas zresztą też niedawno czytałem o tym.
Nowy olej nagle rusza cały przyklejony osad i syf w skrzyni i zaczynają się grube problemy - dlatego niech każdy się dobrze zastanowi przed wymianą oleju w aucie o nieznanej historii i znacznym przebiegu. Lub gdy olej jest brudny i bardzo spracowany.

Również jeśli zaczynają się jakieś poszarpywania ze strony skrzyni - jeśli stan oleju jest wystarczający to jego wymiana nie pomoże - a jest mit powtarzany jak mantra. Należy raczej poszukać złączy komputer-skrzynia i je przeczyścić. I wgrać nowszy soft odpowiedzialny za pracę skrzyni. (koszt 50-150zł) Na własnej skórze przetestowałem to (akurat nie w Accordzie ale to nie istotne) i zaoszczędziłem 5 tys zł bo 2 speców od automatów mamiło mnie wymianą sterowników hydraulicznych. Niestety w PL mamy takich fachowców od automatów, że tylko z kasy na maksa doją.
Dopiero jak to nie pomoże to wtedy myśleć o naprawie, wymianie czy remoncie skrzyni. Niestety w Accordzie 7 nie było z tego co słyszałem nowszych wersji softu odpowiedzialnego za ASB.

Olej w automacie sprawdzasz na ciepłym i pracujacym silniku czyli odwrotnie niż w przypadku kontroli oleju w silniku.
Jakieś przygazówki z hamulcem i biegiem wstecznym - sorry - ale to totalne VooDoo

Użytkownik cysior edytował ten post 21:41, 23.07.2016

  • 0

#8 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 23.12.2015

Samochód posiadam można powiedzieć od początku, ponieważ mój ojciec kupił go z salonu i później go odkupiłem :zoltek: . Jak go zabrałem miał 110tyś. mil i do tej pory był serwisowany regularnie niestety nie mam książki gdzieś sie zapodziała. teraz ma 152tyś mil, około 250tyś km.Na oleju przejechane jest około 50tyś mil. Z tego co wywnioskowałem to całkowita wymiana może pogorszyć tylko sprawę. Więc czekam na filtry i biorę sie do roboty. Dzięki wielkie Koledzy

 

Muszę jeszcze wymienić simering w silniku ten gdzie łączy się skrzynia z silnikiem (jeden simering jest na skrzyni a drugi na silniki) i stąd pytanie czy tam idzie jakaś uszczelka pomiędzy skrzynią a silnikiem? I czy jeśli wyciągnę całkowicie skrzynię to olej mi wycieknie? Mechanik twierdzi że olej całkowicie wypłynie i trzeba kupić tyle L ile producent podaje...


  • 0

#9 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 08:30, 24.12.2015

@Tmaxx88, może przynajmniej napisz gdzie był serwisowany - w ASO Honda, czy już poza, czy jest jakaś możliwość dotarcia do historii serwisowej bez książeczki. Jeśli nie jesteś pewny co do interwału wymian oleju w skrzyni, to przy jej zrzucaniu lepiej wymienić cały olej.

Jeśli były jakieś wymiany powiedzmy zgodnie z zaleceniami w książce serwisowej wystarczy poprosić mechanika o zabezpieczenie spuszczonego oleju przy demontażu skrzyni i ponownie go użyć wymieniając powiedzmy 4 butelki nowego.

Jeśli kasa nie jest taka istotna, lepiej jednak cały.

 

Najprościej jest szukać samemu np. tej uszczelki na schematach Twojego autka


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#10 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:08, 24.12.2015

Powtarzam, nie wiedząc czy wogóle był kiedykolwiek wymieniany olej lub jeśli jest zużyty i ciemny to nie powinno wymieniać sie oleju ani statycznie ani dynamicznie ! Zwłaszcza w tym drugim przypadku (czarny olej) przyśpieszymy agonię skrzyni raz dwa.
W Twoim przypadku tmaxx skoto ostatnio był faktycznie wymieniany 50 tys km temu to ja bym wymieniał nawet cały, bo przy demontażu skrzyni powinna zejść ładnie prawie całość. Ale to Twoja decyzja ;)

I jeszcze jedno co byśmy nie robili i jak dbali o olej to automatyczne skrzynie i tak mają swoją ograniczoną żywotność.

Czy ktoś ma informację jaki model i marka skrzyni jest montowana w VII ?
  • 0

#11 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:44, 24.12.2015

Jeżeli masz wyciek ze skrzyni obawiam się że bez regeneracji konwertera się nie obejdzie. Wymiana samego uszczelniacza może być nieskuteczna. Zaleca się demontować skrzynię razem z konwerterem, czyli przez otwór po rozruszniku rozłączamy go od zamachu, chyba że nie ma tej możliwości. Olej w całości wymienia się w zasadzie tylko po remoncie i jest wskazane systematyczna wymiana wraz z filtrem. Zgadzam się z opinią że wymiana oleju nie naprawi skrzyni która już objawia jakieś usterki. Mam jakieś tam doświadczenia z ASB i ich użytkownicy dzielą się na tych co naprawiali i są przed naprawą. No ale jazda automatem barrrdzo mi się podobała :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 12:53, 25.12.2015

W Acco VII,  AT stosowane były dwa rodzaje skrzyń automatycznych:

 

ACCORD 2000-2007 L4 2.0L 2.4L  MCTA

 

ACCORD 2003-2007 L4 2.4L          MCLA


Użytkownik Czarnota edytował ten post 12:54, 25.12.2015

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#13 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:44, 25.12.2015

Dzięki za info. Czy w instrukcji obsługi jest jak powinno sprawdzać się poziom oleju w skrzyni?

Znalazłem wątek w którym ktoś stwierdza, że jest tam ponoć napisane o pomiarze na wyłączonym silniku (co powoduje spore różnice na bagnecie)

Byłoby to odwrotnością tego jakie są standardowe zalecenia co do automatów...


  • 0

#14 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:56, 25.12.2015

Możesz zapodać ten wątek o pomiarze na wyłączonym silniku ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#15 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:29, 25.12.2015

http://www.autojozef...php?f=13&t=5309


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq