Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Ceramizery do silnika jednak działają? Test.

all_gen ceramizer olej branie oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
277 odpowiedzi w tym temacie

#91 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:14, 21.04.2017

Teflonowe, molibdenowe i inne wszystkie pochodne tych środków np Militec, Xeramic to szajs na krótką metę.

 

Nie chodzi o to, że dodaje 30 KM, bo to jest absurd. Ale zmiana jest odczuwalna. Wcześniej na 5-6 biegu nie było takiej reakcji na pedał gazu z samego dołu jak teraz. Na drodze, gdzie zazwyczaj po wciśnięciu pedału w podłoge na trójce (skrzyżowanie, gdzie często muszę depnąć, żeby włączyć się do ruchu i wyrównać prędkość z TIRami) zamrugała trakcja, gdzie wcześniej mi się to nie zdarzyło.

 

Styl jazdy mam raczej mieszany, ale zdarza się też jazda ostrzejsza. Jeżdżę na tyle dużo, że wyczuwam zmiany np na słabszym paliwie bądź jazdę na benzynie zamiast gazie.

 

W moim przypadku nie mam nic do stracenia, 200 zł na ceramizer, czy olej, dużej różnicy nie robi. Od przebiegu 140tys zamontowany jest gaz. Dzisiaj przekroczyłem 304 tys w drodze do pracy. Myślę, że w weekend zaleję drugą dawkę do silnika, pojeżdżę ekonomicznie przez tydzień, na majówkę szykuje mi się trasa blisko 1000km, raczej spokojna.

 

Po tym wszystkim, tj po powrocie będzie kolejny pomiar ciśnienia sprężania.

 

Ogólna zasada silnika benzynowego jest taka, że im większe ciśnienie sprężania tym więcej mocy u dołu. Ceramizer jako tako nie dodaje jakoś specjalnie dużo, jednak w dolnym zakresie obrotów jeździ się przyjemniej.

 

A zmniejszanie spalania w gruncie rzeczy wynikają ze zmniejszonych oporów, oraz mniejszej ilości wciskanego gazu, bo aż tyle go nie potrzeba, żeby np zakończyć manewr wyprzedzania.

 

Szkoda, że nie wpadłem na pomysł zrobienia pomiaru przyspieszenia na tej samej drodze, na podstawie GPSu z rejestratora drogowego, który zapisuje wartości przyspieszeń i prędkości.

 

A biegi w skrzyni chodzą teraz jednym palcem, opór niewyczuwalny. Przez to czasem wrzucam jedynkę po 2-3 razy bo nie mam wyczucia, że weszła.

 

Dam znać w temacie za parę dni.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 11:16, 21.04.2017

  • 0

#92 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:50, 21.04.2017

To chyba teflonowe tak miały, że po jakimś czasie odpadały. O ceramizerach nie słyszałem takich opinii.
Ja zalałem do diesla Ceratec od LM jakieś 2kkm temu.
Albo to subiektywnie odczucie albo faktycznie silnik chodzi nieco ciszej. Z opiniami dotyczącymi spalania jeszcze się wstrzymam ale robię mniej więcej 2x w miesiacu trasy 2x350kkm więc za jakieś 2 miesiące powinienem coś wiedzieć więcej :) Oleju wpijał okolo 0,5L na 10kkm więc tutaj poprawy się nie spodziewam. Mam przebieg 302kkm.

Czyli jednak ktoś wlał do diesla? Napisz coś jeszcze? Jakieś porównanie przed/po.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#93 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:12, 21.04.2017

AntonioPL nie myl pojęć. Militec a Xeramic to zupełnie inne rzeczy. Xeramic to ceramika właśnie. W domu stosuje od wielu lat i jest ok.
Co do bajek o kruszeniu się... Nie powtarzajcie takich bzdur, proszę...
  • 0

#94 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:32, 21.04.2017

@rem1k
Niestety nie mierzyłem sprężania przed więc jakiś twardych danych nie mam :) Jak pojeżdżę jeszcze trochę będę się mógł wypowiedzieć o spalaniu.
Na pewno nic negatywnego nie zauważyłem, to już plus :P Może troszkę ciszej chodzi na postoju, nie zauważyłem żeby chętniej się wkręcał na obroty czy coś w tym rodzaju.

Prawdopodobnie silnik ma troszkę mniejszy opór bo mniej go telepie na postoju (a mam taki problem od dawna i nie wiem co to może być :/ )


  • 0

#95 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:45, 21.04.2017

Nie o twarde dane tu idzie. Po prostu subiektywne odczucia po nnnn km :)
Dzięki i czekam na więcej :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#96 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:40, 21.04.2017

Nie o twarde dane tu idzie. Po prostu subiektywne odczucia po nnnn km :)
Dzięki i czekam na więcej :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Warto tego prześmiewcę i wykrywacza fajansu oglądać:  

 

Jeszcze jeden film:  


Użytkownik Drizzit edytował ten post 23:04, 21.04.2017

  • 0

#97 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:43, 21.04.2017

PAny, a ja pytanie z innej beczki. Wszystkie informacje jakie udało mi się znaleźć na temat tych dodatków to testy krótkodystansowe. CZy macie może jakieś informacje o artykułach czy linkach gdzie są rzetelne testy autek zalanych tym, którym poprawiło się np. sprężanie,branie oleju,itp i utrzymało się to 2-3 lata czy np 100tys km? Oczywiście dodajac specyfik zgodnie z interwałami wymian. Bo ja słyszałem ostatnio historię od znajomego z jego firmy jak Vito które miało prawie 900 tys km, na każdej wymianie oleju dostawało dwie bańki motodoktora i przejechało tak ze 200 tys km, bo nie opłacało się remontować silnika.

Nie neguję skuteczności tych środków, bo sam mam zamiar wypróbować , pytam z czystej ciekawosci.


Użytkownik toki edytował ten post 23:43, 21.04.2017

  • 0

#98 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:34, 24.04.2017

A czy taki ceramizer moze w jakimkolwiek stopniu wyplynac na zaworoy ssace/wydechowe?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#99 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 10:14, 24.04.2017

Teoretycznie,na,nich tez może stworzyć sie powloka od strony olejowej
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#100 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:48, 24.04.2017

Zastanawia mnie to bo w sobotę regulowałem zawory... Niestety trochę przeciągnąłem interwał i wyszła mi regulacja przy ~25 k km - ku mojemu zdziwieniu żaden zawór, czy to wydechowy, czy ssący nie wymagał korekty  :hmmm: W tym czasie korzystałem z Xeramica, co prawda jakieś 6k km temu + olej LM Top Tec 4100 5w40 i nic poza tym... sam nie wiem :hmmm:


  • 0

#101 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 03:22, 30.04.2017

Czyli jednak ktoś wlał do diesla? Napisz coś jeszcze? Jakieś porównanie przed/po.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

rem1k znajomy wlal do diesla i jak narazie mowi ze nie zauwazyl zadnych zmian. Ja tez juz zamowilem czekam na dostawe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#102 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:55, 30.04.2017

Ja mogę powiedzieć, że ciut ciszej, od ostatniego wpisu mogę też dodać, że spalanie trochę w dół. Nie ma szału ale około 5%(wiem, być może błąd pomiarowy ale robię cały czas podobne trasy i zawsze miałem 6.2-6.3 a teraz 5.9).
Byłem też w ASO wczoraj żeby mi powiedzieli skąd takie wibracje przy gaszeniu silnika mam. Gość powiedział że jeden z najladniej chodzących diesli jakie widziałem a mam już 304 kkm.

P.S. wibracje od zerwanej poduszki tylnej.
  • 0

#103 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:12, 30.04.2017

Co to jest honowanie cylindrów?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#104 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:22, 30.04.2017

To jest obróbka wykańczająca po szlifowaniu nadająca poprzeczne "rysy" lekko pod kątem mające na celu zatrzymywanie filmu olejowego na ściankach gładzi cylindra.

 

Cylinder po honowaniu wygląda tak:

 

Dwusuw:

 

honowany_cylinder_4894.jpg

 

Czterosuw: 

 

2iuzyxj.jpg


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 10:23, 30.04.2017

  • 0

#105 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:29, 30.04.2017

To po co to ceramizować ? :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, ceramizer, olej, branie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq