Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Ceramizery do silnika jednak działają? Test.

all_gen ceramizer olej branie oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
277 odpowiedzi w tym temacie

#181 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:00, 11.11.2017

Użytkownik YouTube Piotr Tester robi testy właściwości smarnych olejów oraz dodatków do olejów na maszynie

podobnej do Timken

https://pl.aliexpres...2384939833.html

lub Falex

http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf

 

Nie jest to oczywiście profesjonalna maszyna jak w pierwszym linku ale metoda jest ta sama i może sporo wyjaśnić

Do profesjonalnych testów porównawczych jest niesłychanie trudno dotrzeć. Udało mi się znaleźć kiedyś takie testy

środków smarnych zamawianych przez armię USA. Czytałem też wyniki badań jednej z naszych politechnik, jednak

nazwy olejów były zapisane olej 1, olej 2, olej 3 ...

Być może nikt nie chce podawać konkretnych nazw z obawy przed pozwami do sądów ze strony firm petrochemicznych,

ponieważ w grę wchodzą gigantyczne pieniądze za które prawnicy potrafią wdeptać w podłogę.

 

Publikacja nie jest dziełem profesjonalnego laboratorium, to jednak warto się z nią zapoznać

bo choć takie badania się prowadzi to trudno coś podobnego znaleźć

Naliczyłem 225 różnych olejów i 36 olejów z dodatkami. Wyniki dostępne tutaj :

 

https://docs.google....Ppgg/edit#gid=0

 

Pobieżnie przejrzałem wyniki testu na zimno popularnego oleju Liqui Moly 4100 Top Tec 5W40 z dodatkami

Ceratec, Motor-Life, Xado, Ceramizer. Wszędzie jest bardzo znacząca poprawa ograniczenia tarcia.

Ciekaw byłem czy okrzyczane oleje Millers i Amsoil będą bić rekordy choć na nich nie jeżdżę.

Niestety są tylko dobre  :diabelgrin:


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#182 MeCiu

MeCiu
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 06.12.2017

Witam wszystkich,

 

Parę ładnych lat temu (przebieg auta około 120tyś km, 1,8, accord 2002, olej chyba castrol wtedy lałem 5w40) robiłem testy na Hance pod prace inżynierską.

Dokładnie to testowałem wpływ preparatu XADO 1Stage Maximum na silnik w hondzie.

 

 

Krótko co zauważyłem:

Podniesienie kompresji: standardowo miałem 14,7bar, po rewitalizacji na każdym jest 16,5-16,8bar

Ciśnienie utrzymuje się do tej pory. Międzyczasie założyłem LPG i parę razy regulowałem zawory.

Aktualny przebieg 237700.

 

Silnik cichszy o około 2dB (w okresach testów, teraz nie mierzyłem).

 

Spalanie specjalnie się nie zmieniło.

 

Ciśnienia oleju nie zmierzyłem bo trudny dostęp i do tego zniszczony czujnik spalania stukowego przy próbie pomiaru:)

 

Wykres na hamowni - widać dużą poprawę po 3tyś, a dokładniej po VTECu (wcześniej nieregularny).

 

Spaliny - CO 0, weglowodory 0, lambda 0,999-1,000. Sprawdzone na LPG, PB95, na niskich i wysokich obrotach (sam diagnosta się zastanawiał jak to możliwe przy silniku w aucie z 2002 roku)

 

Odpalanie w zimie - przy -20  stC odpala (rok temu w Finlandii) bez najmniejszego problemu.

 

Spalanie oleju - niestety zauważyłem wzrost zużycia na VTECu... po kilkudziesięciu tyś km się to trochę uspokoiło do poziomu normalnego zużycia.

 

 

Niestety nie mogę się podzielić za bardzo wykresami bo chwilowo nie mam do nich dostępu. Jest to też element pracy inż....

 

Ogólnie polecam produkt żeby dać autku szanse na dłuższe życie. Od dolaniu produktu do auta minęło około 120tyśkm i ciśnienie dalej się utrzymuje.

Myślę, że takie ciśnienie sprężania jest dobrą podstawą do jakichś tuningów;) - (tak tylko myślę, niestety na ten temat mam niewielkie pojęcie)

 

W razie pytań piszcie na PW.


Użytkownik MeCiu edytował ten post 12:34, 06.12.2017

  • 0

#183 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:33, 07.12.2017

ja też lałem xado ale pomiarów nie robiłem :-D


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#184 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 11.12.2017

Witam wszystkich po dawnej nie obecności z powodu braku porządnego auta jakim jest Hanka przerabiałem test na własnej skórze ceramizera oraz xado głownie przy dislach pierwszym był ceramizer  do Peugota 307sw 2,0 hdi zalany do silnika oraz paliwa ,w silniku nie zauważyłem wiekszych zmian lecz przy dodaniu do ropuchy efekt był pozytywny ,cichsza praca silnika bardziej wyrównane obroty silnik lepiej sie wkrecał mniej zaczął palić ropy.

A co do xado było sprawdzone na silniku 1,3 multijet moim zdaniem praca silnika byłą cichsza ustępowało kopcenie na niebiesko szczególnie z rana na zimny bez xado kopcił na niebiesko a puzniej jak zalałem ustapiło w bardzo znacznym stopniu ,podobna sytuacja była z seatem altea 2,0 tdi zalany xado efekt cichsza praca silnika i turbiny silnik zrobił się bardziej żwawy ale ja tylko moge powiedzieć to co ja zauważyłem pozytywy najdłużej jezdziłem seatem 140 koni juz robiło robotę tak że autem zrobiłem ponad 18000 kilometrów i powiem szczerze że objawów ubocznych nie było lecz każdy ma swoje zdanie z tych wszystkich środków polecam xado ogólnie robi robotę może nie jest tani ale coś za coś ,też sceptycznie do tego podchodziłem dopiero jak  kolega który pracuje w firmie z częsciami samochodowymi polecił mi ten środek też nie wierzyłem że zdziała cuda .


  • 0

#185 Spięty

Spięty
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 20.12.2017

Ktoś ma jakieś konkretne spostrzeżenia w zakresie stosowania Cera Tec od LM?
Przymierzam się do zakupu :)

 


  • 0

#186 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:39, 10.01.2018

Odbiegajać trochę od 'ceramizerów' wpadł mi w oko pewien środek od valvoline... Konkretnie to:

http://zmienolej.pl/...-do-oleju-300ml
http://zmienolej.pl/...tretment-500-ml

 

Zastanawiam się czy miałoby sens zalanie tego specyfiku? Może ktoś miał z nim styczność? Fakt nie ma co oczekiwać cudów po 20 zł, ale może nie zaszkodzi spróbować? Opis wygląda zachęcająco (w sumie jak na każdym takim sepcyfiku :-P )

W teorii zwiększa lepkość oleju przy wyższych temperaturach, wpływa na jego zurzycie itp itd... Z drugiej strony, skoro zwiększa lepkość tego oleju to czy to nie będzie to samo co zastosowanie 10w40?! Tak głośno myslę...  :hmmm:

 

Jeśli post totalnie z d*py to można go wyciąć :B


  • 0

#187 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:44, 10.01.2018

Myślę ,że to taki lepszy motodoktor ...nie warto ....
Kompletnie coś innego niż ceramizer

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:44, 10.01.2018

  • 0
                       

#188 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 18:06, 10.01.2018

No właśnie gdzieś znalazłem taką informację co mnie lekko zniechęciło... 


  • 0

#189 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:50, 12.01.2018

Ten dodatek można wlać do agregatu rolniczego, jakiejś przekładni z wyciekami, dyfra od poloneza, albo czegoś takiego. Do silnika to się nie nadaje. Zatrzyma wyciek, owszem, ale smarowania też nie będzie. Film też będzie grubszy, ale radykalnie spadnie sprawność silnika przez gęstość oleju.

 

Widziałem kilkanaście silników, w tym kosiarkę do trawy (i jeden mój w VW T3, który wyzionął ducha). Nie polecam.

 

A silnik po moto doktorze jeszcze mam, gdyby ktoś chciał ;)


  • 0

#190 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:48, 12.01.2018

oo Dzięki za info. :ok


  • 0

#191 wajm21

wajm21
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malmo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 13.01.2018

Ale jakieś argumenty na poparcie tej tezy? Może ktokolwiek tutaj tego używał i się wypowie?

Uzywam juz od ok 10 lat,teraz juz w 4 aucie. Na poczatku myslalem ze to kolejny cudowny srodek,ale po pierwszym uzyciu i przejechaniu ok 3-4 tys,ustalo cykanie szklanek tak powszechne w silnikach benz. 2.0 Mitsubishi,zauwazylem tez duzo latwiejszy rozruch zimą,zacząlem stosowac co 50 tys km,auto zostalo sprzedane z przebiegiem niespelna 400tys,zalewane olejem 5W-50 Mobil1. Kolejnym autem w ktorym jest stosowany Ceramizer jest Toyota Corolla Verso 2.0 d,rowniez duzo latwiejszy rozruch zima,silnik pracuje ciszej.Jest w ciaglej eksploatacji przebieg ponad 250 tys,olej Mobil1 5W-50.Stosuje ten specyfik takze w Citroenie Berlingo 1.6 HDI i w Hondzie Accord 2.2 diesel. Mimo wielu negatywnych opini osob ktore prawdopodobnie nigdy nie mialy do czynienia z tym srodkiem,musze stwierdzic ze nie zaszkodzil w zadnym silniku a wrecz przeciwnie,same plusy. Preparat dziala i nie ma tu zadnej sciemy. Preparat nazywa sie Ceramizer f-my Ceramizer.


Użytkownik wajm21 edytował ten post 23:32, 13.01.2018

  • 0

#192 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:42, 16.01.2018

ciekawe wnioski można wyciągnać czytając wątek :) ale w większości je Wam potwierdzę. Zawsze byłem przeciwnikiem ceramizera, po prostu sceptycznie z natury rzeczy do tego podchodziłem. Dodatkowo gdzie się nie czytało opinii to każdy pisał że to ściema :) za to kompletnie inne podejście miał mój ojciec. Człowiek starszej daty wiadomo wierzył w te cuda ;) Mogę w 100% się zgodzić i potwierdzić że wycisza i ułatwia pracę skrzyni. Potwierdzono to na skrzyniach poloneza, mazdy, focusa i ja dałem się namówić do wlania tego cuda do zgrzytającej skrzyni w Preludzie. Skrzynia chodziła lżej, zwłaszcza zimą jeszcze jak u nas bywały temperatury -10 :D 
Ojciec zawsze twierdził że silnik również pracuje ciszej...ja nigdy nie miałem potrzeby wlewanie tego do swoich samochodów ale...jeśli miałbym auto które pobiera olej to bazując na waszych doświadczeniach z ciekawości kupiłbym ceramizer. Zaszkodzić silnikowi nie zaszkodzi a jest duża szansa że coś tam na + zdziała. Natomiast profilaktycznie do skrzyni biegów wleje go na pewno :)


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#193 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:39, 17.01.2018

Niesiony falą marketingu i populizmu zapodałem dzisiaj do swojego silnika Xado 1Stage. Na Xado 1 Stage Transmission jeszcze czekam i planuję zapodać najpóźniej pojutrze. Generalnie nic mi się nie działo, ale skoro nie szkodzi a może przynieść efekt w przyszłości to... jestem lżejszy o 2 stówki Kompresję mierzyłem kilka miesięcy temu więc jakiś (jeśli w ogóle) obraz będzie. O odczucia subiektywnych będę pisał na bieżąco. Na razie silnik pracował 5 minut idle a za chwilę jadę coś przekąsić więc test czas zacząć.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#194 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:28, 17.01.2018

Wprowadzasz Waść rozłam w kościele :)
Ceramizer to Ceramizer nie jakieś tam Xado. Podważa pan Ceramizera

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#195 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:02, 17.01.2018

Xado już w skrzyni. Ciutkę mi się ulało, będę musiał uzupełnić.
Jeśli chodzi o rozłam to zawsze warto spróbować czegoś innego. Moim zdaniem te preparaty są tej samej "klasy". Zresztą się zobaczy - z drugiej strony, dla dobra ogółu, lepiej jak klubowicze będą mogli porównać. Na razie, przez 1 kkm czeka mnie meczarnia - jazda z obrotami do 2,7kobr./min ale i tak śmigam po mieście więc wytrzymam

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 22:08, 17.01.2018

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, ceramizer, olej, branie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq