Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

VII gen - auto pływa

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#91 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:58, 19.09.2020

A ja bym się zastanowił nad maglownicą tylko dlatego, że u mnie mam wrażenie jest podobnie. Kiedy auto nie jest odpalone (brak wspomagania) to lekko stuka coś przy zmianie kierunku kręcenia kierownicą tam i z powrotem, ale jak się odpali to jest sztywno, a koła szybko reagują na zmianę kierunku... ALE ostatnio parę razy wywaliło mi wspomaganie podczas jazdy. Chwilę później wróciło. Było to w momencie mocniejszego skręcania w lewo, skrzyżowanie drogi prostopadle. Dwa razy w tym samym miejscu. Nie umiem tego powtórzyć. Na pewno będę zaglądał do tej maglownicy, bo mam spoconą od dołu osłonę (harmonijkę). Co o tym myślicie?

Sprawdź sobie czy koło pasowe co sie nie rozsypuje. U mnie jak brakło wspomagania to i ładowania a koło już się rozsypało.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#92 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 02.10.2020

A ja bym się zastanowił nad maglownicą tylko dlatego, że u mnie mam wrażenie jest podobnie. Kiedy auto nie jest odpalone (brak wspomagania) to lekko stuka coś przy zmianie kierunku kręcenia kierownicą tam i z powrotem, ale jak się odpali to jest sztywno, a koła szybko reagują na zmianę kierunku... ALE ostatnio parę razy wywaliło mi wspomaganie podczas jazdy. Chwilę później wróciło. Było to w momencie mocniejszego skręcania w lewo, skrzyżowanie drogi prostopadle. Dwa razy w tym samym miejscu. Nie umiem tego powtórzyć. Na pewno będę zaglądał do tej maglownicy, bo mam spoconą od dołu osłonę (harmonijkę). Co o tym myślicie?

 

Czy może odnalazÅ‚eÅ› przyczynÄ™ stukania przy ruszaniu kierownicÄ… na nie odpalonym silniku? 

U mnie jest podobnie, sÅ‚yszÄ™ metaliczne stukanie przy ruszaniu kierownicÄ…. Po odpaleniu auta, metaliczny dźwiÄ™k znika, auto reaguje prawidÅ‚owo na ruchy kierownicÄ…, luzów nie zauważyÅ‚em. 


  • 0

#93 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:34, 02.10.2020

To wskazuje na magiel. Luzy sÄ… kasowane jak pompa wspomagania zaczyna tÅ‚oczyć pÅ‚yn. 


  • 0

#94 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 05.10.2020

To wskazuje na magiel. Luzy sÄ… kasowane jak pompa wspomagania zaczyna tÅ‚oczyć pÅ‚yn. 

Czy luzy w maglu to coÅ› poważnego, co może zagrażać bezpieczeÅ„stwu jazdy czy jest to problem typu "jeździć obserwować" ? 

ChciaÅ‚em również zapytać, czy luz w maglu może powodować odczuwalne pÅ‚ywanie przodu auta na autostradzie przy prÄ™dkoÅ›ciach 120+  km/h? 


  • 0

#95 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:56, 05.10.2020

Luzy to efekt zużywania się części. Z reguły delikatnie można podkręcić śrubą jednak nie wg manuala bo jak listwa jest zużyta to kierownica się zablokuje przy skręconych kołach jak za mocno dokręcisz. Można delikatnie o kilka mm na obwodzie dokręcić i sprawdzić jak zachowuje się magiel. Mi osobiście - regulowałem w 3 i w żadnym nie udało się skasować luzów tak, żeby nic nie było słychać i kierownica się nie blokowała.

BezpieczeÅ„stwu zagrażaÅ‚o nie bÄ™dzie, ale zwiÄ™kszony luz doprowadzi w koÅ„cu do wycieku z magla (zużycie uszczelnieÅ„). 

 

 

Co do pływania - tak jeśli masz duży luz na maglu to jest to możliwe, ale równie dobrze może być rozjechana zbieżność lub luzy w zawieszeniu.


  • 1

#96 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 05.10.2020

DziÄ™ki za odp. Åšruby mimoÅ›rodowe wymienione, zbieżność ustawiona, zawieszenie sprawdzaÅ‚o już kilka osób i niby wszystko sztywne. 

Wiec teraz poczytam wiÄ™cej o luźnym maglu, może faktycznie to bÄ™dzie powodem pÅ‚ywania przodu auta. 

Dzięki za nowy trop ;)


  • 0

#97 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:55, 05.10.2020

Na upartego idzie to zrobić po zdjęciu koła, bez pakowania sie pod auto. Ale tak jak pisalem - ważne jest zachowanie płynnego ruchu kierownicy również na maksymalnie skręconych kołach a nie tylko uciszenie magla.


  • 0

#98 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 06.10.2020

DziÄ™ki za wskazówki. BÄ™dÄ™ próbowaÅ‚ coÅ› z tym zrobić :) 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq