Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd P0341

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:32, 14.04.2016

Podłączyłem dziś kompa do hani i program ScanTool pokazał błąd P0341 i to dopiero początek.

Ten sam program pokazał że przy tym błędzie pali mi się kontrolka silnika ,a nic takiego się nie dzieje. Postanowiłem zrobić test zegarów i nie pali się wcale kontrolka silnika. Pewnie to nie jest normalne. Co z tym zrobić? I co to za błąd?

Załączone pliki


  • 0

#2 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:45, 14.04.2016

Nie jest normalne, że kontrolka nie działa. Często handlarzyny wyciągają żarówkę lub zaklejają okienko z piktogramem.

Błąd:
P0341: Okresowe przerwy w obwodzie czujnika prędkości wałka rozrządu.

(przyczyny: brak komunikacji elektrycznej między czujnikiem a ECU, możliwa usterka czujnika objawiająca się tym że ciężko odpala na zimnym, po uruchomieniu pracuje normalnie)
  • 0

#3 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:48, 14.04.2016

Ok to rozbiorę zegary. A co do błędu, jakie rozwiązanie?


  • 0

#4 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:56, 14.04.2016

Podałem ;-)
  • 0

#5 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:12, 15.04.2016

Sprawdź czy Ci się łańcuch nie wyciągnął
  • 0

#6 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:56, 15.04.2016

Ciąg dalszy historii.

Wyciągnąłem zegary a tu niespodzianka.

Dolutowany jakiś układ scalony i odlutowana dioda od kontrolki silnika.

Wywaliłem to wszystko i dolutowałem diodkę i wszystko działa.

Diagnoza pinów 4 i 9 pokazała błędy silnika 57 i vsa 83.

Po podpięciu elma do obd pokazało błąd P0341.

Skasowałem i po przejechaniu może 5 km nic się nie zapaliło, nawet vsa.

Jakby tylko mi ktoś powiedział który czujnik położenia walka będzie do wymiany najprawdopodobniej po komunikacie:

Camshaft position sensor A circuit Range/Performance-Obwód czujnika A położenia wałka rozrządu (blok cylindrów nr 1 lub pojedynczy czujnik-nieprawidłowy zakres wartości sygnału.

Coś takiego mi pokazał program Scan tool net 1.13

 

Załączone pliki


  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:38, 17.04.2016

No ladnie. Inwencja tworcza handlarzy nie zna granic. Najprawdopodobniej ktos probowal zatuszowac przed sprzedaza wyciagniety lancuch rozrzadu, o czym pisalem juz w innym temacie. Nie ryzykuj i sprawdz lancuch w pierwszej kolejnosci.


  • 0

#8 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:57, 17.04.2016

Sprawdzę napinacz przez rewizję i zobaczę. Na 100 procent przebieg 157000 oryginalny, tylko autko niestety serwisowane przez ostatnich prawie 10 lat w czymś takim jak feuvert lub norauto i olej jakiś 10w30. Teraz wlałem 5w30 shell zamiast tej czarnej smoły.


  • 0

#9 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:00, 17.04.2016

Sprawdz, to nie tragedia, wymienisz lancuch i jeszcze ze 200 pojezdzisz. Na forum juz byly przypadki z tym lancuchem, moze byly montowane z jakiejs trefnej partii, kto to wie.... A co do oleju, to gestosc wiadomo jaka Honda zaleca, chociaz na lancuch to mialo drugorzedny wplyw, bardziej dostawalo sie raczem tlokomi i gladziom.


  • 0

#10 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:54, 18.04.2016

Sprawdz, to nie tragedia, wymienisz lancuch i jeszcze ze 200 pojezdzisz. Na forum juz byly przypadki z tym lancuchem, moze byly montowane z jakiejs trefnej partii, kto to wie.... A co do oleju, to gestosc wiadomo jaka Honda zaleca, chociaz na lancuch to mialo drugorzedny wplyw, bardziej dostawalo sie raczem tlokomi i gladziom.


Ja pitole, aż czytać tego nie można, oczy bolą, że szok ! :P

Nie potrzeba nie wiadomo jakiego przebiegu aby łańcuch się wyciągnął :P

Olej i jego regularna zmiana ma duże znaczenie dla łańcucha i jego hydraulicznego napinacza.

Złe serwisowanie, wydłużanie okresu między wymianami, jazda z min stanem oleju czy to jego kiepska jakość powoduje uszkodzenie napinacza, co w kolei prowadzi do wyciągnięcia łańcucha !!!  

Poniżej zamieszczam  zdjęcia z mojego drugiego ACC 2.4 Type S z przebiegiem 99k mil czyli niecałe 160k km. Auto kupione od drugiego właściciela. Serwisowane do 66k a później niby w niezależnych garażach....
Poprzednik oszczędzał na oleju, jego wymianie i jakości co widać po pokrywie zaworów.


Do autora wątku. Zmieniaj rozrząd czym prędzej. Pali się check i kod P0341 tzn. łańcuch jest wyciągnięty o co najmniej jedno ogniwo i w każdej chwili może przeskoczyć gdyż napinacz jest już na skraju autodestrukcji :P

Dla potomnych podaję numery katalogowe części:

14401-PPA-004 CHAIN (176L) (BORG WARNER)
14510-PRB-A01 TENSIONER ASSY., CAM CHAIN


Warto też zmienić O-ring na wale:
91212-RTA-003 OIL SEAL, 43X58X7 (NOK)

Jeśli teflon na prowadnicach nie jest wytarty to można je zostawić, u mnie były w porządku. Po zmianie łańcucha, za pierwszym odpaleniem Check engine sam zgasł :)

Zwróćcie uwagę na napinacz, jak wyraźnie jest wyciągnięty, oraz różnicę w długości łańcucha, nowy kontra stary.

cff0851d521cd179med.jpg

535f2add2f7bc376med.jpg


8b6a42c33d004957med.jpg


Użytkownik shantillas edytował ten post 01:17, 18.04.2016

  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#11 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:57, 18.04.2016

A powiedzcie mi czy potrzebuje jakichś specjalistycznych narzędzi np. jakaś blokada rozrządu itp. czy bez problemu zrobię to sam i czy jakaś uszczelka jest prócz pokrywy zaworów? I mam pytani czy olej muszę spuszczać i co sądzicie o rozrządzie z allegro za 550 pln http://allegro.pl/ro...6072068555.html

Użytkownik jay11 edytował ten post 10:54, 18.04.2016

  • 0

#12 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:49, 18.04.2016

Jeżeli nie robiłeś tego nigdy. Oddaj do poleconego mechanika. Największy problem to śruba od koła pasowego.
Tak, olej najlepiej zmienić po wymianie. W Twoim przypadku zrób płukanie silnika.
Link do allegro nie otwiera się. Domyślam się, że to zamiennik chińszczyzna co wyciągnie się po 10k km. Oryginał to tylko 200zł więcej. Nie kombinuj, kup OEM.

Użytkownik shantillas edytował ten post 10:50, 18.04.2016

  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#13 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:21, 18.04.2016

I dzwoniłem do poleconego mechanika który ma firmę od 5 lat a wcześniej pracował w aso hondy u mi mówi że ten błąd to na 100% nie rozrząd tylko uwalony komputer. I zwariowałem, komu tu wierzyć. Dziś muszę zerknąć w tą rewizje i zobaczyć na ten łańcuch.
  • 0

#14 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:41, 18.04.2016

Bardzo łatwo sprawdzić, zdejmij koło od pasażera strony, dolną osłonę silnika. W pokrywie rozrządu po lewej stronie jest klapka na 3 śruby. Zdejmij ją i sprawdź jak bardzo jest wysunięty napinacz. W manual Hondy znajdziesz jaka jest prawidłowa odległość.

Widać nawet technicy Hondy nie chcą uwierzyć w wyciągnięty łańcuch :p
Handlarz wykombinował aby ukryć check engine. Bez powodu by tego nie robił.

Masz jakieś pytania, pisz.
Pozdro

Użytkownik shantillas edytował ten post 12:41, 18.04.2016

  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#15 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:09, 18.04.2016

Bardzo łatwo sprawdzić, zdejmij koło od pasażera strony, dolną osłonę silnika. W pokrywie rozrządu po lewej stronie jest klapka na 3 śruby. Zdejmij ją i sprawdź jak bardzo jest wysunięty napinacz. W manual Hondy znajdziesz jaka jest prawidłowa odległość.

Widać nawet technicy Hondy nie chcą uwierzyć w wyciągnięty łańcuch :p
Handlarz wykombinował aby ukryć check engine. Bez powodu by tego nie robił.

Masz jakieś pytania, pisz.
Pozdro

 

Tylko sylikon po tym odkręceniu trzeba dać bo olej będzie puszczało.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq