Sprawdz, to nie tragedia, wymienisz lancuch i jeszcze ze 200 pojezdzisz. Na forum juz byly przypadki z tym lancuchem, moze byly montowane z jakiejs trefnej partii, kto to wie.... A co do oleju, to gestosc wiadomo jaka Honda zaleca, chociaz na lancuch to mialo drugorzedny wplyw, bardziej dostawalo sie raczem tlokomi i gladziom.
Ja pitole, aż czytać tego nie można, oczy bolą, że szok ! :P
Nie potrzeba nie wiadomo jakiego przebiegu aby łańcuch się wyciągnął :P
Olej i jego regularna zmiana ma duże znaczenie dla łańcucha i jego hydraulicznego napinacza.
Złe serwisowanie, wydłużanie okresu między wymianami, jazda z min stanem oleju czy to jego kiepska jakość powoduje uszkodzenie napinacza, co w kolei prowadzi do wyciągnięcia łańcucha !
Poniżej zamieszczam zdjęcia z mojego drugiego ACC 2.4 Type S z przebiegiem 99k mil czyli niecałe 160k km. Auto kupione od drugiego właściciela. Serwisowane do 66k a później niby w niezależnych garażach....
Poprzednik oszczędzał na oleju, jego wymianie i jakości co widać po pokrywie zaworów.
Do autora wątku. Zmieniaj rozrząd czym prędzej. Pali się check i kod P0341 tzn. łańcuch jest wyciągnięty o co najmniej jedno ogniwo i w każdej chwili może przeskoczyć gdyż napinacz jest już na skraju autodestrukcji :P
Dla potomnych podaję numery katalogowe części:
14401-PPA-004 CHAIN (176L) (BORG WARNER)
14510-PRB-A01 TENSIONER ASSY., CAM CHAIN
Warto też zmienić O-ring na wale:
91212-RTA-003 OIL SEAL, 43X58X7 (NOK)
Jeśli teflon na prowadnicach nie jest wytarty to można je zostawić, u mnie były w porządku. Po zmianie łańcucha, za pierwszym odpaleniem Check engine sam zgasł
Zwróćcie uwagę na napinacz, jak wyraźnie jest wyciągnięty, oraz różnicę w długości łańcucha, nowy kontra stary.
Użytkownik shantillas edytował ten post 01:17, 18.04.2016