Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#331 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 20:20, 26.03.2018

W koncu ktos normalny sie odezwal i podsumowal ;)

 

Rownie dobrze Panowie ekolodzy nie jedzcie miesa wolowego bo krowy wydalaja wiecej CO2 niz wszystkie samochody na swiecie.

I co nie jecie wolowiny przez to ?? LOL
 

Dziecko dostanie raka ? a to jeszcze 20 lat temu wszystkie dzieci chorowaly na raka bo przeciez praktycznie nie bylo norm jesli chodzi o spalanie w starych silnikach...

Ta lewacka logika mnie po prostu przeraza.

 

Unia "dala" nam pieniadze to teraz musimy stosowac ich wynalazki. ROTFL

 

No i tak jak kolega jacob napisal - najwiekszy bol d.... maja ci co jezdza benzyna i zal im ..... sciska ze nie maja tyle momentu co diesle ;p


Użytkownik Uniek edytował ten post 20:25, 26.03.2018

  • 0

#332 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:34, 26.03.2018

Moim zdaniem jeżeli ktoś namawia do wycięcia DPF, powinien też dodawać że w takim wypadku auto traci homologację! Często zapominacie o tym, doradzając wycięcie, trzeba o tym mówić. Wiadomo bez dpf jeździ sie lepiej, a jeszcze lepiej z tłumikiem w jego miejsce, bo ciszej, ale trzeba być świadomym konsekwencji jakie moga wyniknąć w przyszłości. Jak go wytniecie to chociaż rdzeń warto zatrzymać...


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#333 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:03, 26.03.2018


Ta lewacka logika mnie po prostu przeraza.

 

Nie mamy innych argumentów więc stosujemy argumentum ad personam - żałosne.

 

Wycinanie dpf to jest dla mnie najgorszy typ januszowania i druciarstwa, bo co mnie obchodzą inni, co mnie obchodzi środowisko naturalne, w którym żyjemy - ważne że ja mam dobrze bo zyskałem nieco momentu i jakie oszczędności! Niech leszcze jeżdżą z filtrami cząstek! Niech leszcze palą eko-groszkiem i gazem w swoich piecach zimą, ja będę palił plastik i śmieci! Taka właśnie jest januszowa mentalność.

 


Unia "dala" nam pieniadze to teraz musimy stosowac ich wynalazki. ROTFL

 

Polecam przeprowadzkę do putinowskiej Rosji, tam na taki proceder nikt nawet nie mrugnie okiem, jeszcze dostaniesz brawa jaki to jesteś sprytny i jak obszedłeś system. No i dowalisz EU bo tam nie sięgają granice jej jurysdykcji i nikt Cię nie skontroluje. Ponadto chciałbym zauważyć, że nikt Polski na siłę do Unii nie ciągnął - tylko Polska aspirowała i została przyjęta, a z korzyściami pojawiły się też zobowiązania. Właśnie takie m.in. jak ochrona środowiska i zdrowia publicznego.

 

Powtórzmy sobie kolejny raz - proceder jest nielegalny, i zapewne wkrótce będzie karalny i dziwi mnie, że moderacja nie reaguje i pozwala w ogóle istnieć takim tematom, w których jawnie namawia się do nielegalnego procederu.

 

Konkret? Proszę bardzo: art. 66 par. 3 kodeksu drogowego mówi, że samochód uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego "nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych". Łamanie prawa jest ewidentne. Jeśli coś ma homologację dopuszczającą do obrotu, to ingerencja w konstrukcję jest nielegalna. I mam nadzieję, że będzie karana i to srogo. Zdemolować TK i sądy dało się kilkoma nocnymi głosowaniami, to może i tutaj doczekamy się zmian, choć wątpię bo to nie w interesie wyborców partii rządzącej, a tych nie tkną. W końcu jak ustaliliśmy tylko lewaki mają problem z wycinaniem dpf.

 

Zaraz usłyszę oburzonych, że to nie to samo, co namawiać do kradzieży czy chociażby palenia plastikiem w piecach, i że nie ma co porównywać. Ale owszem jest - jeden wycięty dpf to nie problem, ale proceder jest powszechny, i dopóki w głowach niektórych kierowców nie zajdzie zmiana mentalności ze wschodniej na zachodnią, to z poziomem zanieczyszczenia powietrza w Polsce będzie tylko gorzej.


Użytkownik rhaegar edytował ten post 21:20, 26.03.2018

  • -2

#334 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:26, 26.03.2018

Dyskusja robi się już nieciekawa. Mam takie przemyślenia, że nie każdy kto pozbył się filtra pali z zasady plastikiem w piecu. Nawet gdyby przywrócić wszystkie wycięte dpfy to dalej będzie smog zimą w miastach... W naszym pięknym kraju jak zwykle ze skrajności w skrajność. Z jednej strony naciski na ekologię, a z drugiej promocja węgla...zze wschodniej granicy. Ups zagalopowałem się w politykę:)

Użytkownik Wojto edytował ten post 21:29, 26.03.2018

  • 0

#335 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:26, 26.03.2018

a samochod byl mi potrzebny do pracy.po wycieciu spelnial norme euro4.

pytam się jakim cudem po wycieńciu dpf-a auto spełnia normy euro4, skoro moja cr-v żeby spełniała euro 4 to ma dwa duże katalizatory, to nie pierdziel że auto z euro 5 ma te dwa katy co u mnie i jeszcze trzeci którym jest dpf?


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:27, 26.03.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#336 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:35, 26.03.2018

Wrócę jeszcze do właściwego tematu. Czy ma ktoś doświadczenie z zamiennikami dpf? Konkretnie blue print?
  • 0

#337 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 03:23, 27.03.2018

Maxell bede ci "pierdzielil"bo spelnialo (prosze sobie troche doczytac,a pozniej udawac madrego profeska)rownolegle z tego rocznika wychodzily z dpf i bez.jeden i drugi spelnial norme uro4.we francji mogles sobie dokupic np fap w cytrynie jak chciales byc eko.
Zadam teraz pytanie gdzie laduje chemia po myciu filtra??????moze mi ekolodzy odpowiedza????zastanawial sie ktos??
  • 0

#338 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:35, 27.03.2018

. A z tego co widze to temat najbardziej drazni benzynowcow.ciekawe dlaczego?

   Może dlatego, że mam PB, miałem diesla i organoleptycznie sprawdziłem jak różnią się ich spaliny? Bo mieszkam w zasyfionym mieście i nie mam ochoty na tolerowanie jeszcze większego zasyfienia?  A i miałem diesla z prawie 300 Nm momentu i co z tego skoro w mieście objedzie Cie pierwsza lepsza benzynka ze względu na zestopniowanie skrzyni biegów. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak zakres obrotów użytkowych, który w dieslu jest mocno ograniczony. Jak dla mnie diesel tylko do traktorów, Tirów i maszyn budowlanych :-) Zresztą do tego zmierzają już niektórzy producenci jak np. Volvo i Toyota.


Użytkownik sky83 edytował ten post 05:42, 27.03.2018

  • -2

#339 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 06:32, 27.03.2018

rownolegle z tego rocznika wychodzily z dpf i bez.jeden i drugi spelnial norme uro4.

tylko że dpf był montowany zamiast filtra euro4.


  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#340 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:58, 27.03.2018

DPF jest dobrym wynalazkiem jeżeli działa, ostatnio w Krynicy sie o tym przekonałem i rozumiem czemu chcą ich zakazać.


Co do reszty argumentów warto byście poczytali czyn jest moc i moment. Plus czym jest moc i moment na kołach. Diesel w całym zakresie obrotów ma bardziej stabilna Moc... Bo pleciecie dyrdymały.
  • -1

W poszukiwaniu mocy...


#341 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 09:16, 27.03.2018

Jeszcze jeden post nie w temacie i będą nieplanowane wakacje...
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#342 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:48, 27.03.2018

Maxell a czym jest filtr euro4? ??????
Po rozmowie z jednym z tunerow ktory odradza wycinanie dpf zapytalem co robia z chemia ktora myja dpf?i leci to wszystko w kanal.i gdzie tu ekologia jak wszystko leci w glebe?
  • 0

#343 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 04:50, 21.11.2018

A dlaczego DPFa i filtrow nie ma np w lokomotywach na okretach traktorach kombajnach koparkach spycharkach ? Ciekawe co na to powiedza EkoTerorysci ? A w samolotach takich co pala 10 ton paliwa w lotach dluogdystansowych (to tak półżartem pół serio)

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 1

#344 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:25, 21.11.2018

W koparkach, kombajnach, spycharkach są już dawno montowane. I sprawiają podobne problemy jak w samochodach...


  • 1

#345 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:41, 17.12.2018

Filtr wykrecony i wyslany do czyszczenia mechanicznego. Od dwoch firm z ktorymi sie kontaktowalem dostalem odpowiedz ze po zalozeniu filtra "należy zrobić adaptację filtra dpf czyli wgrać wymianę filtra na nowy". Wiecie dokladnie jak to zrobic?

Czekajac na filtr zastanawiam sie nad olejem. Ostatnie dwie wymiany byl 5w30 (niestety nie wiem jakiej marki). Czy warto zmieniac do 0w30? Czy zostac przy 5w30? Mysle o Castrolu Edge.

Dalbys rade podeslac ten filmik na e-mail? To filmik z calego wypalania?(szymooo@poczta.onet)

0W30 sam używam spalanie książkowe,ale kolego bierz  od sprawdzonego sprzedawcy!Nie będę się kłócił ale M..L odpada


Nie twierdzę że DPF jest złem ale nie twierdzę że jest to coś wspaniałego.Jak zdążyłem zauważyć u mnie też ten problem wystąpił ale dlaczego.Moim zdaniem katalizator i DPF są podobne konstrukcyjne i materiałowo,jestem początkującym mechanikiem.DPF jak i wspaniały katalizator się nie wypala ze względu na małą temperaturę.Panowie ,jeśli mieszanka paliwowo powietrzna jest nieodpowiednia czyli nie jest prawidłowe spalanie paliwa i w DPF odkłada się sadza to nam to ustrojstwo zapycha..Na to mogą mieś wpływ też wtryskiwacze temperatura motoru i obroty silnika.Nie chcę stawiać tego jako punkt Honoru ale na forum Hondy są na pewno Fachowcy co potrafią nam pomóc bez wydawania tysi.Na chwile obecną nie widzę innej opcji jak specyfik do czyszczenia kominków jeśli są możliwości ja przetestuję jak kolega z forum..Jeśli napisałem coś co budzi wątpliwości proszę mnie poprawić

Pozdrawiam


Maxell a czym jest filtr euro4? ??? ???
Po rozmowie z jednym z tunerow ktory odradza wycinanie dpf zapytalem co robia z chemia ktora myja dpf?i leci to wszystko w kanal.i gdzie tu ekologia jak wszystko leci w glebe?

Nie ma filtrów euro 4 tylko są normy emisji spalin.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq